Toon posts:

Hoe brand ik een mix zonder pauzes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mix gemaakt met mixmeister. Nu wil ik deze mix gaan branden met Nero. Alleen wil ik alle nummers achter alkaar branden zonder tussenpauzes.
Mijn vraag is ten eerste hoe ik één lange mix van 70 min allemaal verschillende nummers maak. En ten tweede hoe ik geen pauzes tussen deze nummers krijg als ik ze brand.

Verwijderd

om van 1 lange mix aparte nummers te maken moet je
1) een cue bestand hebben, maar aangezien je hetzelf hebt gemaakt heb je die niet
2) zelf aan de gang gaan met een goed mp3 bewerkings programma. ik raad cool edit aan.

om met nero vervolgens zonder pauze te branden moet je de nummers selecteren ==> rechtermuisknop/properties en dan bij pause 0 invullen

Verwijderd

Bij pauze 0 zul je toch nog steeds een kleine overgang blijven horen is mijn ervaring.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:01

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op woensdag 05 december 2001 21:26 schreef Eerio het volgende:
Mijn vraag is ten eerste hoe ik één lange mix van 70 min allemaal verschillende nummers maak.
Een goede geluidseditor pakken (bijvoorbeeld WaveLab). Mix inladen. Punten zoeken waar je volgende nummer wilt laten beginnen. Knippen en delen als aparte (wel genummerde!) waves saven.
En ten tweede hoe ik geen pauzes tussen deze nummers krijg als ik ze brand.
Bij Nero alle nummers in de audio compilatie gooien. Nummer 2 (Belangrijk! Eerste nummer heeft wel een pauze van 2 sec. nodig!) t/m laatste selecteren. Rechts klikken. Properties kiezen. Pause op 0 seconds zetten.

Succes ermee!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 21:39 schreef linus-1 het volgende:
Bij pauze 0 zul je toch nog steeds een kleine overgang blijven horen is mijn ervaring.
Dat verschilt nogal per cd-speler... met winamp zit er vaak nog een stukkie tussen... maar in gewone audio spelers is het dan bijna altijd aansluitend...

Oftewel "disc at once" gebruiken en de pauzes tussen de nummers uithalen... Behalve bij nummer 1... waarom weet ik ook niet q=Þ

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het beste wat je kunt doen is de mix opslaan als 1 grote wave file. Vervolgens maak je een cue file (als je niet wee hoe dat moet, het zal vast wel een keer besproken zijn, dus gebruik de search), en dan fik je je cd met fireburner of cdrwin. Aangezien je exact weet hoe lang elk nummer duurt is dat goed te doen. Is wel even een werkje, maar te doen.

Als je losse wavjes gebruikt met pauze 0 kun je het bijna altijd wel horen, hele kleine tikjes krijg je dan. En als je de nummers linkt met bijvoorbeel feurio, dan klinkt het ook weer net niet goed. Als je met cue file doet is het gegarandeerd goed.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
leuk allemaal, maar als je het echt goed wilt doen moet je de nummers crossfaden met bv.Wavelab en daarna kan je die file gewoon branden met Nero of Wavelab zelf.

This is how the pro's does it ;)

Specs

• Hillie

Hillie

Op donderdag 06 december 2001 01:00 schreef Le_Freak ! het volgende:
This is how the pro's does it ;)
Hmmm.... als de pro's hun Engels zo gebruiken.... :)

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik neem even aan dat je een grote wave hebt nu. Je kunt met behulp van een programmatje als Cuesheeteditor (zie www.google.com) heel gemakkelijk je cue-points wegzetten (punten waar de overgang naar het andere nummer komt). Vervolgens met behulp van FireBurner of CDRWin branden en je mix is netjes gedaan.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 01:49 schreef Hillie het volgende:

[..]

Hmmm.... als de pro's hun Engels zo gebruiken.... :)
Hmm, komop zeg, je hoeft niet iedereen op hun taalgebruik aan te vallen. Niet iedereen beheerst zijn talen zo perfect als jij.

Verwijderd

Pffffffffft, wil je behulpzaam zijn, word je afgerekend op je taalgebruik. BELACHELIJK. Met een positieve bijdrage aan deze topic zou je meer waardering oogsten

• Hillie

Hillie

A) Ik gebruik een smiley.
B) Meneer wenst als een pro over te komen, doe het dan ook als een pro.
C) Ik heb even daarvoor een behulpzame opmerking gemaakt.

Pagina: 1