Hey, waar zijn me cd-spelers nou?

Pagina: 1
Acties:

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 08:19
Ik heb gister avond adaptect easy cd creator 5 geïnstalleerd op windows XP. Nu ik vandaag weer opstarten was ik ineens me beide cd-spelers kwijt. In device manager staat een foutmelding:

Windows successfully loaded the device driver for this hardware but cannot find the hardware device. (Code 41)

In de bios staat netjes dat ie beide cd-spelers ziet dus is het onwaarschijnlijk dat er hardware kapot is.

Verder heb ik beide cd-spelers een keer gedeïnstalleerd en easy cd creator van me pjoeter afgegooit.

Iemand nog ideeen?

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Verwijderd

Zoek eens ergens ASPI drivers deze heb je nodig voor easycd
onder XP.
IK heb zelf Winon cd 5.0 poweredition werkt perfect en zonder ASPI drivers !

• Brupje
Op woensdag 05 december 2001 21:25 schreef ralphie_boy het volgende:
Zoek eens ergens ASPI drivers deze heb je nodig voor easycd
onder XP.
IK heb zelf Winon cd 5.0 poweredition werkt perfect en zonder ASPI drivers !
Probleem is groter dan de aspi drivers... Heel windows ziet de cd spelers niet meer.

Verwijderd

Ik kan je frustratie delen, vanavond is het mij voor de tweede keer overkomen dat ik dit probleem had.
Uiteindelijk heb ik maar d.m.v. opstarten van CD windows XP opnieuw geinstalleerd, met als gevolg dat ik alle andere software opnieuw moest/moet installeren!!!

De eerste keer gebeurde dit na het installeren van een update voor WinonCD, vanavond wilde ik een nieuwe versie van Nero op mijn compu zetten, daarna ....geen cd spelers meer en wat ik ook probeerde, niet meer aan de praat te krijgen binnen Windows XP (Professional versie), tamelijk irritant dus...

Misschien vaker een herstelpunt maken??? anders weet ik het ook niet.

• Brupje
Op woensdag 05 december 2001 22:29 schreef ms het volgende:

Uiteindelijk heb ik maar d.m.v. opstarten van CD windows XP opnieuw geinstalleerd, met als gevolg dat ik alle andere software opnieuw moest/moet installeren!!!
dat is dus prwcies wat ik niet wilde horen :'( :P