Toon posts:

Realtek 8139B

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkkaartje van iemand gehad en ben nu op zoek naar de juiste drivers voor Windows 98SE.
Het kaartje heeft een RTL 8139B chipset. Ik weet niet of het gehele kaartje van Realtek (of isset Realteck?) is, of alleen het chippie?!?

Heeft iemand ook zo'n kaartje, wil die me dan even de drivers toesturen?

Deze link werkt namenlijk niet:
http://www.realtek.com.tw/cn/driver/8139-driver.htm

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
ik denk dat zeer veel mensen hier een kaart hebben met een dergelijke chipset. En het feit dat verder bijna niemand de drivers NIET kan vinden toont aan dat je misschien wat harder moet zoeken voortaan ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58
Ik heb niet eens gezocht zelfs, gewoon de site bezocht. Hartstikke duidelijk.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

als je nou een goed OS er op had staan had je de drivers niet hoeven te zoeken. dan pakt ie de kaart zo. Use Win XP. Its a real eXPeriance... >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op woensdag 05 december 2001 21:02 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik heb niet eens gezocht zelfs, gewoon de site bezocht. Hartstikke duidelijk.
Oh. Bij mij ging dat laatst niet, toen kreeg ik de vraag of ik alleen drivers of ook de rest wilde zien, en daarna kwam ik daar steeds op terug. Toen zelf maar gaan ftpen en toen kwam alles goed eigenlijk :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Die drivers zijn voor de Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet Nic.

Ze lijken overigens goed te werken. Alleen krijg ik nu steeds blauwe schermen als ik Internet Explorer opstart :(

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem heb ik ook al op een andere computer gehad. Met verschilldende netwerkkaarten steeds krijg ik geen internet. Explorer opstarten en het crasht :(

Heeft iemand dit probleem vaker gezien?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Use Win XP. Its a real eXPeriance... >:)
Wil je nooit meer zo'n vies woord gebruiken??? |:(

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Ik had het zelfde probleem met zo'n realtek kaartje, na een schone install van windows ging het meteen goed...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Me En Xp En 2K ondersteunt deze kaart in 1 keer!

Daar bedoel ik dus windhosen mee... :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem krijg ik verdomme ook met een andere pc en een andere netwerkkaart (3com 509c ISA).
Ik word dr compleet gek van. Windows verneukt ook alles dus ik moet telkens weer Windows opnieuw installen. Gelukkig kan ik dit nog in Linux typen :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem :( maar dat heb ik opgelost door de diskette's die erbij zaten.. tijdens het installeren zegt ie dat hij het pad niet kan vinden dan typ je het volgende in: 'a:/win98' . dan moet ie werken *D

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ff proberen dan.
En anders maar aan Sinterklaas wat nieuwe shit vragen....owneej das wel weer een jaar wachten :(

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, werkt dus ook niet. Ik snap dr nix van.
Misschien kun je die diskettes ff op een FTPtje zetten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 05 december 2001 20:56 schreef dennisdotcom het volgende:
ftp://152.104.125.40/lancard/drivers/8139/win98-8139(397).zip
Of bedoel je 3COM drivers die je bij 3com kunt vinden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat realtek kaartje krijg ik niet aan de praat. Telkens is mijn internet verneukt. Nog een keer proberen met een schone Windows en anders gaat ie de sloot in :)
Pagina: 1