Toon posts:

Gaaf, IIS achter Apache

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit artikel heb ik gekopieerd vanaf H4H (Hackers4Hackers), helaas stond er niet bij van wie het was.
Veel webservers zijn lek, Dit is een simpele conclusie als je om je heen kijkt..
Als je je vervolgens gaat afvragen waarom die webservers lek zijn is het vaak zo
dat ze niet op tijd geupgrade zijn...

Als je gaat kijken welk type webserver er vaak lek is dan zie je dat in bijna
alle gevallen het een Microsoft IIS server betreft. Terwijl er veel veiligere
servers bestaan zoal Apache onder Linux. Waarom ze deze veiligere servers dan
niet in plaats van de van de microsoft server inzetten is dan een vraag die je
jezelf dan kan stellen... Nou hier zijn vaak meerdere redenen voor. Beheers
technisch is een Microsoft server vaak makkelijker om te beheren en dus
goedkoper (geen hoog getraind personeel). Ook de standaard extra mogelijkheden
zoals "Frontpage" extenties en "Active Server Page's" maken de IIS server als
een zeer interesante keus. Ook soms bepaalde software oplossingen voor een
bedrijf verplichten hen er vaak toe om een Microsoft server er neer te zetten
(Denk hier bijvoorbeeld aan een Mainframe of ERP pakket dat een Webwinkel bevat
die in ASP geschreven is). Onvoldoende kennis van beveiligingen en de vele
mogelijkheden die een Microsoft IIS server standaard bied maken dit tot een
gevaarlijke combinatie. En als z'n server online staat kan deze vaak binnen
afzienbare tijd gehackt worden. Veel bedrijven denken met een Firewall of iets
dergelijks veilig te zijn... Tot op zekere hoogte is dat zo... Wat een Firewall
doet is niets anders als de poorten blokkeren.. Maar als je zelf je webserver
hebt staan en die wil jij voor internet beschikbaar maken dan zet je in de
Firewall de http poort (80) open en routeer je die naar je webserver in je
netwerk. Deze is dus een IIS server omdat de web pagina's in Frontpage en / of
Interdef gemaakt worden draait deze server de zogenaamde FrontPage Extenties. Er
worden nog regelmatig BUGS in deze extenties gevonden, Dus als deze niet
regelmatig dicht getimmerd wordt dan heb je binnen de kortste keren een server
staan die niet veilig is... En via die webserver zouden ze ook eventueel verder
het bedrijfs netwerk in kunnen komen. De schade is al gauw niet meer te
overzien.

Nou lijkt het allemaal heel simpel op te lossen door een Apache server onder
linux er neer te zetten en die web pagina's te copieeren via een Samba Share
ofzo. Dit werkt in de praktijk niet. Hier is de nodige Automatiserings kennis
voor nodig die een grafische vormgever vaak niet heeft, die immers met Frontpage
of Interdef de webpagina's maakt en laat staan dat het Webwinkel pakket op die
Linux server gaat draaien. Ook een als er een SQL server in het spel is en er
gebruik gemaakt wordt van zogenaamde COM objecten dan is het eigenlijk al
onmogelijk om dit op een Apache server te zetten zonder moeilijke ingrepen.

De meeste bedrijfen laten door deze reddennen Linux links liggen omdat het niet
aan hun oplossing voldoet en denken met een Microsoft server op dat moment wel
goed en veilig te zitten. Helaas bewijst de praktijk vaak het tegendeel en zelfs
Microsoft laat het wel eens achterwegen om zijn IIS te upgraden. Met alle
gevolgen van dien.

Een oplossing die niet voor de hand licht maar wel al deze problemen ondervangt
is een Proxy server. Niet eens zo moeilijk om op te zetten en onderhoud
technisch geen omkijken naar. Het neemt een heleboel server load van de
Microsoft IIS server weg, Het kan bijvoorbeeld een groot deel van de
afbeeldingen cachen. Maar nu zullen de meeste gelijk zeggen dat een Proxy daar
niet voor bedoeld is... Dat klopt, Een proxy is bedoeld om vanuit het bedrijf te
gaan surfen op het internet. Maar draai dit eens om en laat het internet via de
proxy binnen het bedrijf surfen. Wat er nu gebeurd is dat de Firewall alleen nog
naar de proxy hoeft te connecten. Deze vervolgens over het lan van de IIS server
de web pagina's haalt (of de ASP's aanroept) en als de proxy server bijvoorbeeld
een Apache webserver is dan is die nog veilig ook.

Nou moet een proxy vaak appart aangesproken worden en is het standaard geen
webserver. Omdat je altijd via de proxy een webserver aan spreekt en je moet dan
ook de URL ingeven waar je naar toe gaat. Nu kan je een proxy voor dit geval zo
gek krijgen dat je hem laat denken dat hij via een andere Proxy moet gaan...

Wat je vaak ziet in kleine bedrijven is bijvoorbeeld dat je in het bedrijf
zit... die hebben een kleine proxy server om naar buiten te gaan, Deze server
gaat vervolgens inbellen en maakt verbinding met de webproxy server van de
hosting provider. Als je dit om zou draaien kun je bijvoorbeeld zeggen dat
iemand vanaf internet verbinding maakt met jouw proxy server (die op poort 80,
de http poort staat) en deze vervolgens weer contact gaat maken met een volgende
proxy server, Dit is echter geen proxy server maar een Webserver en de truuk is
gelukt.

Klinkt heel simpel en logisch. En dat is het ook. Maar op deze manier kan er dus
op een veilige mannier een goed onderhoudbare webpagina op een Microsoft IIS
server draaien met alle toeters en bellen er aan, En geen enkele persoon kan via
internet direct op de IIS server komen en hem dus ook niet hacken.

Wat moet je daar technisch voor veranderen:

Niet zo gek veel, Ga er vanuit dat het bedrijf standaard een IIS server heeft
draaien met daarop de webpagina, SQL server en nog veel meer. In de Firewall
staat een Forward op poort 80 naar deze web server. Verander in de Firewall de
poort forward naar een Linux server die Apache webserver draait. En deze gaan we
configureren als Incomming Proxy server.

Zoals al eerder gezecht moet de proxy alle aangevraagde pagina's routeren naar
de webserver, Dit omdat hij niet aangeroepen word als proxy. Meerdere domein
namen op 1 server kan nog steeds, In de Apache webserver kunnen gewoon per
domein naam een proxy aangemaakt worden met zijn eigen cache directory.

Ik ga hier niet en detail uitleggen hoe je een Apache webserver moet op zetten
maar wel het meest belangrijke en dat is het deel bij de VirtualHost waar in de
proxy cache staat....

De Firewall heeft een IP nummer op internet, deze stuurd alle http aanvragen
door naar het interne ip nummer van de Proxy server.
De proxy server heeft in dit test geval een ip nummer "192.168.0.2",
De webserver (IIS) heeft een ip nummer "192.168.0.3".

In /etc/httpd/httpd.conf dient de volgende Vhost min of meer overgenomen te
worden.

<VirtualHost 192.168.0.2>
ServerAdmin admin@host.nl
DocumentRoot /wwwroot/test/docs
ServerName www.test.nl
ServerAlias test.nl
ServerAlias *.test.nl
ErrorLog /wwwroot/test/log/error_log
CustomLog /wwwroot/test/log/access_log common
ScriptAlias /cgi-bin/ "/wwwroot/test/cgi-bin/"
ProxyRequests On
ProxyVia Block
ProxyPass / http://192.168.0.3:80
CacheRoot "/var/cache/httpd"
CacheSize 5
CacheGcInterval 4
CacheMaxExpire 24
CacheLastModifiedFactor 0.1
CacheDefaultExpire 1
</VirtualHost>

Verder hoeft er niets aan de Webserver veranderd te worden.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie gehad hebt. En onder het mom van "Maak
nederland veilig" hoop ik dat deze oplossing geimplementeerd gaat worden.
Dit is dus vet kewl en safe! Gelijk bouwen hier :)

Verwijderd

Op zich een handig idee, een reverse proxy heet dit.
Zoals hierboven beschreven vraag ik me alleen af of het heel veel helpt...
de regel 'ProxyPass / http://192.168.0.3:80' geeft aan dat alle requests onder / (alle requests die binnen betreffende virtual host vallen) worden geforward naar de webserver op dat ip... ook requests als bijvoorbeeld 'GET /scripts/..%255c../winnt/system32/cmd.exe?/c+dir HTTP/1.0' (zomaar wat uit mn apache log geplukt)
Je scherm dus wel de machine (en daarmee de (mogelijke) exploits in de TCP stack) af van het internet, maar niet de vele gaten in IIS...
Je zult dan een reverse proxy moeten bouwen die al dit soort dingen afvangt, en echt alleen maar request naar pagina's doorlaat die je toe wil staan...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12 13:37

Arjan A

Cenosillicafoob

Lange lap tekst, erg leuk, maar als je een search doet op "apache proxy" krijg je ook nog praktijkvoorbeelden.

't Werkt bij mij prima in ieder geval.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

erg kewl jah, maar origineel of een nieuwtje is het niet :)

Verwijderd

hm...dit kan ook met Squid, dan heb je ook nog eens eens een caching proxy...maar zoals al eerder genoemd: vangt die die url malforming op?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-12 09:56
Op woensdag 05 december 2001 22:58 schreef fkooman het volgende:
hm...dit kan ook met Squid, dan heb je ook nog eens eens een caching proxy...maar zoals al eerder genoemd: vangt die die url malforming op?
Squid kan dat in ieder geval wel via access lists. Met deze oplossing laat hij ze gewoon nog steeds door....

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Nou zeg wat een gafe oplossing, je peperdure enterprise web servers achter een linux bakkie knallen. :r
Neej dank je, reverse-proxy word heel netjes gedaan door ISA server van ms. Vind het trouwens geinig dat er zo over IIS gezeikt word terwijl het gewoon een bruut goede web server is waar super snelle gelikte apps mee gemaakt kunnen worden. Moet je natuurljik wel weten wat je doet. Maarja als je al 10k uitgeeft aan een licentie ga ik er vanuit dat je wel weet waar je mee bezig bent.
btw Redworm-8igen beschermt isa ook tegen en aangezien het heel makkelijk is om filters te maken kan je jezelf ook tegen allerlij formen van url malforming beschermen.

Moest hier trouwens wel om lachen:

-----
Ga er vanuit dat het bedrijf standaard een IIS server heeft
draaien met daarop de webpagina, SQL server en nog veel meer.
-----

Lekkere opzet sql en iis op 1 bak. *D

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 03:23 schreef Axel666 het volgende:
Vind het trouwens geinig dat er zo over IIS gezeikt word
misschien omdat er elke week een dik lek gevonden word in iis?
terwijl het gewoon een bruut goede web server is waar super snelle gelikte apps mee gemaakt kunnen worden.
met apache niet?
Moet je natuurljik wel weten wat je doet. Maarja als je al 10k uitgeeft aan een licentie ga ik er vanuit dat je wel weet waar je mee bezig bent.
waarom 10k uitgeven voor iets wat je hetzelfde zoniet beter kan opzetten met linux/apache wat helemaal niks kost?
btw Redworm-8igen beschermt isa ook tegen en aangezien het heel makkelijk is om filters te maken kan je jezelf ook tegen allerlij formen van url malforming beschermen.
dus je moet met een omweg de zooi afschermen omdat het anders gewoon lek is? apache kun je gewoon draaien zonder dat je eerst dingen moet gaan patchen en dichtdraaien en filters schrijven en wat dan ook alvorens je het kunt gebruiken...

• Axel666
Lol, leuke reply, maar ik geef je groot gelijk als je voor bedrijfje a of famillie b een linux bakkie neer zet. Daarvoor zou ik ook geen 10k uitgeven (btw 10k is alleen nog voor de iis internet licentie) maarja als je echt serieus bezig gaat in enterprise omgevingen kom je toch op 2 keuzes terecht solaris met iplanet/apache of w2k met iis.

---
waarom 10k uitgeven voor iets wat je hetzelfde zoniet beter kan opzetten met linux/apache wat helemaal niks kost?
---

Er is echt een hele goede reden waarom ebay en amazon.com iis gebruiken en geeeen linux bakkie met apache erop. Kan me herinneren dat amazon met mssql erachter zelfs wat records had voor snelte nogiets. (hmmz niet snelst crashende ;)) Plus dat mssql en IIS je in veel gevallen minder kost aangezien het makkelijker te onderhouden is. En waarom via isa? nou een firewall die op app niveau kan filteren en meteen cached en lekker scaleable is vind ik geen omweg, haalt behoorlijk wat load van je iis af en extra bescherming is nooit weg. Alhoewel er nog over te twisten valt of isa als enige firewall voor je servertjes niet wat mager is, is het in elk geval wel de centjes waard.

• Femme
  • Laatst online: 11:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er is echt een hele goede reden waarom ebay en amazon.com iis gebruiken en geeeen linux bakkie met apache erop.
Ik kan geen reden bedenken waarom je geen enterprise site op Apache zou kunnen draaien. Vaak is het de achterliggende software en de ervaring daarmee die een bedrijf doet besluiten om een bepaald platform te kiezen. Gelukkig kun je met Apache veel kanten op.

Amazon draait ook niet op een IIS 'bakkie' maar ws op een heel leger aan servers. Webservers naast elkaar planten is niet moeilijk.
Plus dat mssql en IIS je in veel gevallen minder kost aangezien het makkelijker te onderhouden is.
De hele tijd security patches installeren kost ook (down)tijd=geld :) . Als je Apache goed opzet heb je er geen omkijken naar. Onderhoud gaat ook erg simpel en snel.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 04:25 schreef Axel666 het volgende:
Lol, leuke reply, maar ik geef je groot gelijk als je voor bedrijfje a of famillie b een linux bakkie neer zet. Daarvoor zou ik ook geen 10k uitgeven (btw 10k is alleen nog voor de iis internet licentie) maarja als je echt serieus bezig gaat
deze reply doet me serieus het idee geven dat je geen flauw idee hebt over linux/apache. Met linux/apache kun je alles zoniet meer doen als met win/iis. De reden dat sommige "n00bs" er meer uitkrijgen uit iis enzo, is puur omdat ze er geen verstand van hebben... :)
Plus dat mssql en IIS je in veel gevallen minder kost aangezien het makkelijker te onderhouden is.
Oh :? zoals femme al zei, als apache eenmaal draait hoef je niet elke week opnieuw tig patches te installeren, bovendien moet je imho een iis server veel vaker controleren op eventuele virussen, trojans en wormen...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12

bonzz.netninja

Niente baffi

maar, IIS is natuurlijk wel een stuk snelle en makkelijker op te zetten voor mensen die er geen vestand van hebben. (zoals ik)

En als je alleen een website wilt draaien waar het risico (kans*schade) minimaal is als er wordt ingebroken (ofwhatsoever) is het natuurlijk lekker simpel.
Als de schade die je hebt door een inbraak makkelijk op te lossen is omdat je toch correctieve maatregelen hebt getroffen.........

Dat IIS natuurlijk geld kost is met geen enkel argument te verweren..

pws for president???? ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
Op woensdag 05 december 2001 21:34 schreef thaduck het volgende:
Hier is de nodige Automatiserings kennis voor nodig die een grafische vormgever vaak niet heeft, die immers met Frontpage of Interdef de webpagina's maakt en laat staan dat het Webwinkel pakket op die Linux server gaat draaien.
|:(

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

MAZZA

Barbie is er weer!

Lol, leuke reply, maar ik geef je groot gelijk als je voor bedrijfje a of famillie b een linux bakkie neer zet. Daarvoor zou ik ook geen 10k uitgeven (btw 10k is alleen nog voor de iis internet licentie) maarja als je echt serieus bezig gaat in enterprise omgevingen kom je toch op 2 keuzes terecht solaris met iplanet/apache of w2k met iis.
:? Dit is een beetje een vreemde redenering moet ik zeggen. Dus elke grote business zou dan W2k/IIS of Solaris moeten draaien ? De praktijk wijst anders uit.

Overigens draait eBay niet op Win2k/IIS 5.0 maar NT4/IIS 4.0.

Verwijderd

*blaat*
Hoor ik daar iemand denken dat hotmail volledig op Windows draait?

Jij vindt het vast ook wel een gafe oplossing dat MS de halve TCP stack van BSD gejat heeft omdat die gewoon _goed_ is.

Maarja, jij hebt vast je MCSE gedaan & met vlag en muisklik geslaagd. Het internet heeft voor jouw geen geheimen meer. Niemand hoeft jouw nog iets wijs te maken en je bent onoverwinnelijk in solitair.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 11:39 schreef sproggle het volgende:

[..]

Hoor ik daar iemand denken dat hotmail volledig op Windows draait?

Jij vindt het vast ook wel een gafe oplossing dat MS de halve TCP stack van BSD gejat heeft omdat die gewoon _goed_ is.

Maarja, jij hebt vast je MCSE gedaan & met vlag en muisklik geslaagd. Het internet heeft voor jouw geen geheimen meer. Niemand hoeft jouw nog iets wijs te maken en je bent onoverwinnelijk in solitair.
ik probeerde het wat genuanceerder te brengen maar dis ook wel lol ;)

vorige maand had ik een gesprek met iemand die ook helemaal windows minded was, word er gewoon een beetje aggressief van want ze komen met "argumenten" die werkelijk nergens op slaan: "omdat windows niet opensource is, is het stabieler in de markt, ik wil jou wel is zien met je linux servertje over 5 jaar" etc

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

WoW! een interessant artikel! ik heb hier een tijdje terug ook een topic over geopend en ik ga dit maar eens proberen :)

Ook leuk dat er weer een mega-offtopic-nutteloze discussie is ontstaan :) altijd entertaining :D

Mijn iRacing profiel

• Mark
Op donderdag 06 december 2001 04:25 schreef Axel666 een boel geblaat
Hmm, krom vergelijk Ebay en Amazon. Ik kan ook zo tich sites noemen die op Apache/unix draaien.

http://www.altavista.com
http://www.ibm.com
http://www.netcraft.com
http://www.hp.com

Het eeuwige gezeur over Apache/Linux slaat nergens op. Apache kun je namelijk ook draaien op:

- *BSD
- AIX
- HP-UX
- Novell
- unixware
- Win32
- S/390

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als het al bekend was dit truukje :) Ik had wel ff gezocht, maar niets gevonden en dacht: Dit MOET gewoon ff op GoT :)

Het is helaas wel duidelijk dat de markt nog erg Windows minded is. Als ik kijk op mijn werk, we hebben tientallen NT hosting servers en maar een paar Linux/Unix hosting servers. Klanten hosten liever op NT helaas.

Ikzelf ben (uiteraard) helemaal weg van Linux/Apache en zou niet zonder kunnen. Ik zou ook niets kunnen bedenken wat wel op IIS zou draaien en niet op Apache. Jah, je zou kunnen zeggen ASP. Maar wie wil die troep hebben? PHP is gratis en heeft veel meer functies in zich. En volgens mij kan je ook ASP draaien onder Apache met het nodige vliegwerk. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wel heerlijke discussie trouwens :7

• Mark
Op donderdag 06 december 2001 19:52 schreef thaduck het volgende:
..... Jah, je zou kunnen zeggen ASP. Maar wie wil die troep hebben? PHP is gratis en heeft veel meer functies in zich. En volgens mij kan je ook ASP draaien onder Apache met het nodige vliegwerk. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

ASP en PHP mag je niet met elkaar vergelijken. ASP is een ontwikkelomgeving en PHP is een ontwikkeltaal.
Zo kun je met ASP 'programmeren' in JavaScript en VBScript, maar ook met producten zoals Python en Perl

• Axel666
Sorry als het al bekend was dit truukje :) Ik had wel ff gezocht, maar niets gevonden en dacht: Dit MOET gewoon ff op GoT :)

Het is helaas wel duidelijk dat de markt nog erg Windows minded is. Als ik kijk op mijn werk, we hebben tientallen NT hosting servers en maar een paar Linux/Unix hosting servers. Klanten hosten liever op NT helaas.

Ikzelf ben (uiteraard) helemaal weg van Linux/Apache en zou niet zonder kunnen. Ik zou ook niets kunnen bedenken wat wel op IIS zou draaien en niet op Apache. Jah, je zou kunnen zeggen ASP. Maar wie wil die troep hebben? PHP is gratis en heeft veel meer functies in zich. En volgens mij kan je ook ASP draaien onder Apache met het nodige vliegwerk. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Inderdaad een heerlijke discussie, altijd leuk hoe mensen zich aangevallen voelen als je ook maar probeert te suggereren dat IIS goed is >:) Heb nooit willen suggereren dat IIS beter is, hangt geheel van de situatie af appels en peren etc.

Wel altijd leuk om te horen dat er maar aangenomen word dat linux//apache onveilbaar is en iis vol met gaten zit.

Owhja btw mensen de apps waar ik op doelde waren ISAPI applicaties geen ASP (en nu is het wachten op de eerste persoon die gaat roepen dat linux dat ook kan)

-flame maar raak-

• Mark
Op vrijdag 07 december 2001 00:29 schreef Axel666 het volgende:

[..]

blablabla

-flame maar raak-
Euhh, sorry, maar je komt zelfs met niks constructiefs (als alleen het feit dat ebay en amazon op IIS draait) en dan zeg je dat wij flamen ??

Penis in de cosmos......oftewel gelul in de ruimte

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Apache, IIS, whatever.
IIS zit vol bugs als je em niet gaat patchen, maar welke mongool vergeet dat nou? Dat vergeet je gewoon niet, want zo ja: Nimda reminds you >:)

Apache heeft destijds ook veel bugs gehad. Waarom zouden we nu al op 1.3.22 zijn en waarom was de changelog van .20 -> .22 zo groot?

Dat apache op win32 draait klopt wel, maar het hoort op een *NIX/BSD te draaien. Win32 werkt, maar veel slomer dan IIS. Ik heb het ook gedraaid en toen ik naar Linux ging werd Apache gewoon 2 tot 3 keer sneller (en dat is niet omdat Linux beter zou zijn, dat is omdat Apache beter op Linux schaalt).

Oh ja, ook leuk als mensen Apache op het System account gaan draaien... daaaaaag uptime. Dan draai je toch liever IIS.

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 00:29 schreef Axel666 het volgende:

[..]

Inderdaad een heerlijke discussie, altijd leuk hoe mensen zich aangevallen voelen als je ook maar probeert te suggereren dat IIS goed is >:)
Ehm.. het geen waar ik een beetje overviel is dat jij riep dat je dure software niet naar beneden gaat halen door een opensource produkt erbij te gebruiken.

Zeker als het bijdraagt aan de veiligheid van het netwerk/systeem in z'n geheel en het zich al ontelbare keren heeft bewezen snel en stabiel te zijn.

Dan krijg ik het idee dat er weer zo'n M$ indoctrinaat achter de PC is gekropen die alleen de Memo's leest dat opensource een vorm van software kanker is en verder niet verder kijkt dan Bill's neus lang is.

Dus voor je probeerd grappig te zijn door discussie's uit te lokken met de figuren hier op GoT die wel weten waar ze het over hebben moet je dat vooral doen. Je zult verstelt staan hoeveel je nog kunt leren.
-flame maar raak-
penis in.... Ownee, die was al gebruikt, damn. :(

Kerel je praat poep. 8-)

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

-flame maar raak-
Meneer heeft last van een chronisch spraakgebrek aan zijn halswervel.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 06:40
Hackers4Hackers voelen zich blijkbaar te 31337 om een spellingschecker te gebruiken. Jammer, want het artikel lijkt zo door iemand met alleen basisschoolkennis te zijn geschreven.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 11:41 schreef 0siris het volgende:
Hackers4Hackers voelen zich blijkbaar te 31337 om een spellingschecker te gebruiken. Jammer, want het artikel lijkt zo door iemand met alleen basisschoolkennis te zijn geschreven.
De nederlandse dictionairy voor vi is niet helemaal zonder fouten blijkt.

• Theodoor
  • Laatst online: 25-11 12:38
Dat hele reverse-proxy verhaal (met Squid/Apache) gaat niet op bij HTTPS sites (poort 443). Terwijl toch veel bedrijven er gebruik van maken.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

BrZ

Als ik kijk op mijn werk, we hebben tientallen NT hosting servers en maar een paar Linux/Unix hosting servers. Klanten hosten liever op NT helaas.
Hmm... Waar werk jij dan? :+

• Axel666
Sigh... ok even verontschuldigingen voor mijn geBS in mijn replys op deze post. Werd er gewoon ff ziek van al dat gekanker op iis, het blijft gewoon een rete goed produkt (mijn mening, heb ff geen trek dit verder te motiveren, als je anders vind mij best)

Maar mijn point was om mee te beginnen (zie eerste post) dat ISA server dit ook kan en in mijn ogen een veel nettere oplossing is. En het feit dat linux dan gratis is doet er weinig toe, want wie geld genoeg heb om iis te draaien heeft ook meer dan genoeg geld om dit aan te schaffen.

greetz iedereen en bedankt voor de aandacht ;)

• Axel666
Op vrijdag 07 december 2001 13:17 schreef Theodoor het volgende:
Dat hele reverse-proxy verhaal (met Squid/Apache) gaat niet op bij HTTPS sites (poort 443). Terwijl toch veel bedrijven er gebruik van maken.
ISA server kan dit wel dmv SSL Bridging

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 20:28 schreef BrZ het volgende:
Hmm... Waar werk jij dan? :+
ROFL :+

COLLEGAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

BrZ

Op zondag 09 december 2001 00:48 schreef thaduck het volgende:

[..]

ROFL :+

COLLEGAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:+

ik kan nu een flauwe opmerking over jou en forums neerzetten, maar dat doe ik maar niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
whoehahahahahahaha

Had ik ut je verteld? Of is zoiets ook al binnen 5 minuten over de afdeling? Feit is wel dat ik erom kan lachen :+

Verwijderd

Ik heb nog geen computervloer van een multinational gezien waar mission critical applications op IIS draaiden :?
Alle grote webfarms in Nederland draaien op IHS/Apache met af en toe een Iplanet/Netscape er tussen door.
Ze draaien ook allemaal op mainframe of AIX/Solaris.

Dat laat natuurlijk onverlet dat in het MKB of op afdelings niveau tientallen en zelfs honderden windows/IIS servers per bedrijf kunnen zijn.

Linux kom je in de praktijk overigens ook steeds meer tegen, zowel op Intel gebaseerde machines als op unix en mainframes.

• Mark
Op Sunday 09 December 2001 23:10 schreef poekie het volgende:
Ik heb nog geen computervloer van een multinational gezien waar mission critical applications op IIS draaiden :?
Er zijn ook geen mission critical webbased apps....Een site die een uur uitvalt is klote, maar is dus niet mission critical.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 09 december 2001 23:29 schreef RedRoon het volgende:
Er zijn ook geen mission critical webbased apps....Een site die een uur uitvalt is klote, maar is dus niet mission critical.
en er is geen bandbreedte + snelheid garantie op het net en laten mission critical apps nou vaak erg tijdgebonden zijn...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1