Ik heb een oude voeding opengemaakt en de fan eruit gehaald, aan die fan zitten twee draadjes zwart en rood, hoe moet ik deze aansluiten zodat hij het meeste volt krijgt.
thx
thx
Verwijderd
Mja... dan zou de 5 volt geel zijn, dat is net zo vaag IMHOOp woensdag 05 december 2001 19:44 schreef PsyFlux het volgende:
Wel vaag eigenlijk dat ze de gele draad nou net weer +12v hebben gemaakt nu ik er bij stilsta
Verwijderd
nee, dat vinnik nietOp woensdag 05 december 2001 19:47 schreef BrZ het volgende:
[..]
Mja... dan zou de 5 volt geel zijn, dat is net zo vaag IMHO
dat bedoel ik dus.. waarom houden ze zich niet gewoon aan 1 standaard ...Op woensdag 05 december 2001 20:15 schreef pep_82 het volgende:
Zwart grond
Rood 12 volt
Geel toeren
Verwijderd
Verwijderd
simpel gezegd: tis zelfs onmogelijkOp woensdag 05 december 2001 20:21 schreef LeonM het volgende:
Nou dan ga ik me ook maar ff bemoeien met deze topic, heb net een 80mm fan gekregen (mn pa had er namelijk een van mij gesloopt, dus kreeg ik een nieuwe voor sinterklaas) en er zit geen rpm kabeltje aanvast, kan ik die er misschien zelf in prutsen of is dat onbegonnen werk?
zou je zeggen maar ik heb hier zo'n intel fan, en daarbij is de geel de +, en de rood de toeren!Op woensdag 05 december 2001 20:15 schreef pep_82 het volgende:
Zwart grond
Rood 12 volt
Geel toeren
tis niet onmogelijk, als er een 3e contactje op het printplaatje zit, is dat meestal (dus niet altijd) de tachyometer.Op woensdag 05 december 2001 20:24 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
simpel gezegd: tis zelfs onmogelijk
maar zo belangrijk is het toch ook niet? Alsie maar draait.
Jah, nou dat d8 ik al, maar het had wel tof geweest als ie op mn mobo had gepast, ik vindt het nl wel leuk om te weten hoe snel de boel draait...Op woensdag 05 december 2001 20:24 schreef PsyFlux het volgende:
simpel gezegd: tis zelfs onmogelijk
maar zo belangrijk is het toch ook niet? Alsie maar draait.
hmm ook leuk.....Op woensdag 05 december 2001 20:25 schreef Bert-Jan het volgende:
[..]
zou je zeggen maar ik heb hier zo'n intel fan, en daarbij is de geel de +, en de rood de toeren!
edit: typo
Verwijderd
okay, daar heb je gelijk in. Maar ik ging er vanuit dat die er dus niet op zat.Op woensdag 05 december 2001 20:26 schreef Bert-Jan het volgende:
[..]
tis niet onmogelijk, als er een 3e contactje op het printplaatje zit, is dat meestal (dus niet altijd) de tachyometer.