wie kan me helpen ivm een php sql website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vraagjes wie helpt me wat op weg in mijn vraagjes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[forum=14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

hehe, en niet eens de vragen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breaky braky Kkkkkgkkgkgggggg over?

Ik ben helaas niet zo telepathisch begaafd als u denkt. Wat is psies je vraag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan je men topic verplaatsen moderator
ik ben niet zo goed in het in vakjes plaatsen van onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb door iemand een website laten maken ...
Daar ik een zelfstandig bijberoep doe ...
Nu heeft die de website zo ontworpen dat ik via een menutje
waarop ik inlog producten bij kan plaatsen en verwijderen enzoverder ...
Nu was mijn vraag ofdat ik mijn gegevens niet in een excell sheet kan ingeven en dan overhevelen naar de sql database ... zodat ik sneller kan werken ...
Pas op ik ken van sql en van php niks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Leer SQL
Leer PHP

Excel transporteren naar Acces
MySQLFront downloaden & installeren
MySQL downloaden & installeren
MySQLFront opstarten, IMPORT, MS ACCES database

U heeft Uw DBase in een MySQL omgeving en kunt zich nu gaan richten op het PHP/SQL gedeelte ;)

GL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doen we toch in 10 minuten zekers
ben autodidact

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verplaatst vanuit W&G. Met daarbij de comments dat je wel even de FAQ van P&W moet lezen zodat je weet waar je bent en wat er wel en niet gewenst is. Duidelijke vraagstelling is bijvoorbeeld gewenst.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 21:23 schreef verano het volgende:
Nu was mijn vraag ofdat ik mijn gegevens niet in een excell sheet kan ingeven en dan overhevelen naar de sql database ... zodat ik sneller kan werken ...
dan denk ik dat het heel lastig gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Kan me herinneren dat dit soort dingen in de goeie ouwe tijd (gisteren bv. :)) meestal gesloten werden... Kan me ook herinneren dat ik ooit eens dit las:
Als je ergens mee zit; ga dan eerst zelf zoeken. Na 3 jaar is GoT op zichzelf een knowledge base geworden voor alle standaard en veel exotische problemen. Voor je je vraag post is het verstandig om even met de GoT search of onnos search te zoeken. Veel problemen zijn al eens eerder voorgekomen en zijn dus op te lossen door alleen even te zoeken. Problemen die 5x per dag langs komen worden op den duur namelijk irritant voor andere bezoekers. Begrijp dit niet verkeerd, een forum als GoT is er in de eerste plaats om vragen te stellen en domme vragen bestaan niet. Wat wel bestaat zijn domme manieren om achter het antwoord te komen. Eerst zoeken voordat je wat vraagt is dus het devies!
Goede zoekmachines buiten GoT om zijn Google en Ilse of kijk hier voor een compleet overzicht van zoekmachines. Ga bijv. ook niet vragen wat de website van Microsoft is zonder eerst www.microsoft.com in je browsertje in te vullen.
en
Omschrijf je probleem ook duidelijk. Naast een goede titel is dát ook van belang. Leg duidelijk uit wat er mis is, wat je geprobeerd hebt, wat de symptomen zijn en post evt. de (relevante) specs van je pc. Screendumps van je problemen kunnen ook helpen. Hoe duidelijker je het omschrijft hoe eerder/beter je geholpen kan worden aan een oplossing. Houdt er trouwens rekening mee dat je niet altijd binnen 5 min een antwoord hebt. Wacht geduldig af, er komt vanzelf iemand die het (waarschijnlijk) wel weet.
Er is hier geen vraag (tenminste niet in de eerste post), er is hier niet gezocht.
Nou, twee mogelijkheden:
A) Je gaat naar www.php.net en www.mysql.com en je leert PHP en MySQL-basics. Vervolgens maak je zelf een script, al dan niet met kleine tips van GoTters.
B) Je schaft aan c.q. downloadt een kant en klaar boodschappen-doen-script van het Wereld Wijde Web en gebruikt dat voor je site.

Maar goed, ik geloof dat wat je nu doet relatief snel werkt, in ieder geval beter dan met de hand invoeren. Volgens mij moet je niet zo kritisch zijn. En anders schrijf je een VBA-macro die je Excel-file omzet in een MySQL-query :). Genoeg te doen en te zoeken, dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 22:25
Op woensdag 05 december 2001 21:36 schreef verano het volgende:
doen we toch in 10 minuten zekers
ben autodidact

:'(
humm.. wat is autodidact?
nou ja, waarom doe je het niet gewoon via het menu? Daarvoor is het toch gemaakt? beetje zinloos anders....

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op woensdag 05 december 2001 22:23 schreef _Mo_ het volgende:

[..]

humm.. wat is autodidact?
nou ja, waarom doe je het niet gewoon via het menu? Daarvoor is het toch gemaakt? beetje zinloos anders....
autodidact is dat ie het via zelfstudie heeft geleerd

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is vrij goed mogelijk...ik heb zelf een paar keer een parse script geschreven die tab of komma gescheiden bestanden inlas in de database...

Aangezien je binnen excell de functie exporteren naar komma of tab gescheiden text bestand hebt moet het niet moeilijk zijn.

Nu nog de kennis op doen om dus danig script te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

chem

Reist de wereld rond

verano: zoals mensen je al hebben getipt: zoals in de FAQ staat zijn dit soort scriptrequest niet echt de bedoeling in P&W

Bij gebrek aan beter blijft hij hier, maar tenzij je zelf van plan bent het eea. ZELF te doen (bv. bij google.com zoeken), gaat dit topic dicht. Dat je het alvast weet :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1