Toon posts:

Wat is stiller? 5400 RPM maxtor of 7200RPM IBM HD?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er nu eigenlijk stiller, ik wil graag een zo still mogelijk systeempje bouwen, en daar is de HD ook van belang natuurlijk, nu ben ik aan het twijfelen tussen:
- 40 maxtor 5400 RPM Hardeschijf
- 40 IBM 7200 RPM Hardeschijf
*Ik heb gehoord dat ie IBM erg still zou zijn, maar wat denken jullie hiervan? maakt een 7200 RPM disk van IBM echt zoveel meer geluid dan een 5400 RPM disk van maxtor?
En is een 7200 RPM disk nu zoveel sneller? in een bijna 1Ghz systeempje?

P.S. type IBM HD is : IBM IC 35LO40

Verwijderd

De enige 7200rpm HD die ongeveer even stil is als een 5400rpm HD is de Seagate Barracuda IV :9~

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07

Wimmel

Hello

Mijn IBM 7200 is stiller dan mijn Maxtor 5400.
Voor exacte type check sig.

Die maxtor fluit een beetje :(

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

bij mij zijn mn maxtors 100% stil.. :7

Verwijderd

Ik had 2 Maxtor uit de DiamonsMax serie die absoluut onhoorbaar waren.

Nu heb ik er eentje vervangen door een D740X en dat ding maakt geen herrie, maar is beslist niet stil.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een barracuda IV (7200) hoor je gewoon echt niet, ook niet met de kast open en je oor er naast. onbetwist de stilste schijf die er is. qua seeks is hij echter wel trager dan bijvoorbeeld een Maxtor d740x, maar ja, die stilte moet toch ergens vandaan komen he.

Verwijderd

is dat dan zo belangrijk ik zou zowieso voor een 7200 toeren gaan niet 5200 dat merk je dus echt wel.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:20 schreef smvs het volgende:
een barracuda IV (7200) hoor je gewoon echt niet, ook niet met de kast open en je oor er naast. onbetwist de stilste schijf die er is. qua seeks is hij echter wel trager dan bijvoorbeeld een Maxtor d740x, maar ja, die stilte moet toch ergens vandaan komen he.
Niet vreemd aangezien de Maxtor D740X een ATA133 HD is :)

• smvs
  • Niet online
Niet vreemd aangezien de Maxtor D740X een ATA133 HD is
ik wil je niet beledigen ofzo maar dat heeft er dus totaal niks mee te maken. ten eerste heeft de pc waar ik beide hd's in gehad heb slechts ata 100, dus de Maxtor draaide ook op ata 100, ten tweede is ata 133 zowieso alleen marketing technisch interessant, de schijf komt echt nooit aan de 133 MB/s doorvoer (hoog getal is goed voor verkoop, net als met MHz en)
ten derde maakt het niet uit of je nou ata 33 of ata 133 hebt voor je seek time. qua transfer ligt de cuda IV helemaal niet achter op de Maxtor, ik had het over seeks.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:33 schreef smvs het volgende:
ik wil je niet beledigen ofzo maar dat heeft er dus totaal niks mee te maken.
LOL :P , I'm not offended at all.

• smvs
  • Niet online
LOL , I'm not offended at all.
mooi, dan wil je mij vast wel vertellen waar jij die mooie papst fan vandaag hebt en of die nog een beetje koelt en stil is ook... ?

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 23:40 schreef smvs het volgende:
mooi, dan wil je mij vast wel vertellen waar jij die mooie papst fan vandaag hebt en of die nog een beetje koelt en stil is ook... ?
Uhm, misschien kunnen verder praten in dit topic :? : [topic=341517]

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar ik wil graag een still systeem, er kom het volgende in te zitten:
celeron 900 @ 667 (passief gekoeld)
512MB-ram
geforce 2MX (passief gekoeld)
40 gig HD 5400 of 7200.
Dus jah, of ik die extra performance van 5400 naar 7200 nodig heb is de vraag, het is alleen een beetje gamen op de TV, en DVD's kijken enz. maar nu dus de vraag, het systeem moet dus echt zo stil mogelijk zijn, vandaar dat ik graag de stilste HD heb, of dat nu een maxtor 40 gig van 5400 RPM of een IBM HD van 7200 RPM heb, zolang het maar stil is

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 15:56
de oude ibm, de dtla 3070.. was al stil maar die nieuwe waar jij het over hebt hoor je echt alleen als je je oor bij de kast houd. Dan hoor je hem heel lichtjes ratelen
Die maxtor's hoor je zowiezo lichtjes (Bij een heleboel klanten gehoord). Ze zijn wel redelijk stil hoor. Maar die ibm's zijn echt stiller.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Vreemd misschien, maar mijn Maxtor dm+ 30G 7200 maakt meer lawaai dan een Samsung 5400 4.3G..

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 09:22
Ik hoor zelfs mijn 10000rpm Maxtors nagenoeg niet (alleen af en toe een 'krrr' als ze flink zoeken) dus lijkt me het geluidsverschil tussen moderne 7200 en 5400rpm'ers extreem klein.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik vindt het wel een lekker geluid dat PRUTTEELLLEEEN van een HD.:)
Pagina: 1