[Linux] Kernel 2.4.7-10 help

Pagina: 1
Acties:

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik wil LVM in mijn kernel compileren. Ik heb een schone installatie van RH72.
Als ik naar /usr/src/linux-2.4.10-7 ga en daar 'make menuconfig' start en vervolgens menuconfig afsluit, heb ik in die dir een .config file. Is deze config hetzelfde als de config van mijn huidige kernel ???

En zo nee, hoe kan ik de settings van mijn huidige kernel config laden in menuconfig (waar kan ik deze vinden)

Thanx

Verwijderd

Als je de oude .config hebt wordt deze automatisch geladen bij make menuconfig als deze file in de kernel source dir staat. M.a.w. je kunt de oude .config file kopieren naar je nieuwe kernel source dir. Als je de oude .config niet hebt, is er een kans dat deze in de /boot dir staat onder een andere naam. Die kun je dan in make menuconfig laden met Load an Alternate Configuration File. Bij mij heet die file /boot/config maar ik heb geen RH.

Verwijderd

Als je die config file daar niet kunt vinden kun je nog even kijken in /proc. als de kernel met een bepaalde optie gecompiled is staat daar een bestandje config.gz
Kopieer die naar de kernel dir, gunzip hem, en noem hem of .config, of importeer hem met make menuconfig, en dan load alternate..... etc..

Verwijderd

Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik kan nergen mijn huidige .config vinden, ook niet in de zojuist genoemde directories. Wel staat er in mijn kenel source directory een sub directory genaamd "configs". Hierin staan de volgende config-bestanden:

kernel-2.4.7-athlon.config
kernel-2.4.7-athlon-smp.config
kernel-2.4.7-i386-BOOT.config
kernel-2.4.7-i386.config
kernel-2.4.7-i386-smp.config
kernel-2.4.7-i586.config
kernel-2.4.7-i586-smp.config
kernel-2.4.7-i686.config
kernel-2.4.7-i686-debug.config
kernel-2.4.7-i686-enterprise.config
kernel-2.4.7-i686-smp.config

Ik heb een AMD K6 233 maar welk config-bestand moet ik nu gebruiken?