Ik kan aan een Kryoterm 80W pelt komen en een klein waterblok van 5x5 deze wil ik op men GF3 gaan monteren, weet iemand of een 80w pelt genoeg is om een (overklokte)GF3 te koelen. Weet namelijk niet hoeveel warmte er van een GF3 af komt.
kan makkelijk.... denk ik
gf3 komt niet meer dan 20 watt vanaf
je hebt ongeveer het dubbele wattage (peltier) nodig om op een lagere temp uit te komen.
80watt word meestal gebruikt op celerons of langzamere p3's... dus ik denk niet dat een gf3 meer hitte produceert dan een celly
gf3 komt niet meer dan 20 watt vanaf
je hebt ongeveer het dubbele wattage (peltier) nodig om op een lagere temp uit te komen.
80watt word meestal gebruikt op celerons of langzamere p3's... dus ik denk niet dat een gf3 meer hitte produceert dan een celly
Ja, ik zie dat jij ook een v8200 heb met een vmod, heb je toevallig een site voor me waar ik meer hierover kan vinden ?
Verwijderd
Een 50Watt pelt zou hoogstwaarschijnlijk ook wel voldoende zijn. Dit zou misschien makkelijker zijn ivm je PSU.
Ik heb hier een 60 Watter liggen, ben bezig met een waterblokje, en wil dit ook op mijn GF3 (evt. met voltagemod) bouwen... jullie horen hier nog over
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Ofja, Bij de oc-shop heb je er 1 van 62Watt ong, maar op 12V is het meer rond de 50-55Watt.
Verwijderd
een 50W peltier kan je toch ook gewoon met een HS+fan koelen?
M'n maat had vroeger een Celly met een 62W peltier welke ie gewoon met een Alpha en Deltafan koelde... liep lekker.
En gezien een GF3 aanzienlijk minder warmte produceert dan een Celly lijkt me dit helemaal goed te doen
M'n maat had vroeger een Celly met een 62W peltier welke ie gewoon met een Alpha en Deltafan koelde... liep lekker.
En gezien een GF3 aanzienlijk minder warmte produceert dan een Celly lijkt me dit helemaal goed te doen
Verwijderd
Watercooling geeft natuurlijk wel meer voldoening. En het resultaat zal er ook wel naar zijn.
Verwijderd
ik heb net alles klaar (nog nie draaien) zal kijken of ik plaatje kan maken. gf2 met 65W peltier+isolatie en mooi blokje.
Verwijderd
mja, dat wel, maar ik heb gewoon geen zin in watercooling, het is misschien stiller enzo, maar wat dan nog...Op donderdag 06 december 2001 11:36 schreef Sidewinder het volgende:
Watercooling geeft natuurlijk wel meer voldoening. En het resultaat zal er ook wel naar zijn.
Maar eigenlijk, zijn er geen waterblokken die zowel je GPU als mem koelen? Dat maakt het wel direct een stuk interessanter natuurlijk...
Zelf maken, dan past alles.
Voordeel van waterkoeling tegenover een HSF op je videokaart, is dat je nog eens een paar PCI sloten overhoudt. Is wel makkelijk, als je ook nog je soundkaart, lan/modem en dergelijke kwijt wilt....
Voordeel van waterkoeling tegenover een HSF op je videokaart, is dat je nog eens een paar PCI sloten overhoudt. Is wel makkelijk, als je ook nog je soundkaart, lan/modem en dergelijke kwijt wilt....
ik kan je garranderen dat die GF niet meer dan 25 watt warmte geeft (een agp slot kan namelijk maar 25 leveren
)
Verwijderd
25x2 = 50W onder maximum belasting langs de warme kant van de peltier...Op donderdag 06 december 2001 23:26 schreef johnny.xxx het volgende:
ik kan je garranderen dat die GF niet meer dan 25 watt warmte geeft (een agp slot kan namelijk maar 25 leveren)
Yup, m'n Alpha erop jokken dus
Dan is die pelt niet al te efficiënt, denk ik... maar meer dan 50 wordt het zeker... denk ongeveer 60-65 WOp vrijdag 07 december 2001 11:22 schreef Aico het volgende:
75Watt bedoel je....
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Pagina: 1