Toon posts:

(CM+WC) Bouw reservoir help ?? Kan dit ??

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig om waterkoeling te installeren. Ben net begonnen met het ontwerp van het reservoir. Heb een eerste ontwerp en wilde hierbij pomp, reservoir, digidoc, fans en at-voeding in een losstaande kast. Weten jullie of de tempsensors van de digidoc ook onderwater werken ? De link naar de tekeningen (gemaakt in paint) is

http://home.kabelfoon.nl/~pangodes/Reservoir.bmp

Willen jullie kijken of dit kan werken, en kom desnoods met suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand ??

Verwijderd

mmmz lijkt me niet dan krijg je kortsluiting of je moet ze in een kont kit doen ofzo maar ja dan reageert ie niet echt snel denk ik

Verwijderd

bevestig em op een staafje koper (solderen mischien? kan ie er tegen?) en laat dat staafje drijven op et water met een kurk ofzo? je snapt em wel, een soort dobber, en aan de bovenkant dus de sensor. lijkt me een behoorlijk accurate meting.....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.j.verboom/Blaat/kurk.JPG

edit:
Vette afbeelding toegevoegd :P

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Whoei!
Paint!
B-) *D :z

Maar verder een goed, origineel idee, vergeet niet je voeding goed af te schermen van het water, anders kan het nog wel eens heel slecht gaan aflopen, en dan praat ik niet over je peecee!

Verwijderd

hehe ik denk dat ik et zelf ook ga make :P

nadeel aan zon grote bak water als jij van plan bent is dat het snel vervuid (veel oppervlak) en het verdampt ook snel , dus die voeding kan idd een behoorlijk probleem worden.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is het een beetje onzin om een complete drijver te gaan maken in je reservoirtje. Mijn ervaring is toch dat je het allemaal zo klein mogelijk wil houden; ik weet zeker dat zo'n soort construktie never in mijn reservoir gaat passen (terwijl die best groot is (zie foto)) ... hij zou iets kleiner kunnen (alleen lager, de diameter heb ik nodig anders past pomp er niet in)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/fase2/Dsc00032.jpg

Ook het waterniveau veranderd helemaal niet zo snel; ik denk dat ik mijn waterkoeling nu 3 maandjes heb draaien en ik heb 'm nu pas 1 keer bijgevuld (was nog niet echt nodig; ik denk dat in een half jaar mijn waterniveau ongeveer 3 cm daalt ofzo.

Er zijn ook van die platte tempsensoren. Daar zit de sensor een soort van ingepakt in plastic; volgens mij moet je dat gewoon in je reservoir kunnen hangen (althans ik ga het waarschijnlijk van 't weekend proberen :P)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:17
Op donderdag 06 december 2001 13:42 schreef Kroetsjov het volgende:
Volgens mij is het een beetje onzin om een complete drijver te gaan maken in je reservoirtje. Mijn ervaring is toch dat je het allemaal zo klein mogelijk wil houden; ik weet zeker dat zo'n soort construktie never in mijn reservoir gaat passen (terwijl die best groot is (zie foto))
Tot hoelaag krijg jij de temp van je CPUtje als ik vragen mag ?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1