Toon posts:

Auto versterker aansluiten of niet? Advies graag!

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem waarover ik graag jullie mening/advies wil horen:

Ik heb onverwacht een nieuwe auto moeten aanschaffen en nu wil ik de audio instalatie van mijn vorige auto in de nieuwe zetten. Ik heb alleen niet zo'n zin om weer een versterker in te moeten bouwen en ik vraag me af of dit ook wel zin heeft. Ik denk namelijk dat het vermogen van de headunit en de versterker aardig over een komen.

Omdat ik de oude auto niet bij de hand heb weet ik niet alle types, maar ik hoop dat iemand mij toch advies kan geven of ik wel of geen versterker moet gebruiken.

Headunit: Kenwood KRC-577R 4x40watt
Cd wisselaar: Kenwood (type onbekend)
Versterker: Harman Kardon (type onbekend) 4x15 watt RMS
Rear speakers: Magnat (type onbekend) 140watt max ovaal groot
Front speakers: JBL GTO 502 MK II (nog aan te schaffen)30 watt RMS, 70 watt max (Alleen voor mid en hoog, laag wordt weg gefilterd via een condensator)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 08:35
Nieuwe radio's zit meestal al een 4x15W versterker in ingebouwd he. In de oudere niet dus waarschijnlijk daarom dat je daar nog versterkertje bij had?
Niet nodig in elk geval.

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Tuurlijk doen!
Een Harman Kardon amp (waarschijnlijk de ca cq300) houd de speakers beter onder controle dan de auto radio.
Vertrouw mij maat ;)

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Topicstarter
Wel doen / niet doen????

Twee verschillende antwoorden. Ik heb de versterker idd aangeschaft toen ik nog een headunit had met veel minder vermogen. Mijn huidige Kenwood radio heb ik er later aan toe gevoegd en de wisselaar en versterker er gewoon weer ingeplugt.

Het is misschien geen zware versterker, maar de geluids kwaliteit was altijd erg goed. Ik vraag me af of deze de speakers daarom beter aanstuurt dan de versterker van een autoradio dat kan doen. Het vermogen is vrijwel hetzelfde, maar is de kwaliteit dat ook? Wat bedoel je met beter onder controle houden P@ddo?

Verwijderd

gewoon doen! ook al is het voor je goede gevoel :)

neej ff serieus het kost je wat moeite maar je sound quality is altijd beter met versterker ertussen die versterkers houden je sound beter onder " controle "

Verwijderd

Topicstarter
Iemand iets toe te voegen?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Is het niet zo dat het signaal van de radio bepalend is voor de kwaliteit? En wat het vermogen betreft zal die versterker alleen maar in de weg zitten. Ik heb zelf ook een kenwood (de MD versie >:) met de CD slave unit >:) ) en het geluid is perfect, ik zou er niets meer aan toevoegen tenzij je echt meer vermogen wil dan kan je er een versterker (die meer is dan 45 watt) en aar toevoegen. Het is maar wat jij wil.

Meh ...

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
nee heeft te maken met verbruik en stroom maar lees hier maar eens een paar topicsover dan wordt wel eea duidelijk

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Op donderdag 06 december 2001 03:31 schreef Raampie het volgende:
Wel doen / niet doen????

Twee verschillende antwoorden. Ik heb de versterker idd aangeschaft toen ik nog een headunit had met veel minder vermogen. Mijn huidige Kenwood radio heb ik er later aan toe gevoegd en de wisselaar en versterker er gewoon weer ingeplugt.

Het is misschien geen zware versterker, maar de geluids kwaliteit was altijd erg goed. Ik vraag me af of deze de speakers daarom beter aanstuurt dan de versterker van een autoradio dat kan doen. Het vermogen is vrijwel hetzelfde, maar is de kwaliteit dat ook? Wat bedoel je met beter onder controle houden P@ddo?
een auto radio heeft een voeding om alles te doen:
• Display aansturen
• Tuner laten werken
• Cdwisselaar laten werken
• Voor- en eindversterker voeden
Hiervoor heeft jouw radio waarschijnlijk 10A tot zijn beschikking. Van die 10A is dus maar een klein deel om de speakers onder controle te houden, dat kost namelijk ook stroom. De versterker heeft veel meer stroom alleen voor de speakers, vandaar de betere controle, dus betere klank, een veel rustiger geluid minder schel enzo.

Amantes amentes
--
Be inspired!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Zou het zeker doen !!
De HK amp is een veel fijnere amp dan die in de Kenwood zit.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

mischien dat je em kan bruggen ???
zo heb je 2*30 en gebruik jeje radio voor de andere 2 boxen!!!
is dat geen idee?

mollie

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het niet mogelijk om hem te bruggen. Dan zou hij idd veel meer vermogen kunnen leveren en is het verschil tussen het vermogen van de versterker en de autoradio duidelijker. Maar ik kan me wel vinden in de argumenten om de versterker toch maar in te bouwen. Het is een erg goede versterker en al houdt het vermogen niet echt over het geluid was altijd erg goed.

Ik zag er alleen een beetje tegen op om in de winter weer uren met m'n auto bezig te moeten zijn. Vandaar dat ik even zeker wilde zijn of het wel nut heeft. Nu kan ik weer in de kou al die kabels gaan trekken en zo :(. Eerst maar eens wachten tot ik de boel uit m'n andere auto mag halen (hij is total-loss, maar de verzekerings expert moet nog langs komen bij het schadebedrijf).

Bedankt voor jullie reacties :).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
* DJSmiley heeft momenteel geen versterker in de auto..

sterker nog, de zooi staat ergens bij de garage.. heb de auto (vd zaak) in de prak gereden |:(

Voorlopig dus een tijdelijk wagentje, ff kijken wat eruit rolt.. wat de schade is,

en wat dit geintje me gaat kosten :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe het voelt, maar jij heb tenminste nog een auto van de zaak. Bij mij was het mijn eigen auto dus ook mijn geld wat nu door de plee gespoeld wordt (van de dagwaarde kan ik geen andere bolide betalen). Gelukkig heb ik vanaf begin volgende week een ander en dan ben ik weer mobiel. :)
Pagina: 1