Receiver en boxen vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb de search voor beide vragen gebruikt maar vooral op de vraag over mijn receiver heb ik geen antwoord kunnen vinden. Over de boxen, er zijn al veel topics over geweest maar als iemand goede info heeft is dat zeker welkom, vooral omdat ik binnenkort jarig ben en toch iets moet gaan vragen.

Over de receiver:
Ik heb een JVC RX-6010R. Is Dolby Digital en zo, surround sound en geeft 5 x 100 watt output. Ik heb horen zeggen dat hij niet 5 x 100 watt geeft, maar 2 x 100 en 3 x 50. Vanwege japanse wattage gemiddelde en zo. Deze jongen leek er echt verstand van te hebben, maar ik wil er wel eens iets meer over weten. Dus kan ik hier uit de receiver echt 5 x 100 halen of niet?

Dan de boxen:
Ik heb twee BnS boxen, ieder 70 Watt. Die 'ga'(nadat ik nieuwe boxen gekocht heb)als achterspeakers gebruiken. Nou moet ik dus nog twee centerspeakers en 1 midspeaker en een subwoofer. Ik beperk mezelf nu effe tot de centerspeakers.
Ik weet er helaas niet veel van. Wel heel veel boekjes gelezen en sites bekeken om mooie boxen te zoeken, maar ik zoek rond de 120 Watt per box, 3-weg basreflex en rond de 600,- of minder per stuk. Kan iemand mij hierbij helpen? Kan geen mooie 3-weg boxen vinden...(ga ze zelf ook niet bouwen, twee linker handen)

bedankt

Verwijderd

ik heb dezelfde receiver, ga eens bij staffhorst luisteren, hebben ze veel keus. Volgens mij is het gewoon 5*100 anders hadden ze er wel iets anders op gezet. Ik heb achter 2*100 voor 2-200 watt boxen, center speakers is 50 watt. werkt perfect vooral.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 16:03

JT

VETAK y0

Kan heel goed hoor. Meestal hebben de wat 'goedkopere' merken minder vermogen over de center en rear kanalen.

5x100 watt ??? Das iets wat je iig kan vergeten.

Speakers ? Zoek is in de search op 'surround speakers', 'center speaker' en 'nieuwe speakers' voor respectievelijk surround, center en front speakers.
Btw, je hebt maar 1 center speaker nodig, 2 front en 2 rear.

Waarom wil je 120 watt ? Das gewoon overkill, en beperkt je keuze waardoor je een hoop mooi speakers kan missen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

voor dat geld, deltas kopen van infinity bij correct de 60 en de 70 serie voor 400/500 per stuk.

• fortitudo
Bedankt voor jullie replies,
dat 5 x 100 watt kan ik dus vergeten, oke
ik heb toch gezegd dat ik 2 front, 2 rear en 1 mid wou of... en wat van dat overkill, moet dus gewoon 100 zijn???
In winkels heb je zo'n beperkte keuze. Staffhorst iets meer, maar garantie, service??? Ik wil liever een goede tip hebben over een setje frontspeakers, dan bestel ik die bij plaatselijke winkel, ken hun goed en goede service...

Kan ik ook ergens plaatjes vinden of zo van de infinities???

• fortitudo
Heb even lopen searchen en(was nu toch bezig) en heb dit gevonden, is het wat ?? JBL HLS-620 voor +/- 500,-
Zien wel mooi uit(groot hehe). Staat bij 200 Watt. Wel veel, weet niet of ze 3-weg zijn. Was chinese pagina, dus weet niet of wattages goed zijn. Zag bij reviews dat de horns snel kapot gingen en dat de bass niet echt zwaar is. Handig om toch nog te vermelden. Bass hoeft niet Superzwaar te zijn maar wel beetje. Je weet wel, iets meer dan normaal...

• JT

JT

VETAK y0

Speakers moet je gaan luisteren.

Wat voor vermogen geeft jvc op bij hoeveel THD of vervorming ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• fortitudo
Zoals boven staat, ik wil alleen twee front speakers en daarvoor heb ik 2 x 100 Watt vermogen(8 Ohm bij 1 kHz)op andere vraag weet ik geen antwoord. Mijn manual is alleen in Duits Frans Portugees of zo, geen engels of nederlands.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Mwa, je moet ook geen JVC nemen als je echt kwaliteit wilt. Ik weet er niet zoveel van hoor, ben pas nog naar de JVC beurs geweest staat zeker wel leuk spul tussen, maar het is gewoon zonde zulke goede speakers (als bovengenoemde delta ofzo) aan een JVC te hangen. Op een klein minisetje staat tegenwoordig al 2x200 watt, op mijn 1ste echte sony stereo ook. Geloof er maar niets van. Ook al geeft de versterker 2x100 watt, dan heeft hij toch teweinig controle over de speakers, en de geluidskwaliteit is echt verre van optimaal. Als je echt dolby wilt, raad ik aan 1st een andere versterker te halen, Als je wat goeds wilt, waar je ook goed stereo mee kan draaien, kies dan bijvoorbeeld een NAD of ROTEL, wil je hem echt voor dolby ga je al een klasse omhoog door bijvoorbeeld harman kardon, onkyo of marantz te nemen. Zeker onkyo bied veel power voor weinig geld. En daar komt echt wat uit. Maar de geluidskwaliteit van de laatstgenoemde, zijn waarschijnlijk veel beter als JVC maar nog niet top.

Om trg te komen op de vraag, leuke speakers zijn: B&W, Quadral, Infinity, Mission, Tannoy, etc. Deze heb je allemaal in een goedkopere klasse, Neem aan dat je in je topic, met center speakers de frontspeakers bedoelde. Fronts zijn de 2 "grote" voor speakers, center is er maar 1 en ligt er tussenin.

Voor films is de center 1 van de belangrijkste. En I zou als ik jouw was je toekomstige speakers een beetje aan passen, op die BNS die je al hebt, de BNS is een niet erg opvallende speakers kwa geluidsbeeld meestal, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.

• FFF

FFF

Euh even voor de duidelijkheid, 5x100w (dus 500 watt) ik je kamer met hoogredement speakers is voor de meeste toch wat te veel van het goede, Met echt 500 watt geluid in je kamer, is het niet pretig meer muziek te luisteren (zeker niet in een slaapkamer als de mijne) Ofwel het aantal watt maakt helemaal niets uit, het gaat om de energie reserve en de controle over de speakers.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 05 december 2001 22:20 schreef fortitudo het volgende:
...
Dan de boxen:
Ik heb twee BnS boxen, ieder 70 Watt. Die 'ga'(nadat ik nieuwe boxen gekocht heb)als achterspeakers gebruiken. Nou moet ik dus nog twee centerspeakers en 1 midspeaker en een subwoofer. Ik beperk mezelf nu effe tot de centerspeakers.
Ik weet er helaas niet veel van. Wel heel veel boekjes gelezen en sites bekeken om mooie boxen te zoeken, maar ik zoek rond de 120 Watt per box, 3-weg basreflex en rond de 600,- of minder per stuk. Kan iemand mij hierbij helpen? Kan geen mooie 3-weg boxen vinden...(ga ze zelf ook niet bouwen, twee linker handen)

bedankt
BNS maakt(e) (bestaan ze nog?) goede speakers.
Voor je "centerspeakers", waarschijnlijk bedoel je frontspeakers (of hoofdspeakers oid), want "mid"="center".
Het eeuwenoude advies blijft: zelf gaan luisteren in een goede hifi zaak (waar ze wat aandacht aan je schenken, ze je de tijd geven en een leuke sortering hebben).
Je keuze voor 3 weg is volledig arbitrair, 2 weg kan net zo goed, soms zelfs beter klinken (of 1 weg, maar dan wordt het te duur).
Mijn tip (als je van "mooi" geluid houdt en niet alleen "snoeihard"). Ga eens luisteren naar de Dynaudio Audience 42, dit is een klein 2 weg systeem van fl 635, dat verschrikkelijk mooi klinkt (vooral in een niet te grote, vrij harde luisterruimte). Maar er zijn natuurlijk nog tig andere speakers.
De sub zorg later wel voor de tonen onder de 60 Hz.

Edit: tripe F had je ook al gecorrigeerd, sry wil niet zeuren

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
ff over jou keuze van je speakers, ik zou als ik ging zoeken niet zoeken op hoeveel watt de speakers zijn, maar gaan luisteren welke het beste klinken.. ik heb zelf Chario Syntar 100T van 600,- per stuk... en ik heb geen idee hoeveel watt ze zijn, maar ik ben er zeer tevreden over, voor dit geld heb je zeker goede kwalliteit (en ze zien er nog geweldig mooi uit ook(maar dat is natuurlijk weer een kwestie van smaak)).... :)
<edit>
kijk anders ff op http://www.hificreations.co.za/chario/chario.htm, en scroll naar beneden tot je syntar 100T tegen komt...
</edit>

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• FFF

FFF

Op donderdag 06 december 2001 10:29 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

BNS maakt(e) (bestaan ze nog?) goede speakers.
Voor je "centerspeakers", waarschijnlijk bedoel je frontspeakers (of hoofdspeakers oid), want "mid"="center".
Het eeuwenoude advies blijft: zelf gaan luisteren in een goede hifi zaak (waar ze wat aandacht aan je schenken, ze je de tijd geven en een leuke sortering hebben).
Je keuze voor 3 weg is volledig arbitrair, 2 weg kan net zo goed, soms zelfs beter klinken (of 1 weg, maar dan wordt het te duur).
Mijn tip (als je van "mooi" geluid houdt en niet alleen "snoeihard"). Ga eens luisteren naar de Dynaudio Audience 42, dit is een klein 2 weg systeem van fl 635, dat verschrikkelijk mooi klinkt (vooral in een niet te grote, vrij harde luisterruimte). Maar er zijn natuurlijk nog tig andere speakers.
De sub zorg later wel voor de tonen onder de 60 Hz.

Edit: tripe F had je ook al gecorrigeerd, sry wil niet zeuren
prachtige speakers, maar dna moet hij toch echt eerst die JVC wegdoen :P

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 06 december 2001 10:54 schreef FFF het volgende:

[..]

prachtige speakers, maar dna moet hij toch echt eerst die JVC wegdoen :P
Ik heb die Dynaudio's beluisterd op een low budget Pioneer receiver en cd player (samen nog geen 1000 piek). Die kon ze goed aan. Dit was bewust zo gedaan om te laten zien dat het geen "moeilijke" speakers zijn. Had ik zelf ook niet verwacht.
Kun je na gaan hoe ze op een goede NAD, Rotel, Arcam etc. klinken.
Er werd wel geluisterd naar een nogal audiofiele CD (akoustische jazz). Dat is op zich discutabel, want die klinken gewoon van zich zelf al goed (kwa geluid).

• FFF

FFF

Op donderdag 06 december 2001 11:12 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Ik heb die Dynaudio's beluisterd op een low budget Pioneer receiver en cd player (samen nog geen 1000 piek). Die kon ze goed aan. Dit was bewust zo gedaan om te laten zien dat het geen "moeilijke" speakers zijn. Had ik zelf ook niet verwacht.
Kun je na gaan hoe ze op een goede NAD, Rotel, Arcam etc. klinken.
Er werd wel geluisterd naar een nogal audiofiele CD (akoustische jazz). Dat is op zich discutabel, want die klinken gewoon van zich zelf al goed (kwa geluid).
Ik dnek dat je er met een audiofiele set toch meer aan hebt, natuurlijk klinken ze altijd beter dan een goedkoop speakertje. Het ook vaak zo, dat ze opgesteld zijn om mooi te klinken thuis klinkt het niet altijd hetzelfde.

Verwijderd

delta 60 ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/delta_series/delta60.jpg

delta 70 :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/delta_series/delta70.jpg

dat zijn de infinitys :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

En dit is een Dynaudio Audience 42
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/mainmenu/grey/audg/42g.jpg

David tegen goliath, lol

Verwijderd

Die Delta's van Infinity zijn inderdaad om te :9~ , alleen jammer dat zo'n plaatje het niet tot z'n recht laat komen. Je moet ze echt gezien hebben! Je weet echt niet wat je ziet.
Zelf was ik er ook naar wezen kijken en luisteren, geluid is prachtig, maar ze waren gewoon te groot voor m'n huiskamer. Daardoor heb ik nu de Reference 51 staan, ook van Infinity. Wat ik gedaan heb, zijn 4 van die speakers gekocht (dus twee voor en twee achter) en dan voor de centre een Kappa (nog steeds Infinity). Doordat de voor en achterspeakers gelijk zijn, is het geluid daardoor ook niet bijzonder anders, wat weer wel te merken is door de centre, die klinkt namelijk een stuk warmer (is natuurlijk ook meer voor dialoog bedoeld). De Reference 51 kocht ik toen voor 169 gulden de stuk (koopje!).

• fortitudo
Even op alle voorgaande replies, ik ga niet op het wattage af. Maar het moet wel meer dan 100 zijn, anders zit ik nog met het probleem dat ik mijn receiver niet vol open kan zetten. Daar gaat het mij ook om. Niet om hardheid maar gewoon niet iets kopen wat ik niet wil. Verder, ik hoef niks professioneels. Ik heb die receiver nou eenmaal en ga never een nieuwe kopen. Ben er best tevreden mee. Die speakers van infinity zijn zeker mooi maar net boven de mijn richtprijs van 600,- Ik heb zelf de volgende gezien. Voor de twee frontspeakers en 1 mid speaker. JBL HLS-620 voor 500,- en Magnat vintage 420 of 450 wel mooi(kijk op magnat.de). Wat vinden jullie daarvan. Zijn betaalbaar en best mooi.

• fortitudo
En voor de BnS vraag. www.bns-loudspeakers.com Ze bestaan dus zeker nog en ben heel erg tevreden over mijn boxjes van hen. Ik kan trouwens ook voor de Bns SDS-80 kiezen geloof ik. Ik zag ze bij mij in Culemborg staan voor 1200,- per twee. Of het was de BNS SDS-60.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 17:49 schreef fortitudo het volgende:
Even op alle voorgaande replies, ik ga niet op het wattage af. Maar het moet wel meer dan 100 zijn, anders zit ik nog met het probleem dat ik mijn receiver niet vol open kan zetten. Daar gaat het mij ook om. Niet om hardheid maar gewoon niet iets kopen wat ik niet wil. Verder, ik hoef niks professioneels. Ik heb die receiver nou eenmaal en ga never een nieuwe kopen. Ben er best tevreden mee. Die speakers van infinity zijn zeker mooi maar net boven de mijn richtprijs van 600,- Ik heb zelf de volgende gezien. Voor de twee frontspeakers en 1 mid speaker. JBL HLS-620 voor 500,- en Magnat vintage 420 of 450 wel mooi(kijk op magnat.de). Wat vinden jullie daarvan. Zijn betaalbaar en best mooi.
hmmmmmmmz je wil dus veel watt jongen?

koop dan deze, zit je zeker over de 100 watt :7
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/kappa_series/kappa100-1.jpg

edit: zijn de Kappa 100.

fl 799 bij stassen dacht ik

/offtopic
zou mijn denon PMA 1500R die kappas kunnen aansturen???

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

En je kunt er later altijd nog in begraven worden :)

PS. Nogmaals wat 1 ieder zegt maakt niet uit. je moet zelf luisteren
PPS. Als je je JVC "vol open" zet is er kans dat je speakers kapot gaan, of ze nou "100 watt" zijn of niet. Die 100 watts zijn er voor de "reserve".

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 16:10 schreef Yohanneman het volgende:
Die Delta's van Infinity zijn inderdaad om te :9~ , alleen jammer dat zo'n plaatje het niet tot z'n recht laat komen. Je moet ze echt gezien hebben! Je weet echt niet wat je ziet.
Zelf was ik er ook naar wezen kijken en luisteren, geluid is prachtig, maar ze waren gewoon te groot voor m'n huiskamer.
hmmmmmmz te groot voor je huiskamer, waarom??
ik heb nu 2 X de reference 51 MK II op mijn kamertje staan(3,5 * 4) en dat is niet te groot. ik zit er dan ook over te denken om de reference in te ruilen voor de delta's. dit omdat die gewoon veel mooier klinken.
Daardoor heb ik nu de Reference 51 staan, ook van Infinity. Wat ik gedaan heb, zijn 4 van die speakers gekocht (dus twee voor en twee achter) en dan voor de centre een Kappa (nog steeds Infinity). Doordat de voor en achterspeakers gelijk zijn, is het geluid daardoor ook niet bijzonder anders, wat weer wel te merken is door de centre, die klinkt namelijk een stuk warmer (is natuurlijk ook meer voor dialoog bedoeld). De Reference 51 kocht ik toen voor 169 gulden de stuk (koopje!).
;( :'( grrrr ik heb 199 p/s voor betaald :(
dit is trouwens de reference 51 MK II
Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/Reference_Series/reference51.jpg
ik heb ze in houtkleur, vind ik zelf ook mooier.

• fortitudo
Op donderdag 06 december 2001 17:54 schreef fortitudo het volgende:
En voor de BnS vraag. www.bns-loudspeakers.com Ze bestaan dus zeker nog en ben heel erg tevreden over mijn boxjes van hen. Ik kan trouwens ook voor de Bns SDS-80 kiezen geloof ik. Ik zag ze bij mij in Culemborg staan voor 1200,- per twee. Of het was de BNS SDS-60.
:(
edit, ik wil dus niet veel watt, tussen 100 en 120 is al zat als je receiver toch maar 100 watt kan geven!!! Was toch al duidelijk :P ??

• FFF

FFF

Op donderdag 06 december 2001 17:56 schreef wiebe het volgende:

[..]

hmmmmmmmz je wil dus veel watt jongen?

koop dan deze, zit je zeker over de 100 watt :7
[afbeelding]

edit: zijn de Kappa 100.

fl 799 bij stassen dacht ik

/offtopic
zou mijn denon PMA 1500R die kappas kunnen aansturen???
iid als hij dan toch veel watt wilt moet hij deze maar nemen, dan kan hij hem makkelijk open draaien, bah. Een JVC en geeft waarschijnlijk geen 100 watt continu, maar ok.

Om ff op die versterker trg te komen de denon 1500R, denk dta je dat moet gaan luisteren, denon heeft niet echt heel veel reserve power, maar is toch wel een goede versterker, hoewel deze kappa een grote jongen is. Dat wordt echt luisteren, maar hij zal heb niet optimaal kunnen controleren. Maar 800,- is ehct geen geld voor zo'n speakers dus de moeite waard als je er een redelijk geleud uit krijgt.

• FFF

FFF

BTW aangezien je een versterker hebt met niet al te veel energie reserve (die JVC) zou ik juist gaan voor een speakers die minder watt nodig heeft.

Maar ik heb maar 1 advies, koop een echte versterker, bovengenoemde zijn allemaal goede speakers, is gewoon zonde van je geld, als je die JVC gebruikt.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 12:15 schreef FFF het volgende:

[..]

iid als hij dan toch veel watt wilt moet hij deze maar nemen, dan kan hij hem makkelijk open draaien, bah. Een JVC en geeft waarschijnlijk geen 100 watt continu, maar ok.
i agree :7
Om ff op die versterker trg te komen de denon 1500R, denk dta je dat moet gaan luisteren, denon heeft niet echt heel veel reserve power, maar is toch wel een goede versterker, hoewel deze kappa een grote jongen is. Dat wordt echt luisteren, maar hij zal heb niet optimaal kunnen controleren. Maar 800,- is ehct geen geld voor zo'n speakers dus de moeite waard als je er een redelijk geleud uit krijgt.
ik heb deze versterker gekocht omdat hij op mijn huidige speakers (reference 51 MK II) heb beste klonk. vergeleken met de NAD C350 en de NAD C370 had hij veel meer controle over de speakers, dus enige reserves zitten er wel in hoor >:)

ik heb ook al delta's geluisterd op mijn denon, en ook daar had hij geen problemen mee. de delta vraagt al weer wat meer vermogen, maar ook als je het volume flink omhoog draaide, clipte de denon niet.

ik weer ook wel dat de kappa's echt monsters zijn. ze vragen heel veel power, en om ze echt tot hun recht laten komen heb je gewoon meer power nodig. ik was slechts benieuwd of het zou kunnen. ik denk dat ik maar is een keertje ga luisteren.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Ik denk dat een paar mensen nog maar eens heel goed de FAQ moeten doorlezen. Er wordt weer zo'n onzin gepraat over wattages.

Het enige advies is WEER .. zelf luisteren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 07 december 2001 17:15 schreef tbusquet het volgende:
Ik denk dat een paar mensen nog maar eens heel goed de FAQ moeten doorlezen. Er wordt weer zo'n onzin gepraat over wattages.

Het enige advies is WEER .. zelf luisteren.
Niet lullen man...mijn pc speakers zijn 10 kw :+

Ecodan warmtepomp

• FFF

FFF

misshcien kan hij beter de FAQ lezen idd, hij kraamt onzin uit, en wat in zijn hoofd zit kan leiden tot een verkeerde aankoop. Niet dat ik het altijd bij het jiste eind heb maar ok :D

• FFF

FFF

Op vrijdag 07 december 2001 17:40 schreef JT het volgende:

[..]

Niet lullen man...mijn pc speakers zijn 10 kw :+
idd ook zo'n triest verhaal.
Vaak zie je van die setjes, staat erop 500 watt, Fl 59,- lol, mijn setje is misschien 2x15 watt en een subje van 25 ofzo, maar dan blaas je al aardig hard hoor.

Hij zegtd at zijn receivertje zoveel vermogen leverd, en wil hem toch graag open draaien, nou met 500 watt geluid in me kamer zou ik niet vrolijk worden :D

• fortitudo
Even voor de mensen die dus op mijn vraag blijven zeggen dat ik veel wattage wil hebben, waar heb ik dat dan gezegd. Kan me het niet herinneren. Ik heb alleen gezegd dat het rond de 100-120 of 150 moet zijn. Verder niet. Dus degenen die met boxen van 500 watt komen aanzetten, en de mensen die zeggen dat ik een nieuwe receiver moet kopen. Ik heb niet gezegd dat ik per ongeluk 5000,- over heb en dat ik een tweede innercity in mijn kamer wil starten. Gewone boxen die mooi geluid geven voor rond de 500,- per stuk. :Z

• JT

JT

VETAK y0

Mission m74 of 73 :) Maar vooral gaan luisteren

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

5 x 100 watt? No way, Jose!
Ik heb een 5 x 40 watt en 5 x 50 is nog het hoogste wat ik gezien heb.

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-12 16:34
ja 100 watt per box.. :)
maar aangezien ik aanneem dat je er niet maar 1tje aan hebt staan (maar alle 5) komt er totaal dus een stukje meer geluid uit.. :)
Pagina: 1