Toon posts:

GF3 + 80W pelt + waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan aan een Kryoterm 80W pelt komen en een klein waterblok van 5x5 deze wil ik op men GF3 gaan monteren, weet iemand of een 80w pelt genoeg is om een (overklokte)GF3 te koelen. Weet namelijk niet hoeveel warmte er van een GF3 af komt.

Verwijderd

Lijkt me wel, heb er niet echt verstand van, maar 80Watt lijtk me zeker niet te weinig.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
kan makkelijk.... denk ik

gf3 komt niet meer dan 20 watt vanaf

je hebt ongeveer het dubbele wattage (peltier) nodig om op een lagere temp uit te komen.

80watt word meestal gebruikt op celerons of langzamere p3's... dus ik denk niet dat een gf3 meer hitte produceert dan een celly

Verwijderd

Ga je ook een voltage mod doen op die GF3?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zie dat jij ook een v8200 heb met een vmod, heb je toevallig een site voor me waar ik meer hierover kan vinden ?

Verwijderd

Een 50Watt pelt zou hoogstwaarschijnlijk ook wel voldoende zijn. Dit zou misschien makkelijker zijn ivm je PSU.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of er 50w pelts op de markt zijn, ken alleen de 32w, 80w, 152 en 174w pelts.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb hier een 60 Watter liggen, ben bezig met een waterblokje, en wil dit ook op mijn GF3 (evt. met voltagemod) bouwen... jullie horen hier nog over >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ofja, Bij de oc-shop heb je er 1 van 62Watt ong, maar op 12V is het meer rond de 50-55Watt.

Verwijderd

een 50W peltier kan je toch ook gewoon met een HS+fan koelen?

M'n maat had vroeger een Celly met een 62W peltier welke ie gewoon met een Alpha en Deltafan koelde... liep lekker.

En gezien een GF3 aanzienlijk minder warmte produceert dan een Celly lijkt me dit helemaal goed te doen :)

Verwijderd

Watercooling geeft natuurlijk wel meer voldoening. En het resultaat zal er ook wel naar zijn.

Verwijderd

ik heb net alles klaar (nog nie draaien) zal kijken of ik plaatje kan maken. gf2 met 65W peltier+isolatie en mooi blokje.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 11:36 schreef Sidewinder het volgende:
Watercooling geeft natuurlijk wel meer voldoening. En het resultaat zal er ook wel naar zijn.
mja, dat wel, maar ik heb gewoon geen zin in watercooling, het is misschien stiller enzo, maar wat dan nog...

Maar eigenlijk, zijn er geen waterblokken die zowel je GPU als mem koelen? Dat maakt het wel direct een stuk interessanter natuurlijk... :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zelf maken, dan past alles.

Voordeel van waterkoeling tegenover een HSF op je videokaart, is dat je nog eens een paar PCI sloten overhoudt. Is wel makkelijk, als je ook nog je soundkaart, lan/modem en dergelijke kwijt wilt....

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik kan je garranderen dat die GF niet meer dan 25 watt warmte geeft (een agp slot kan namelijk maar 25 leveren ;) )

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 23:26 schreef johnny.xxx het volgende:
ik kan je garranderen dat die GF niet meer dan 25 watt warmte geeft (een agp slot kan namelijk maar 25 leveren ;) )
25x2 = 50W onder maximum belasting langs de warme kant van de peltier...
Yup, m'n Alpha erop jokken dus :)

Verwijderd

75Watt bedoel je....

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 07 december 2001 11:22 schreef Aico het volgende:
75Watt bedoel je....
Dan is die pelt niet al te efficiënt, denk ik... maar meer dan 50 wordt het zeker... denk ongeveer 60-65 W

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1