radeon 8500 aanschaffen: welke??

Pagina: 1
Acties:

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
ik wil dus een radeon 8500 aanschaffen. het moet een echte retail zijn want dan ben ik een beetje voor op de toekomst.
in de pricewatch van t.net stond de radeon 8500 voor 689,- bij europc. maar het is van expertvision. het is dus geen retail als ik het goed begtijp, want het is van een 3rd party die op 250/250 lopen. zijn er eigenlijk redeon's die op 275/275 lopen en die door een 3rd party bedrijf uitgebracht worden?
maar nu; moet ik nou di van ati zelf halen of toch een andere? zag op queen systems volgens mij een 'echte' retail staan.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

volgens mij loopt die van club3D op 275/275

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
Sim-pel koop de goedkope LE en neem in kijkje bij de link in mijn sign >:)

Taal fouten inbegrepen ;)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

als je een 275/275 wil kopen dan moet je de build by ATI kaart nemen. Alle anderen verkopen alleen 250/250. Verschil in prijs is 200 piek, verschil in performance een kleine 5%.

MechWarrior || Monsters Game

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09
Het scheelt weinig snelheid en is een stuk goedkoper. Voor op de toekomst zul je toch nooit zijn..

• PhuSioN
kijk, dat was ik dus vergeten te zeggen. ik wil dus geen LE. ja, ik weet wel dat je hem kan flashen naar een retail versie maar er zij zoo veel mensen die dan geouwehoer krijgen met artifacts en zo. en je kan dan trouwens niet veel meer verder overklokken zonder je kaartje te modden met andere koeling

• The-Source
Op woensdag 05 december 2001 20:17 schreef patryk het volgende:
...en je kan dan trouwens niet veel meer verder overklokken zonder je kaartje te modden met andere koeling
Kijk daar ben ik alvast op voorbereid. Ik heb dus een slotkoeler onder de videokaart en een case fan er boven (die wordt eventueel gemod voor een betere luchtstroom).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Het is heel simpel eigenlijk, stel je kan het geheugen 50 Mhz overklokken, dan krijg je die LE op 300 Mhz en de retail van Ati zelf op 325 Mhz.
De retail kan je gewoon verder overklokken, er zit gewoon iets beter geheugen op.

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op woensdag 05 december 2001 20:14 schreef klaasbram het volgende:
Sim-pel koop de goedkope LE en neem in kijkje bij de link in mijn sign >:)
zit er ook nog verschil tussen de LE versies..?

welke kan ik het beste aanschaffen..en bij welke zaak dus
bvd

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• The-Source
Op woensdag 05 december 2001 20:50 schreef tjAb82 het volgende:

[..]

zit er ook nog verschil tussen de LE versies..?

welke kan ik het beste aanschaffen..en bij welke zaak dus
bvd
Wat ik weet is dat ze door verschillende videokaart makers gemaakt worden (club3d, apollo, jupiter888 of zoiets) alle LE kaarten draaien 250/250. Volgens mij hebben ze allemaal 3.6 Hynix geheugen. Dit geheugen heb je wel nodig om te kunnen flashen. In de Radeon topics eind deel 30 en heel 31 wordt hier aardig over gesproken. De site van John hoek verteld er ook aardig wat over. De link naar john hoek's pagina vind je op de pagina die je open wanneer je in mijn sign klik.

• PhuSioN
nou jongens, ik heb gewoon de ati 8500 retail besteld.
er stond op de ste dat hij 6 december op voorraad is dus nu maar hopen dat ik hem zo snel moeglijk ontvang

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03

johnwoo

3S-GTE

Uhm ja, ik ben dus ook op zoek naar de retail... bij Queen Systems staat er wel retail bij, maar ik denk dat het toch om 3rd party gaat, want het picje op die doos is niet de ATi-doodskop...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

eikels bij de compu winkels.., eerst inkopen DAN op de prijslijst zetten!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 22:07 schreef johnwoo het volgende:
Uhm ja, ik ben dus ook op zoek naar de retail... bij Queen Systems staat er wel retail bij, maar ik denk dat het toch om 3rd party gaat, want het picje op die doos is niet de ATi-doodskop...
Ja dat klopt, dat heb ik ook al bij verschillende winkels gezien. Retail kan ook Third Party Retail zijn en dan zit je nog met een niet originele built by Ati. Bij Informatique stond wel de goede doos afgebeeld maar op de site staat ook weer de tekst dat aan afbeeldingen geen rechten kunnen worden ontleend. :?

Dutchman

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

naam erbij zetten is trouwens beetje overbodig omdat ie ook al links van je post staat ;)

Verwijderd

Mijn broer heeft een originele ATI 8500 die op 275/275 loopt, maar het OCen van die kaart valt me een beetje tegen. Verder heb je van die 3party merken wel kaarten die op 275/275 lopen, maar die geven ze meestal een andere naam en zijn volgens mij in nederland nog niet te verkrijgen. Jupiter888 gaat geloof ik een 8500 Ultra uitbrengen, en die draait dan wel 275/275.

Verder kun je denk ik het beste voor een originele build by ATI gaan, heb al veel gehoord van mensen met 3party die de drivers niet lekker aan de praat kregen enzo, en dan loop je altijd net ff achter op driver gebied als je eerst op bijvoorbeeld CLub3D moet wachten voordat hun de nieuwe drivers hebben aangepast.

Verwijderd

Alle 3d party bedrijven zijn mij niet echt bekend. Van welk 3d party bedrijf kan je het beste een Radeon 8500 250/250 kopen, of maakt het gewoon echt geen drol uit?

Komen er ook bekende merken zoals Hercules of Leadtek met Radeon 8500's, of zijn die gebonden aan nvidia? (Hercules heeft ook al Kyro kaarten uitgebracht, vandaar)

Verwijderd

de GF3ti200!!!

Lees dit maar http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1562

Trouwens andere test sites gezien waarin ook naar voren kwam dat van de Leadtek gf3ti het 2Dbeeldkwaliteit MInstens zo goed was als dat van de ATI... Plus GF3 is goedkoper, betere driver ondersteuning, goed overclockbaar

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 10:14 schreef -KOD- het volgende:
de GF3ti200!!!

Lees dit maar http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1562

Trouwens andere test sites gezien waarin ook naar voren kwam dat van de Leadtek gf3ti het 2Dbeeldkwaliteit MInstens zo goed was als dat van de ATI... Plus GF3 is goedkoper, betere driver ondersteuning, goed overclockbaar
Blijf ff on topic en ga geen lulverhalen ophangen |:(

Dat de Leadtek GF3's goede 2d hebben wisten we wel, maar er zijn nog andere redenen om voor een Radeon 8500 te kiezen hoor

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik wordt er ook helemaal gek van! Ik kan nergens een winkel vinden die op dit moment een Radeon 8500 kan leveren!
Zelfs de Orgineele Build by ATi Le kaarten zijn schaars.

Als dit nog lang zo door gaat koop ik wel een Hercules Gf3 Ti200 voor 599,-

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
Op donderdag 06 december 2001 09:27 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Mijn broer heeft een originele ATI 8500 die op 275/275 loopt, maar het OCen van die kaart valt me een beetje tegen. Verder heb je van die 3party merken wel kaarten die op 275/275 lopen, maar die geven ze meestal een andere naam en zijn volgens mij in nederland nog niet te verkrijgen. Jupiter888 gaat geloof ik een 8500 Ultra uitbrengen, en die draait dan wel 275/275.

Verder kun je denk ik het beste voor een originele build by ATI gaan, heb al veel gehoord van mensen met 3party die de drivers niet lekker aan de praat kregen enzo, en dan loop je altijd net ff achter op driver gebied als je eerst op bijvoorbeeld CLub3D moet wachten voordat hun de nieuwe drivers hebben aangepast.
Heeft je broer die ATi 8500 275/275 in Nederland gehaald? Volgens mij zijn ze in NL nog niet verkrijgbaar.

Club3D gebruikt gewoon de reference drivers van ATi, dus wachten hoeft niet... dat ze misschien niet goed werken heb ik geen ervaring mee...
Op woensdag 05 december 2001 20:11 schreef zimbab het volgende:
volgens mij loopt die van club3D op 275/275
De Club3D loopt op 250/250...

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ze zijn in ned wel verkrijgbaar.
Actebis heeft er maar 40 binnen gekregen(retail)
Ik heb er daar 1 van en de rest is bij voorbaat al lang verkocht.

Specs

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op donderdag 06 december 2001 12:53 schreef Stalker het volgende:
Ze zijn in ned wel verkrijgbaar.
Actebis heeft er maar 40 binnen gekregen(retail)
Ik heb er daar 1 van en de rest is bij voorbaat al lang verkocht.
Volgens mij bedoel je.
Ze waren in ned wel verkrijgbaar :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

De vraag is al zo vaak gesteld en er is geen duidelijk antwoord op gegeven.

Ik ben het wachten moe op de ATI radeon 8500 iedere keer wordt het weer uitgesteld. Ik denk dat ik maar ga voor een LE versie.

Wie heeft er goede en slechte ervaringen met club 3d, apollo enz

Verwijderd

Club3d is toch een onderdeel van leadtek of heb ik het helemal mis :?

Volgens mij stond dat op de site van exile.

Verwijderd

Ik denk dat de Club3d de bekendste is van de 3d party kaarten, en het meest beschikbaar. Als Club3d onderdeel is van Leadtek, dan is dat helemaal goed nieuws :)

Ik wou eerst ook een retail, maar die paar % kan me weinig bommen, en kan toch eventueel flashen. Als ik een Club3d aan kan komen vind ik het prima :)

Maar is de verkrijgbaarheid echt zo slecht?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 00:43 schreef ureal het volgende:
Club3d is toch een onderdeel van leadtek of heb ik het helemal mis :?
eerder van powercolor ;)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ALLE LE/OEM/3e PARTY kaarten zijn hetzelfde. Behalve de stikkers!! Op elke 8500 zit tot nu toe 3.6 ns hynix geheugen. De reden waarom de LE/OEM soms problemen geeft met 275/275 is omdat de ECHTE retail een paar andere weerstandjes heeft zodat het geheugen en core iets meer voltage krijgen! dus dat word binnenkort als er een goede faq komt solderen!

Als je het radeon topic zo 1 of 2 keer per week door leest ben je helemaal weer op de hoogte.

Koop gewoon de goedkoopste LE en als 200 piek meer en 2 maanden wachten je niet boeien koop dan de echte ati retail.

Verwijderd

Maar die nieuwe Gigabyte, is het het wachten waard? Er staat levertijd januari/februari, maar hebben we het dan over Japan of over Europa?

Verwijderd

Dan hebben ze het over alles behalve NL (EU)
Meestal.

Dus add maar 1 maand maybe 2 erbij, sneu ik weet het.

• PhuSioN
ik krijg hem als het goed is 24 december (beat-it.nl). heb hem eerst bij queens systems besteld maar daar hoor ik helemaal nix van dusss...
hopen dat hij er dan ook echt is...
Pagina: 1