Toon posts:

Apache vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Apache web server gebouwd. Via een andere pc (win2k) kan ik gewoon de startpagina zien van de webserver. Maar hoe kan ik nou via die Win2k computer een andere index.html enz op die server zetten zodat je die dan ziet. (FTP)??

En nog een vraagje..

Ik ga via een andere (winxp) computer gedeeld het internet op. Ook die Apache webserver moet zijn internet halen via deze server. Hoe kan iemand anders nou die webserver benaderen??

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Je moet ff poort 80 forwarden van je router naar je Apache webserver.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dit zijn 2 hele uitgebreide vragen. Zo te horen heb je nog niet veel gedaan met internet(delen) en server beheer. Misschien moet je toch eerst maar eens daar iets over gaan lezen zoals hoe je moet internet delen (en poorten forwarden). Voor vragen als hoe je moet uploaden naar je webserver moet je maar eens gaan lezen over bestand rechten en directories instelen voor apache.. Deze vragen zijn te algemeen en te uitgebreid. Denk niet dat je er antwoord op zult krijgen hier.

Signature van nature

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 05 december 2001 20:45 schreef Markiedam het volgende:
Ik heb een Apache web server gebouwd. Via een andere pc (win2k) kan ik gewoon de startpagina zien van de webserver. Maar hoe kan ik nou via die Win2k computer een andere index.html enz op die server zetten zodat je die dan ziet. (FTP)??
Als je op je server kijkt in de directory /etc/apache en je leest daar httpd.conf, dan zie je daar ergens staan 'documentroot' o.i.d., daar staat de index.html van je server, deze kun je gewoon vervangen via ftp o.i.d..
Ik ga via een andere (winxp) computer gedeeld het internet op. Ook die Apache webserver moet zijn internet halen via deze server. Hoe kan iemand anders nou die webserver benaderen??
Hij moet als url ingeven 'http://<jouw ipadres>', en dan komt 'ie automatisch op je webserver terecht, als je provider tenminste poort 80 niet blocked (Zoals bij kabel) :(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Effe voor de duidelijkheid...

Ik internet via de standaard Windows Sharing... Hier valt dus niets mee in te stellen.

En ik weet wel hoe je een hompage op die Apache server moet zetten, maar niet hoe je dat doet via een andere pc. Mijn FTP server wil namelijk niet draaien. Hij geeft telkens als fout: Het verzoek is afgewezen.

• moto-moi

moto-moi

Op woensdag 05 december 2001 21:03 schreef Markiedam het volgende:

En ik weet wel hoe je een hompage op die Apache server moet zetten, maar niet hoe je dat doet via een andere pc. Mijn FTP server wil namelijk niet draaien. Hij geeft telkens als fout: Het verzoek is afgewezen.
Dat kun je inderdaad via een ftp-server doen, of via Samba , daarmee doet de linux-computer zich voor als een Windows server.
Het probleem wat je hebt met je ftp-server, dat heeft weinig met Apache te maken trouwens :-)

Staat er toevallig een file genaamd 'ftpshut' in de directory /etc ??

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 21:08 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Staat er toevallig een file genaamd 'ftpshut' in de directory /etc ??
Nee....

Maar ik wil graag dat ik bijvoorbeeld via school op mijn apache server onderhoud kan plegen. Dan heb je niet veel aan Samba.

• moto-moi

moto-moi

Op woensdag 05 december 2001 21:14 schreef Markiedam het volgende:
Maar ik wil graag dat ik bijvoorbeeld via school op mijn apache server onderhoud kan plegen. Dan heb je niet veel aan Samba.
Mjah, dan moet je ff in de search zoeken voor die foutmelding van jouw ftp-server (Misschien staat er ook nog wat in de logfiles ofzo)...

Pagina: 1