Toon posts:

CMOS Checksum error..... HELP !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

kep een mainboardje ( msi ms6156va )
die geeft sinds gisteren tijdens de boot deze bovenstaande errormelding.

Ik kan tijdens de boot dus niet via 'del' of 'f1' de bios meer in. ik heb de cmos gecleared en geen oplossing

Ik vermoed dat keyboard kaduuk is. ik heb ook een andere geprobeerd die gaf alleen heel veel pliepjes en geen sjoege

kep op div sites al een search gedaan op deze melding ( ook tweakers ) ik heb wel antwoorden gevonden maar helaas geen oplossing voor mijn probleem

ik heb ook Batterij / CPU / Memory / vga / hdd / floppy / kabels / etc alles dus al verwisseld en dit bood dus ook geen soelaas

Hellllllup , mijn servertje is down !! :(

Verwijderd

bios chip kapot !

Verwijderd

Topicstarter
Misschien stomme vraag .....

maarre je bedoelt de 'eprom' dus ???

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ja dat kleine chipje in (soms) voetje
met AMIBIOS of award modular erop

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Batterijtje vervangen?
Bios opnieuw flashen?

My software never has bugs, it just develops random features...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hij wil dus ook niet van flop booten zodat je ff een nieuwe bios erin kunt flashen?

en probeer ook ff ander geheugen en *alle* kaarten eruit halen (behalve video ;)) zodat je zeker weet dat niet een of ander rot onderdeel je mobo pest!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Batterijtje vervangen?
ik heb ook Batterij / CPU / Memory / vga / hdd / floppy / kabels / etc alles dus al verwisseld en dit bood dus ook geen soelaas !
Bios opnieuw flashen?
De pc blijft hangen op 'f1' en 'del' en boot niet meer verder door !

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 19:37

Flexx

This side up

Op woensdag 05 december 2001 22:54 schreef Frankdatank het volgende:
Misschien stomme vraag .....

maarre je bedoelt de 'eprom' dus ???
Als er een raampje (zit meestal een stikker overheen) in de chip zit dan is het een EPROM maar de meeste nieuwe bios chips zijn EEPROM.

Verwijderd

Topicstarter
probeer ook ff ander geheugen en *alle* kaarten eruit halen (behalve video ;)) zodat je zeker weet dat niet een of ander rot onderdeel je mobo pest!
ik heb ook Batterij / CPU / Memory / vga / hdd / floppy / kabels / etc alles dus al verwisseld en dit bood dus ook geen soelaas

Verwijderd

BIOS naar de zak, ik denk dat je een nieuwe nodig hebt (nieuwe BIOS-chip bedoel ik dan)

Verwijderd

MSI is heel relaxxed.. heb zelf een keer mijn oude K7T Turbo ge-bad-flasht..

Chipje opsturen naar MSI NL en binnen weekie heb je je chip weer retour met laatste bios :)

Tangetje om chipje te trekken verkopen ze volgens mij bij Display... schroevedraaier is beetje scary
Pagina: 1