CMD 649U Raid controller & XP

Pagina: 1
Acties:

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 07:33
Ik heb een Epox 8KHA+ met een CMD 649U raid controller.
Alles werkt prima als ik mijn 2 hd's (IBM Deskstar 40g & Quantum Fireball KA 20g) als niet raid installeer.
Maar zodra ik de controller als raid 0 (stripped) installeer
dan gaat het in eerste instantie goed, maar bij het installeren van windows XP (Home US) dan houd hij er mee op.
Iemand ervaring met deze controller & windows XP?
Ik weet dat het beter is om 2 identieke hd's te gebruiken, maar zo moet het toch ook kunnen!
Zijn er soms nieuwere drivers voor?
heb op www.cmd.com gekeken, maar kan daar niets vinden voor XP alleen de windows2000 drivers.

Mika

Verwijderd

Haai!

Ik heb precies deze config draaien... Epox 8KHA+ en een Target PCi-ATA100 RAID (oftewel de CMD649U) controller... Ik kon op www.cmd.com geen drivers vinden, maar het boardje bevat een HPT370 RAID controller. Dus via www.highpoint-tech.com een XP driver opgevist... Probeer die eens!

Maar dan nog: Ook ik krijg XP hierop NIET geinstalleerd als de drives in RAID0 staan. Ik maak de array aan, boot van de XP CD, druk F6 en voer hem de HPT370 (Windows XP) driver... Daarna krijg ik niet 1 disk van 80Gb, maar 2 van 40 te zien. Een reeds bestaande partitie van 20Gb op de raid array laat hij zien alsof deze op de 1e HDD staat, de 2e HDD wordt als LEEG gerapporteerd.

Ik begin te denken dat dit probleem niet zozeer in de HPT370 kaart zit (FDISK onder win98SE ziet wel gewoon 1 80Gb drive) maar in Windows XP. En zoiets lijkt me een btje moeilijk patchen... :'(

Heeft IEMAND wel windows XP aan de praat gekregen met een RAID0 config op een HPT370 controller :?

Zie ook mijn vraag hierover onder [topic=371282/1/250]

edit:

Mijn kwartje viel en ik heb dus GEEN HPT370 maar een CMD649U chipset :r

Maar: GEEN drivers te vinden?!?! Ja ik heb al GOED gezocht

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:01
Niet zelf geprobeerd :

http://www2.driverguide.com/uploads/uploads13/16310.html

bij wachtwoord : drivers pass : all

Weet iemand of zo'n ding onder Debian draait ?

woei!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hmm ik heb ook gezocht naar drivers voor die ding .. ik heb hem onder 2k draaien .. zonder probs .. 2.3.00 bios cmd-649u drivers 11-06-2001 (2k dan ..) maaruh draait als een beest ..

naar wat ik lees op het net moet ik helaas voor jullie veel geluk hebben gehad ..

Tja vanalles