Toon posts:

[win 2k]Printer via IPX/SPX ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou vorige topic werd op slot gezet? vaag....zal de topic naam wel wezen ofzo?

goed: het probleem, ik heb thuis een gedeelde @home lijn, met daarop 2 PC's en dus ook 2 PC namen (jaja LEGAAL !!) dit gaat via een hub. Nu heeft PC 2 een printer, en ik wil em graag kunnen benaderen vanaf PC 1 Via TCP/IP kan dit dus niet, want die staat op automatisch, dus geen vast IP. Is er een manier om dit via een ander protocol op te kunnen lossen? of is hier een andere methode voor?

Als iemand em weer op slot zet, wil diegene dan zeggen WAT ik fout doe? en als diegene vind dat ik met de search uit de voeten moet kunnen, ik heb et geprobeert maar zou niet weten waarop ik moet searchen.....

Geit

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Het sharen van je printer op een andere pc gaat niet via het IP nr, maar via de share.

Share de printer dus op PC2 en installeer em op PC1.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeert, maar het lukt dus niet, ik kan hem niet vinden..... wel met vaste IP's, maar dan werkt mijn internet dus niet....... lol snap er nix meer van :P

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
1) staat printerdeling voor microsoft- netwerken aan?
2) Zo ja, klik n's via start op 'Instellingen' en dan op 'Printers'. Klik daar rechts op en klik in dat menu op 'delen'. Voer en sharenaam enzo in. Nu moet je via netwerkomgeving de andere computer kunnen zien. Als je daar op dubbelklikt zie je daar de gedeelde harde schijven en CD-rom's en als het goed is ook de printer.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
staat allemaal goed, op bijde pc's staat et aan.... ook de printer delen is gedaan....

Verwijderd

Topicstarter
lol nou laat maar zitten, inmiddels heeft de printer het begeven !!! gaat niet meer aan !! errug vaag... naja
Pagina: 1