mag ik deze .nl domeinnaam reggen?

Pagina: 1
Acties:

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil dus een site maken over GTA 3 en www.gta3.nl bestaad nog niet.

Mag ik nu zomaar dat domein gaan gebruiken? of krijg ik dan gezeik met de makers van gta?

op hun site kan ik geen enkel email adres vinden dus die gasten mailen lukt ook niet :(

p.s.

AUB niet zo zielig zijn om nu snel gta3.nl voor mn neus weg te rippen.

edit:

Kweet niet in welk forum dit topic moet maar spielerij lijkt me ook geen succes dus verplaats hem maar indien nodig.

Verwijderd

ik heb hem net geregd >:)

• Papa Roach
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 21:28 schreef HeiT het volgende:
ik heb hem net geregd >:)
snel gedaan dan :P

maar nogmaals voor de losers hier:
aub niet reggen

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als jij gewoon een site maakt die echt over gta3 gaat dan lijkt mij dat je dat wel mag doen jah. Je moet alleen wel even kijken hoe je dat doet met je KvK nummer enzo want nl namen mogen eigenlijk alleen door bedrijven geregd worden en als de makers van gta3 die domein naam willen dan kunnen ze overal over gaan zeiken natuurlijk

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op woensdag 05 december 2001 21:40 schreef rwb het volgende:
Als jij gewoon een site maakt die echt over gta3 gaat dan lijkt mij dat je dat wel mag doen jah. Je moet alleen wel even kijken hoe je dat doet met je KvK nummer enzo want nl namen mogen eigenlijk alleen door bedrijven geregd worden en als de makers van gta3 die domein naam willen dan kunnen ze overal over gaan zeiken natuurlijk
via lycos hoef je niet meer een KVK uittreksel te hebben voor een .nl domain, ik heb er gisteren ook 1 geregged, (als particulier)

de catch: je mag er maar 1 per persoon

A wise man's life is based around fuck you

• Papa Roach
  • Niet online
er zijn tegenwoordig een aantal bedrijven die nl domeinen aan particulieren ''verhuren''

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
huren doe ik niet aan, BEZITTEN daar gaat het om :)

(en er wat leuks mee doen natuurlijk)

A wise man's life is based around fuck you

• Papa Roach
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 21:45 schreef zwelgje2 het volgende:
huren doe ik niet aan, BEZITTEN daar gaat het om :)

(en er wat leuks mee doen natuurlijk)
je betaald toch per jaar/maand

dan is het dus geen bezit lijkt me :?

Verwijderd

maar dat is toch hoe dan ook zo. wanneer je registreert is dat toch voor een bepaald termijn?
Als je geen bewijs van KvK hebt, dan kan je alleen via een bestaand bedrijf registeren (bv lycos). het staat dan wel op hun naam als ik me niet vergis, alleen mag jij er dan gebruik van maken

Verwijderd

tegenwoordig zijn er veel hosters die ook particulieren doen, lycos is geen aanrader, puur omdat hun overal inzitten en niet alleen in de webhosting...

mocht je gezeik krijgen met gta3.nl, dan kun je hem altijd nog overdragen naar hun

als particulier ben je geen eigenaar van het domein, maar als je een beetje normale overeenkomst krijgt van je hoster heb je wel gewoon al het recht erop

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Volgens mij kan het, er zijn toch ook site's met counter-strike.nl ofzo.

maare bv een andere host die het bijmijn weten doet (en goedkoop is) is vevida.nl
als t nie mag, edit ik t wel :D

Join the club

• Papa Roach
  • Niet online
ok, het probleem is dus niet een domeinnaam reggen,
maar de vraag is of het mag van de makers van gta.

iemand die daar echt verstand van heeft ivm copyright op de naam enz?

ik ga btw nu slapen, tot morgen :P

:z

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Je kunt gewoon je gang gaan. Wanneer zij deze domain zelf nog niet hebben, is dat dom van ze. Ze vallen in principe niet onder het auteursrecht maar worden aan de eerstvragende toegewezen.

Wanneer je site nu wereldberoemd wordt en een paar miljoen hits per seconde maakt heb je best kans dat je van het bedrijf hoort en dat ze proberen je het domain afhandig te maken. Op dat moment stel je een schikking voor veel voor, want ze hebben geen poot om op te staan.

Overigens zou ik in jou geval eerst reggen en dan vragen, maar dit terzijde.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 12:35 schreef Telco het volgende:
Je kunt gewoon je gang gaan. Wanneer zij deze domain zelf Op dat moment stel je een schikking voor veel voor, want ze hebben geen poot om op te staan.
das nie helemaal waar, als ze een inschijving in nederland hebben ook, hebben z wel een poot om op te staan...

als jij microsoft210.nl zou registreren kan microsoft daar echt wel aanspraak op maken

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Je zult het waarschijnlijk zonder problemen kunnen registreren, dat moge duidelijk zijn.

Maar mochten de makers van GTA3 er achterkomen én ze gaan zeiken, dan maak je kans dat je hem zomaar moet afstaan. Zolang jij echter aannemelijk kunt maken dat je gta3.nl nìet hebt geregistreerd om hun dwars te zitten (dus dat je het niet hebt gedaan om 'm voor veel geld door te verkopen aan hun) zal de rechter in jouw voordeel beslissen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Papa Roach
  • Niet online
ok, ga hem reggen :)

kwas niet van plan om een rechtzaak te openen hoor :P
kben 14 en als ze moeilijk gaan doen krijgen ze hem desnoods 8-)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op donderdag 06 december 2001 13:35 schreef Kertje het volgende:
als jij microsoft210.nl zou registreren kan microsoft daar echt wel aanspraak op maken
Ja normaal gesproken wel behalve als jij kan bewijzen dat die naam ook op jouw site toepasselijk is en je op de site de copyrights van microsoft niet schend

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 17:35 schreef rwb het volgende:

[..]

Ja normaal gesproken wel behalve als jij kan bewijzen dat die naam ook op jouw site toepasselijk is en je op de site de copyrights van microsoft niet schend
Dus als'ie Gerard Theo van Assen de 3e heet dan mag het :)

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 22:52 schreef paparoach het volgende:
ok, het probleem is dus niet een domeinnaam reggen,
maar de vraag is of het mag van de makers van gta.

iemand die daar echt verstand van heeft ivm copyright op de naam enz?

ik ga btw nu slapen, tot morgen :P

:z
Ja dat mag, zet er alleen wel op dat het gaat om een niet officiele site, en zet er een disclaimer bij, dat kunnen ze je niets maken. ;) :P

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:04 schreef Swat het volgende:

[..]

Ja dat mag, zet er alleen wel op dat het gaat om een niet officiele site, en zet er een disclaimer bij, dat kunnen ze je niets maken. ;) :P
dat denk je maar :)

• Telco

Telco

Biertje?

Slechte ervaringen hiermee of zow Kertje :? Leg eens uit in plaats van misterieuze posts te plaatsen.

Tenzij het in het afgelopen jaar veranderd is rust er nog geen copyright op domainnamen...

Vandaag geen signature

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28
Op vrijdag 07 december 2001 13:59 schreef Telco het volgende:
Slechte ervaringen hiermee of zow Kertje :? Leg eens uit in plaats van misterieuze posts te plaatsen.

Tenzij het in het afgelopen jaar veranderd is rust er nog geen copyright op domainnamen...
Maar het rechtssysteem in Nederland en de rest van de landen is nog niet ingesteld op internet. Dus als een bedrijf graag een domeinnaam willen hebben die jij toevallig hebt dan is de kans groot dat de rechter die aan het desbetreffend bedrijf toewijst.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Volgens mij mag je em gewoon reggen als je er maar een disclaimer op zet...

Enneh Kertje ik denk dat inderdaad, vertel eens waarom jij denkt van niet dan.

Verwijderd

Maar het rechtssysteem in Nederland en de rest van de landen is nog niet ingesteld op internet. Dus als een bedrijf graag een domeinnaam willen hebben die jij toevallig hebt dan is de kans groot dat de rechter die aan het desbetreffend bedrijf toewijst.
Zoals je hier (helaas) kunt zien.

/me kotst op (grote) bedrijven die denken dat ze recht hebben op bepaalde domeinnamen.

• Telco

Telco

Biertje?

Hmmmm, dank voor de link, die ga ik eens lezen. Tot nu toe, al wat ik weet gaat uit van het principe 'wie het eerst komt...' in combinatie met schade. Wanneer je door je domain verwijtbaar schade berokkend aan een bedrijf ga je nat, maar in het voorbeeld van paparoach is daar geen sprake van. Sterker nog, je kunt een case bouwen dat het gratis reklame is voor GTA.

Vandaag geen signature

Verwijderd

uhm nou, als je denkt dat je alles kunt uitsluiten in een disclaimer heb je het goed mis...om ff een voorbeeld te noemen op site met allemaal dikke mp3's enzo:
De webmaster van deze site is niet verantwoordelijk voor de content.
yea right... zo kun je alles uitsluiten, zo werkt het rechtsysteem niet :)

- ik hang een bordje om me nek met "alles wat ik doe ben ik niet verantwoordelijk voor" en ga vervolgens een bank overvallen...

Het lijkt wel een extreem voorbeeld, maar het is EXACT hetzelfde in een andere context... reken maar als jij winxp op je website te downloaden zet en vanalles in je disclaimer uitsluit, je erg veel gezeik met microsoft krijgt, en als het zover komt zul je de rechtzaak ook met vlag en wimpel verliezen :)
Pagina: 1