Mij CPU stabiel op 875mhz... and counting...

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Jup, mijn proc is nu geloof ik stabiel. Ik had dus eerst problemen met overklokken, maar ik dacht, misschien heb ik het voltage wel te hoog ingesteld, nu staat ie op 1.75v en dit schijnt goed te werken.
Maar hoe kan ik testen dat het allemaal stabiel draait? Ik heb mijn computer nu 50 minuten aanstaan, en heb daarvan ongeveer 25 minuten Unreal Tournament gespeeld, en 10 minuten Sportscar GT. Is dit een goede manier om de stabiliteit te testen, of moet ik nog iets meer doen? Ik wil hem natuurlijk zo hoog mogelijk proberen te klokken.

Mijn temps:
CPU na UT: 56 graden (veels te hoog, maar ik heb nu ook maar een coolermaster koelertje, ik heb ook nog een chrome orb, maar die maakt een klere herrie)
Chipset na UT: 40 graden (ook best hoog, maar ik heb daar de koeler van losgetrokken, met koeler word ie ongeveer 37 graden, dus dat maakt geen zak uit, en anders is het alleen maar lawaai.)

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Download Sandra en doe de cpu burn in test :P

Laat me 10x loopen blijft ie draaien dan kun je zeggen dat ie stabiel is.

Spellen belasten je Videokaart meer dan je proc.

• eX0duS
Op woensdag 05 december 2001 21:46 schreef 001Michael het volgende:

Spellen belasten je Videokaart meer dan je proc.
Dat ga ik maar eens proberen dan... >:)

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
En nu heb je dus een Duron 700 @ 875 MHz ?

• eX0duS
Op woensdag 05 december 2001 21:50 schreef Access het volgende:
En nu heb je dus een Duron 700 @ 875 MHz ?
jah ik heb alleen me sig nog niet aangepast, omdat ik nog niet zeker ben of het zaakje wel stabiel is enzo... :)
maar ik hoopte toch zeker de 933 te halen... >:)

• Access
Op woensdag 05 december 2001 21:54 schreef het_beest het volgende:

[..]

jah ik heb alleen me sig nog niet aangepast, omdat ik nog niet zeker ben of het zaakje wel stabiel is enzo... :)
Lijkt me wel. Mn 'oude' p3-700 haalde de 933 ook stabiel. Anders heb je bestwel een gare cpu.

• eX0duS
Op woensdag 05 december 2001 22:02 schreef Access het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Mn 'oude' p3-700 haalde de 933 ook stabiel. Anders heb je bestwel een gare cpu.
Nou ik weet het ook niet, ik ben hem nu alleen maar op de FSB aan het klokken, hij is nog niet geunlocked, zie je...

Maar ik heb nu 25x de sisoft sandra CPU burnintest gedraaid, en de proc is nu 58 graden, en de chipset 40, en hij is nog steeds stabiel, dus ik ga nu proberen of hij hoger kan... >:)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
58?? en nog hoger gaan?
* VeldKoe suggereert extra/betere cooling te nemen :z

• Access
Op woensdag 05 december 2001 22:20 schreef het_beest het volgende:

[..]

Nou ik weet het ook niet, ik ben hem nu alleen maar op de FSB aan het klokken, hij is nog niet geunlocked, zie je...

Maar ik heb nu 25x de sisoft sandra CPU burnintest gedraaid, en de proc is nu 58 graden, en de chipset 40, en hij is nog steeds stabiel, dus ik ga nu proberen of hij hoger kan... >:)
Oke, als ik straks een paddestoelwolk aan de horizon zie dan weet ik dat jij je pc hebt opgeblazen ;)

• eX0duS
Nou, die 875 mhz was het wel, hij liep stabiel, maar toen ik wilde rebooten om hem nog hoger te tweaken, kreeg ik een zwart scherm, ik heb toen nog geprobeerd om met voltages en FSB mhzen te werken, maar dat wilde niet lukken, nu zit ik op een FSB van 120, multiplier 7, en voltage 1.7v. 840 mhz dus. Ik zal kijken of hij hier stabiel op loopt, maar ik denk dat dit wel het maximale is wat de processor trekt.
Misschien als ik hem unlock, dat ie nog wat sneller kan, maar ik betwijfel het... :)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op woensdag 05 december 2001 21:46 schreef 001Michael het volgende:

Laat em een paar uur lopen en je kunt zeggen dat ie stabiel is. (liefste een hele nacht lang)

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
die duron kan volgens mij veel harder.

kijk even of je mobo 5.5 X 133 aankan (en je memory natuurljik ook), dan kan je 6 X 133 proberen en dan wat aan de fsb doen (6X133=798) als je dan nog 7 megaherzen uit je fsb weet te persen hebbie toch ook 840, maar dan sneller.

Sinlath | Opinions may contain latency

• eX0duS
Maar kan iemand mij vertellen of mijn Duron gewoon brak is ofzo? Gewoon een slechte build zeg maar?

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
Ik zou eens kijken voor een betere koeling, die temp is wel wat aan de hoge kant!!!

En verder, unlocken en kijken offie op 133 mhz fsb kan, Je kunt namelijk de FSB het beste op een "normale" (lees: 66, 100, 133) houden. Op deze manier worden de PCI kaarten op de goede snelheid gehouden.

Ennuh, dat moet wel hoger kunnen hoor, je zit nog niet aan de top naar mijn mening... :)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 10:43 schreef DaManiac het volgende:
Ik zou eens kijken voor een betere koeling, die temp is wel wat aan de hoge kant!!!

En verder, unlocken en kijken offie op 133 mhz fsb kan, Je kunt namelijk de FSB het beste op een "normale" (lees: 66, 100, 133) houden. Op deze manier worden de PCI kaarten op de goede snelheid gehouden.

Ennuh, dat moet wel hoger kunnen hoor, je zit nog niet aan de top naar mijn mening... :)
Je PCI's worden "normaal" gehouden ja, maar je loopt wel een boel performance mis op die manier :)
Het verschil tussen kaarten op 33MHz of 40MHz merk je harder dan multiplier-gewijs van 700 naar 900 gaan.
Een 700 @ 129*7 is sneller dan een 700 @ 100*9, mag je zeker van zijn :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Op donderdag 06 december 2001 10:43 schreef DaManiac het volgende:

Het overklokken van je PCI-bus kan in principe geen kwaad hoor; Het levert je zelfs snelheidswinst op !

Mijn Duron 800 loopt op 1104 met luchtkoeling :) (8x138, 1.85 volt, K7s5a moederbord)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

* Sjaak_Afhaak is nog niet helemaal onder de indruk...

zie bijv m'n sig...

keb er het volste vertrouwen in dat je nog wel iets hoger kunt!!

Hier staat tekst

• eX0duS
Nou op 58 graden was ie nog steeds stabiel, alleen toen ik wilde rebooten, toen bleef hij hangen... en moest ik hem resetten, en starte de BIOS op in safe mode zeg maar, dus met de default settings enzo...
En het voltage verhogen hielp toen ook niet... Ik kon hem alleen maar terugzetten naar 840...
Op 840@1.7v loopt ie nu... en ik geloof verder goed...
Ik kon BTW de Duron ook op 700mhz@1.5v laten lopen, terwijl default 1.6 of 1.7 is, ik weet niet precies... :)

• eX0duS
Mijn Duron is gewoon brak, het kan niet anders... :( Hoe kan het anders dat ik gewoon niet hoger kom door de FSB te tweaken?

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 10:48 schreef het_beest het volgende:
Mijn Duron is gewoon brak, het kan niet anders... :( Hoe kan het anders dat ik gewoon niet hoger kom door de FSB te tweaken?
misschien omdat één van je andere componenten niet meekan op de hogere bussnelheid :?
Het geheugen, je netwerkkaart, kan vanalles zijn.
Probeer even om hem te OC'en enkel op multiplier, dus zet 'm even op 9*100 ofzo, en zie of ie dan deftig wrkt, als dat zo is, weet je dat iets in je PC (iig niet de CPU) niet happig is op hoge(re) FSB's, aan jou om uit te zoeken wat :)

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
NIC? SCSI-kaart? (die vinden hogere PCI's niet leuk)

Ja mensen, ik weet ook dat FSB oc-en beter is dan mp (ben geen n00b :( ) maar het gaat hier om het oplossen van een oc-probleem, dus nu ff niet om performance!

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 10:51 schreef DaManiac het volgende:
NIC? SCSI-kaart? (die vinden hogere PCI's niet leuk)

Ja mensen, ik weet ook dat FSB oc-en beter is dan mp (ben geen n00b :( ) maar het gaat hier om het oplossen van een oc-probleem, dus nu ff niet om performance!
Was ook niet echt tegen jou bedoeld hoor, gewoon, algemene info ;)

• eX0duS
Ik heb een cheap-ass Realtek NIC... 10/100 mbit. + een SB64PCI geluidskaard van meer dan 2 jaar oud, en een quantum fireball 6gb van 2 jaar oud...
dat zijn de oude spullen in me comp, ik weet niet of het daar door komt...

Verwijderd

kweet neit maar de fsb beinvloed meer de rest vanm je systeem dan je proc....als je nu es de fsb op bv een *veilige* 118 mhz zet en dan vervolgens je proc ff unlocked en dan es hoger probeert met je multiplier....
en ik zou ook es wat aan je koeling doen. 10 graden koeler kan al min 50 mhz schelen.....

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Even kort: Je hebt een moederbord waarbij maximaal een fsb van 117 kan worden berijkt. :( Dit komt door de Via Kt133 (en geen kt133a chipset) welke op je moederbord zit.

Probeer eens een multiplier van 8.5 en ga dan je FSB tweaken :Y)

...en doe es wat wat aan je koeling joh! (zie sig) :)

Goedluck, P.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op donderdag 06 december 2001 10:57 schreef PowerPee het volgende:
Even kort: Je hebt een moederbord waarbij maximaal een fsb van 117 kan worden berijkt. :( Dit komt door de Via Kt133 (en geen kt133a chipset) welke op je moederbord zit.

Goedluck, P.
eh, topicstarter heeft een A7V133?? die heeft toch een KT133A chipset.... (dacht ik)

* Sjaak_Afhaak is ff de kluts kwijt...

Hier staat tekst

• eX0duS
Op donderdag 06 december 2001 10:57 schreef PowerPee het volgende:

Goedluck, P.
Ik heb een KT133a, even ter info, Asus A7v133=KT133a :z

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

YOOHOO, m'n grijze hersenmassa heeft me toch niet in de steek gelaten!!

Ik zou net zoals anderen het aan hebben gegeven, toch nog iets proberen met het verwijderen van enkele PCI kaartjes, als ik m'n FSB verder omhoog gooi, dan gaat m'n NIC (realtek) enorm zitten k*tten..

just a thought

Hier staat tekst

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ok, wel een 133a. Ben ook ff de kluts kwijt :? :D

maargoed, doe wat aan je koeling.

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
tja als ie nog niet brak is dan word ie dat idd wel als je gaat overklokken met 58 graden (en dan nog verw8en dat het werkt ook)

• eX0duS
Wat is een goede koeler voor een Duron? En liever niet zo'n herrie ding... :7
En niet duurder als 50 piek ofzo, of kan dat niet? :)

• salvador4
Op donderdag 06 december 2001 11:47 schreef het_beest het volgende:
Wat is een goede koeler voor een Duron? En liever niet zo'n herrie ding... :7
En niet duurder als 50 piek ofzo, of kan dat niet? :)
word lastig, dan kom je dus weer automatisch in het coolermaster assortiment terecht, wat in het principe genoeg moet zijn voor een duron, maar dat hangt ook sterk van je airflow af.

50 piek blijft gewoon krap aangezien je voor een goede/stille/ of performance fan (delta/papst) al meer kwijt bent.

Of je geeft nu wat meer uit aan een koeler en die neem je mee naar je volgende upgrade..

• eX0duS
Mijn airflow is ruk, ik heb zo'n cheap ass midi-tower kast van 130 piek... klote, ik had eerst zo'n lekker grote Mycom kast, damn en die heb ik verkocht... :( achteraf dom, maar dat is nu toch te laat...

Maar ik heb dus ook een Chrome Orb, maar die koelt net zo slecht, m'n CPU word daarmee ook zeker 58 graden als hij is overgeklokt.

Of ik koop een nieuwe CPU, maar dan wil ik wel graag zeker weten dat het niet aan mijn mobo ligt ofzo dat het niet goed werkt. :)

• salvador4
dan kan je dus een paar dingen doen als je die midi tower wil houden, of je plaatst minstens 2 casefans als daar plaats voor is, en je zorgt dat de lucht door je case heen kan en niet propvol met kabels hangt.

Of wat nog veel beter is dat je gewoon een paar blowholes in de buurt van je cpu maken, dat heb ik ook wel eens gedaan bij een midi en dat helpt echt..

of je overklokt gewoon niet he.

Het kost soms wat moeite, maar als je iets wil doe het dan ook gelijk goed anders blijf je prutsen.

• eX0duS
Jah ik houd niet van die klere herrie, maar jah, dan ben ik natuurlijk weer geen tweaker ofzo... :P
Tjah, dat overklokken het boeit me wel enzo, maar tot nu toe heb ik alleen maar "standaard" geklokt, en nog niks met casefans enzo gedaan. Jah, er zit wel een casefan in, maar die werkt niet goed, ik zou eigenlijk aan de zijkant een gat moeten maken, en dan daar die casefan in moeten doen... :)

Heej, dat is eigenlijk wel een idee... :) Ik ga in het weekend eens kijken of ik er een gat in kan zagen ofzo... :)

Zagen... I love it... :7

Verwijderd

http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31c.html

Die moet je halen...3 10tjes ofzo...
Die zal je duron heerlijk koel houden..

• eX0duS
Op donderdag 06 december 2001 12:12 schreef NoStra het volgende:
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31c.html

Die moet je halen...3 10tjes ofzo...
Die zal je duron heerlijk koel houden..
maak me gek! >:)
En zo'n Coolermaster Volcano I II of III, is dat wat? :)

• eX0duS
Eigenlijk heb ik wel eens zin om te gaan modden... >:)
Ik heb alleen het gereedschap niet, dat moet ik ff van me pa ofzo lenen, of van iemand anders... :)

Is dat een beetje te doen, voor een mod-n00b zoals ik, een gat in je case zagen enzo? :)

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 21:54 schreef het_beest het volgende:

[..]

Je moet het voltage op 1.85 zetten en dan je multiplier verhogen en niet je bus! Dan haal je echt wel de 933 hoor!

• salvador4
Op donderdag 06 december 2001 12:15 schreef het_beest het volgende:
Eigenlijk heb ik wel eens zin om te gaan modden... >:)
Ik heb alleen het gereedschap niet, dat moet ik ff van me pa ofzo lenen, of van iemand anders... :)

Is dat een beetje te doen, voor een mod-n00b zoals ik, een gat in je case zagen enzo? :)
ja als je maar rustig te werk gaat, over een 80mm gat doe je wel snel een half uur in het begin, dan nog afwerken enzo. en als je met een dremel werkt zorgen dat je de juiste (glasvezel) schijfjes gebruikt, dan kan je er wel 3 gaten meer maken, die standaart troept is nl binnen 1,5 cm op of in 100 stukken.
Je moet het voltage op 1.85 zetten en dan je multiplier verhogen en niet je bus! Dan haal je echt wel de 933 hoor!
dat van die multiplier is idd een goed id, maar als ik het goed begrijp (heb niet alles gelezen) word die duron al 58 graden op 1,75 v, lijkt me niet verstandig om dan het voltage omhoog te gooien.
Pagina: 1