Toon posts:

ff hardware T&L vraagje ,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit inschakel , dan heb ik extre licht effecten enz.
Maar zorgt het er ook voor dat het nog wat sneller loopt, of is het zo als ik dat inschakeld, dat mn puter dan ook langzamer loopt ?

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 05 december 2001 22:32 schreef pr0t0type het volgende:
Als ik dit inschakel , dan heb ik extre licht effecten enz.
Maar zorgt het er ook voor dat het nog wat sneller loopt, of is het zo als ik dat inschakeld, dat mn puter dan ook langzamer loopt ?
Hardware T&L nemen bepaalde functies over die normaal gesproken door de CPU uitgevoerd moeten worden, dus de pc zal (in games in ieder geval) sneller zijn omdat de CPU meer tijd overhoud om belangerijkere zaken uit te rekenen.

Verwijderd

Wat voor kaart heb je ?

Hardware T&L betekend niet per definitie dat de zaken sneller gaan. Mijn persoonlijke opvatting is dat T&L alleen zinvol is op GF3 en Radeon 8500 kaarten. Wanneer GF2 en Radeon T&L nodig zijn dan heeft in mijn ogen de programmeur gefaalt. ;)
Zo kleven er nadelen aan de eerste generatie T&L. De inzet is beperkt en biedt niet veel extra's t.o.v. software T&L (door CPU) Zo verbruikt HWT&L geheugenbandbreedte die je eigenlijk nodig hebt om in hogere resoluties goed te kunnen gamen. Ook is de light engine van de eerste generatie beschamend beperkt.
Het is dus een beetje experimenteren wat je in welke situatie het best kunt doen.

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 05 december 2001 23:00 schreef Slashhead het volgende:
Wat voor kaart heb je ?

Hardware T&L betekend niet per definitie dat de zaken sneller gaan. Mijn persoonlijke opvatting is dat T&L alleen zinvol is op GF3 en Radeon 8500 kaarten. Wanneer GF2 en Radeon T&L nodig zijn dan heeft in mijn ogen de programmeur gefaalt. ;)
Zo kleven er nadelen aan de eerste generatie T&L. De inzet is beperkt en biedt niet veel extra's t.o.v. software T&L (door CPU) Zo verbruikt HWT&L geheugenbandbreedte die je eigenlijk nodig hebt om in hogere resoluties goed te kunnen gamen. Ook is de light engine van de eerste generatie beschamend beperkt.
Het is dus een beetje experimenteren wat je in welke situatie het best kunt doen.
Check zn sig...tis wel degelijk sneller HW T&L, en de geforce 2 heeft een 2e generatie T&L engine.

Verwijderd

Nee de GF2 is eerste generatie (zoals ik het zie, zal in de marketing lawine ongetwijfeld als tweede generatie doorgaan maar daar ben ik het niet mee eens). Het is exact dezelfde als in de GF256 alleen iets sneller. De eerste generatie (GF1/2 en radeon) zijn marketing technisch interessant. Men weet niet wat het is en dus is het belangrijk want het klinkt interessant.
Het is niet voor niks genegeerd door 3dfx, PowerVR en de software industrie.

De light engine was de zwakke schakel. Vertex lighting is niet goed genoeg voor een goed resultaat. Quake3 heeft niet voor niks lightmaps. Probeer het maar eens, switchen tussen Vertexlighting en Lightmaps.... (Vertex in quake3 is software)
Wil je met vertex lighting een goed resultaat halen dan moet je zoveel polygonen toevoegen dat dat ten koste gaat van de geheugenbandbreedte en dus de performance en bovendien waren de T engines van die kaarten daar helemaal niet tegen bestand. (nVidia en ATI experimenteren niet voor niks met respectievelijk n-Patches en TruForm)
Tweede generatie is in mijn ogen de GF3 en Radeon 8500.
De programmable pixel en vertex shaders.

Verwijderd

Topicstarter
Dus is dit nou verstandiger in of uit teschakelen?
ik speel nog al graag OFP. maar nu weet ik zelf niet als dit nou voordeliger is of niet.

Verwijderd

wat is OFP :o

Je kunt toch gewoon zien wat beter is..... Wat maakt het uit als je 10 fps langzamer gaat en je merkt er niks van. Als je daardoor betere graphics krijgt dan doe je het toch gewoon.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

wel als je bij spellen een standaard framerate van 15 haalt :+ 15 - 10 = 5 das zwaar LAAG.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op donderdag 06 december 2001 15:08 schreef Slashhead het volgende:
wat is OFP :o
Dat is denk ik de game Operation Flashpoint, een tactical shooter.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Operatie plaspunt staat overigens ook bekent om zijn ANAAL lage frame rate's |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 16:00 schreef ultratrottel het volgende:
Operatie plaspunt staat overigens ook bekent om zijn ANAAL lage frame rate's |:(
Aangezien ik nou een Athlon xp 1700+ heb, d8 ik dat het nou wel wat vloeiender mag lopen.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Ik ben het er toch niet helemaal mee ens dat hardware T&L, een overbodige functie is.
Mensen met tragere processoren (zoals ik duzz) kunnen er zeker voordeel bij hebben. :) Toen de eerste generatie Geforcen uitkwam had ook nog lang niet iedereen een processor van boven de 500 mhz en dan maakt T&L duz echt wel wat uit. Probeer maar eens 3dmark2000 met en zonder t&l te draaien, je zult zien wat een verschil in framerate het maakt, ook met een geforce2.

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Verwijderd

Hardware T&L doet het niet bij onder Operation Flashpoint met mijn Radeon8500

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op donderdag 06 december 2001 20:35 schreef bommetje het volgende:
Hardware T&L doet het niet bij onder Operation Flashpoint met mijn Radeon8500
Goeie directX :?

Verwijderd

Ik heb gewoon windows XP geinstalleerd en daar zit toch al Direct X 8.0 in?
Ik gebruik driverversie 3286
Pagina: 1