Toon posts:

computer kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een pc-tje kopen. en exclusief monitor wil ik daar max 1500 piek voor dokken. Ik ga d'r alleen op gamen, en soms nog photoshop of iets zwaardere sjit 3dmax ofzo.. maar mijn prioriteiten liggen bij zeer stabiel en low noise..
Iemand suggesties van wat ik moet aanschafffen owja monitor muis toetsenbord en netwerkkaart heb ik al..
iemand? :) *D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoekt en gij zult vinden...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[topic=218256/1/25]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 21:43 schreef BackSlash32 het volgende:
Zoekt en gij zult vinden...
?, waar slaat dat op?

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
amd 1200 sdr geheugen msi bordje gf2mx als je nog geld heb de gts. Dvd er ook nog in.

Je kunt dit zelf ook wel een beetje verzinnen en voor de prijzen moet je maar ff in de pricewatch kijken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[zinloos, kan ook tegen een boom lullen]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Han
  • Niet online

Han

Zie mijn post... lees dat eerst even door (en de FAQ ook meteen)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 21:44 schreef Merely het volgende:
[topic=218256/1/25]
uhz ja dat ziet er heel mooi uit, maar als iemand nou is een net lijstje op tweakers zet, die heel objectief is. en die maakt voor meerdere prijsklasses... ben je van al t gelul af..

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op woensdag 05 december 2001 21:44 schreef kronkio het volgende:

[..]

?, waar slaat dat op?
Ijj bent hier nieuw maar voordat je een topic opent verwachten wij van jou dat je eerst eens gaat zoeken in de search. En lees dit ook maar eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 21:48 schreef amd_ruluzzz het volgende:

[..]

Ijj bent hier nieuw maar voordat je een topic opent verwachten wij van jou dat je eerst eens gaat zoeken in de search. En lees dit ook maar eens door.
ik heb al hevig gezocht, maar om het wel bekende gelul over mijn beslissing te verkomen wou ik mijn mening er niet bij zetten. vandaar, en in pricewatch heb ik ook al gekeken natuurlijk

• Han
  • Niet online

Han

En heb je mijn linkje nu al geprobeert? Daarin staat de policy... hou je daar eens aan! LEES!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:15

markvt

Peppi Cola

www.gistron.com de kinder pc is wel wat voor je :+

Probeer de pricewatch eens

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 21:51 schreef Merely het volgende:
En heb je mijn linkje nu al geprobeert? Daarin staat de policy... hou je daar eens aan! LEES!
ja ik heb m net gelezen, maar t lijkt mij vrij nutteloos om alles op 1 grote hoop te pleuren. Daar krijg je natuurlijk niks uit..

• Han
  • Niet online

Han

Dus ga je onderdeel voor onderdeel alles bekijken... En dat doe je hier:
http://gathering.tweakers.net/inde.php

Bij elk forum staat een FAQ, effe lezen (staat heel veel info al in) En verder kun je op deze site:
http://www.tweakers.net
heel veel testem lezen...

Succes!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Slot erop. Dit is geen site voor 'Waar koop ik goedkope rommel'

Power users only

You only live once, so live to the max's

Verwijderd

ECS K7S5A: 190 piek
Athlon XP 1500: 400 piek
Cooler: 30 piek
HD 20GB 7200: 250 piek
GF2 MX: 180 piek
SB 128PCI: 50 piek
Flop: 40 piek
Kast: 100 piek
256MB DDR: 125 piek
CDROM: 100 piek

Zo'n 1500 piek dus

• Han
  • Niet online

Han

Op woensdag 05 december 2001 22:00 schreef MORCIK het volgende:
Slot erop. Dit is geen site voor 'Waar koop ik goedkope rommel'

Power users only
Dat slaat dus nergens op... Niet iedereen heeft het breed! Ook voor low-budgets geven wij graag advies, maar er moet wel een beetje de policy gevolgd worden...

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

sorry dat ik zo cynisch reageer, maar ik erger me aan mensen die geen moeite willen doen om iets op te zoeken.

You only live once, so live to the max's

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 22:03 schreef MORCIK het volgende:
sorry dat ik zo cynisch reageer, maar ik erger me aan mensen die geen moeite willen doen om iets op te zoeken.
geen moeite, ik doe echt veel moeite, maar jullie doen gewoon heel moeilijk als ik gewoon om simpel advies vraag. en die link werkte niet, je zal wel index.php bedoelen en dan kom ik op de eerste page van het forum. ik houd wel van een beetje recht op je doel. wat wil je nou suggereren eigenlijk. owja thnx degene waarvan ik de naam ff vergeten ben, maar die een lijstje gaf.

Verwijderd

No problem :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 22:01 schreef TweakGuy het volgende:
ECS K7S5A: 190 piek
Athlon XP 1500: 400 piek
Cooler: 30 piek
HD 20GB 7200: 250 piek
GF2 MX: 180 piek
SB 128PCI: 50 piek
Flop: 40 piek
Kast: 100 piek
256MB DDR: 125 piek
CDROM: 100 piek

Zo'n 1500 piek dus
dit zijn wel echte dumpprijzen trouwens ;). moet ik zeker t hele land voor af :) of 300piek rembours betalen

Verwijderd

Prijzen zijn redelijk ruim genomen, dus bij een beetje fatsoenlijke zaak kom je op dit bedrag uit

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 22:11 schreef TweakGuy het volgende:
Prijzen zijn redelijk ruim genomen, dus bij een beetje fatsoenlijke zaak kom je op dit bedrag uit
ja idd, maar ik moet niet alles merk willen, asus troep zit er niet in :(

Verwijderd

Alsof ECS troep is, ze zijn wel even de grootste mobo-fabrikant ter wereld

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
hmmm, leuke Athlon XP, ECS K7S5A, 256 mb DDR, Hercules 4500 (kyro2), vul dat aan met een leuke 7200 rpm 20 gb hdd, en je komt tog al snel aan een leuk systeempje...

edit:

whahaha sorry mensen, ik zie net dat tweakguy nagenoeg hetzelfde systeem voorstelt :)

van zn sb128 zou ik alleen een live 1024 maken want dat mobo is maar 179, en dat ram kan ook iets goedkoper. Een live1024 is ook nog maar 90 piek...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 22:18 schreef TweakGuy het volgende:
Alsof ECS troep is, ze zijn wel even de grootste mobo-fabrikant ter wereld
ik zeg helemaal niet dat het troep is. maar ik had t gewoon ff over de vid kaart etc. daarvan is toch wel bekent dat asus altijd net een fpsje hoger zit ;)

• rvanlooijen
Ohw enne, check http://www.etelcom.nl/producten.html

daar is dat mobootje iets duurder maar de rest weer een stukkie goedkoper >:)

Overigens: persoonlijk vind ik een axp1500+ in alle gevallen een domme aankoop, deze draait maar op 1.33 ghz en in de benches verliest deze het van de tb 1.4 ghz. Koop dan Of een tb 1.4 Of een axp 1600+ of hoger (1600+ is ook 1.4 ghz trouwes).

• rvanlooijen
Op woensdag 05 december 2001 22:23 schreef kronkio het volgende:

[..]

ik zeg helemaal niet dat het troep is. maar ik had t gewoon ff over de vid kaart etc. daarvan is toch wel bekent dat asus altijd net een fpsje hoger zit ;)
Dat zou ik niet al te hard roepen he!! Denk aan bv de Leadtek GF3 vs de Asus GF3, tja..... Merken zeggen niet alles vriend!!!! Dat moet je echt Per Geval objectief beoordelen...

Trouwens: ECS bordjes, zeker de laatste series zijn prima dingen, zit dr namelijk zelf ook op te blazen (nu effe me andere comp, das een msi) op me K7VZA. Heel tevreden over en die K7S5A heeft die lekkere SiS735 chipset :D

EDIT: DIT IS POST NUMMER 400 VOOR DE MIJ :) :) :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 22:23 schreef caesartje het volgende:
Ohw enne, check http://www.etelcom.nl/producten.html

daar is dat mobootje iets duurder maar de rest weer een stukkie goedkoper >:)

Overigens: persoonlijk vind ik een axp1500+ in alle gevallen een domme aankoop, deze draait maar op 1.33 ghz en in de benches verliest deze het van de tb 1.4 ghz. Koop dan Of een tb 1.4 Of een axp 1600+ of hoger (1600+ is ook 1.4 ghz trouwes).
zoals ik al zei ik ga niet t hele land afrijden eheh, dus zal wel weer op computerland uitdraaien, of mycom maar die zijn nooit zo low budget.

• rvanlooijen
Op woensdag 05 december 2001 22:27 schreef kronkio het volgende:

[..]

zoals ik al zei ik ga niet t hele land afrijden eheh, dus zal wel weer op computerland uitdraaien, of mycom maar die zijn nooit zo low budget.
Nee maar ik bedoel, je kan bij hun bestellen, of iig even vragen wat dat gaat kosten om te bezorgen (ik weet niet waar je woont), maar ik noem maar een voorbeeld, zo zijn er wel meer zaken te noemen uiteraard. Ik zou effe in de pricewatch kijken of op lijsten van lokale zaakies.

En als ik nou toch bezig ben: ik zou eerder die kyro2 nemen dan een gf2mx, presteert toch wel weer een heel stukkie sneller!! (zeker op die cpu, die kaart is sneller naarmate de cpu sneller is, schijnt dus bottleneck te zijn).

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• rvanlooijen
Op woensdag 05 december 2001 22:46 schreef MRic3 het volgende:
http://www.hardwareinfo.nl/pcadvies.php
Ja, maar daar vallen natuurlijk ook kanttekeningen bij te plaatsen he, om maar een voorbeeld te geven dat moederbord, dat heeft dan een KT266 chipset, de beruchte under performer van Via. Ook bij die terratek soundcard, de 3d kaart, de cd-rom speler, een eventuele brander die daar niet genoemd wordt en de speakerset een kanttekening plaatsen en ga zo maar door! Dat soort opstelingen zijn slechts suggesties van wat je voor een bepaald bedrag kan krijgen, niets meer, niets minder...

edit: Ik bekijk net nog even die specs en prijzen daar en ik moet zeggen dat ze wel Heel dure prijzen neerzetten, zeker bij Compaq of Packard Hell gesjopped ;)

Verwijderd

Je moet even bij www.norrod.nl en www.informatique.nl kijken, en dan moet je hem gewoon zelf samenstellen, voor niet al te duur, en dan kan je precies weten wat je er allemaal in wilt doen. (8>
Pagina: 1