zipdrive ipv standaard A: drive?

Pagina: 1
Acties:

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:02
Hoi,

Sinds een paar maanden heb ik een 100 MB interne zipdrive van Iomega. Nu wil ik een andere kast kopen, waarschijnlijk de A-Open HQ-08.
In deze kast kan echter maar 1 externe 3.5" drive.
Is het mogelijk om de standaard 1.44 mb floppy er niet in te zetten, en de zipdrive wel?
Levert dit geen problemen op?
Bijv. bij het installeren van Windows, dan heb je dus zo'n opstartdiskette nodig (als je cd niet bootable is).
Gaat 'de PC' dan de zipdrive doorzoeken of niet?
Alvast bedankt!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Als je de fdd in de bios uitschakeld en de zip als bootdevice erbij zet dan zou het geen prob moeten zijn.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Dat hangt een beetje vsan je BIOS af...

Als je BIOS booten van CD of ATAPI device ondersteunt kan dat wel...

als je BIOS het niet kan kun je een frame verkrijgen waardoor je een 3,5" flop in een 5,25" bay kan monteren... dat werkt ook voor een zipdrive.

Een voordeel is van alleen een zip drive, dat je die langzame en recources vretende floppy controller uit kan zetten.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04
Je moet zo'n zip-to-flooppy emulator mode hebben op je zip geloof ik.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gaat prima, werk hier al jaren zonder floppy drive. Bootable zip maken en je kan er een heel OS op kwijt als je zou willen.
Heb hier standaard 1 zip liggen met alle flash utils, HD en image tools en alle drivers erop. Uitermate functioneel en VEEEEEEL sneller dan diskettes.

Alleen win98 doet af en toe nog moeilijk over het ontbreken van een diskdrive (eerst de fdd gaan zoeken bij het "have disk" optie) win2k en XP hebben nergens last van.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 05 december 2001 20:34 schreef dennisdotcom het volgende:
Je moet zo'n zip-to-flooppy emulator mode hebben op je zip geloof ik.
Een bios die van zip kan booten heb je niets extraŽs voor nodig. Alleen command.com io.sys en msdos.sys moeten op de zip staan.

de betaler vervuilt

Pagina: 1