Toon posts:

Hp brander leest sneller....?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een HP9300i 32/10/4 en een Aopen 52x cdrom

cd brander als primairy master en de Aopen als secondairy master, als ik nu een cd'tje rip met bv. Bpm studio dan ript de brander op zo'n 10 tot 12x , maar me cdrom speler die ript maar op 8 of 9x terwijl die wel ff 20speed sneller hoort te zijn :? wie legt me dit ff uit? (het gaat hier trouwens om hele cd's rippen dus niet apparte nummers)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de leeskop van de brander stukken beter is. Hierdoor kan ie dus beter de gegevens lezen (maakt minder fouten) dan je Aopen. Deze leest sneller, maar maakt meer fouten en moet daarom vaker dezelfde data lezen, vooral met rippen maakt dit nogal wat uit.

Verwijderd

Bij branders wordt er meestal veel aandacht aan besteedt dat ze goed kunnen rippen. Bij CD-ROM spelers is dit minder belangrijk.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Er zijn zat "snelle" cdrom spelers die zodra het lezen van een cd wat moeilijker gaat terug sckakelen in snelheid, en daarna niet meer proberen op hogere snelheid de rest te lezen

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn HP 8x4x32 is ook een stuk sneller met het extracten van audio dan mijn LichtAan 40x. Hij heeft een betere leeskop, zoals eerder gezegd. Waarom je 52x maar 8-9x haalt kan ik je niet verklaren, misschien krassen op cd, vuil, etc?