block ip adres van binnen uit?

Pagina: 1
Acties:

• koekoek
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 17:00
Op mijn systeem draait Windows XP en nu zit ik met een vraagje. Ik wil dat een IP adres (op het Internet)niet te bereiken is van af mijn computer. Nou kan ik hier een firewall voor installeren maar dat zijn vaak van die logge applicaties en ik wil helemaal geen firewall. Weet iemand een manier om 1 ip adres te blocken? misschien is er wel een heel klein firewalletje die alleen dat kan?

iemand ?

Het gaat om een website maar er mag geen enkel programma naar connecten (dus het is niet de bedoeling om in Internet explorer een setting te doen)

Verwijderd

Conseal is niet zo zwaar.

Gewoon die ene poort dichtspijkeren...

• koekoek
tja kan je ik dan alle andere functionaliteit van conseal uitzetten ?

Vind het zo raar dat er geen progje bestaat waarmee je alleen een ip adres kan blocken, of bestaat dat wel ?

Verwijderd

Ow ik las het effe verkeerd. Maar gaat het echt om het ip adres? Als je een url wilt mijden, kun je je HOSTS bestand aanpassen. Als het echt om een ip gaat moet je inderdaad een firewall draaien.

• koekoek
een host name is ook goed

ik heb nu in mijn hosts file dit staan:
0.0.0.0 blahblahblah.com

en dat werkt niet, weet jij hoe het dan wel moet?

Verwijderd

hoi,
dit probleem kan windows xp al oplossen

als je naar de eigenschappen van je netwerkkaart ggat kan je bij 3e tabblad de firewall in xp aan zetten en zelf een ip addr. opgeven

veel succes

• koekoek
Op woensdag 05 december 2001 22:36 schreef jrnvssr het volgende:
hoi,
dit probleem kan windows xp al oplossen

als je naar de eigenschappen van je netwerkkaart ggat kan je bij 3e tabblad de firewall in xp aan zetten en zelf een ip addr. opgeven

veel succes
Volgens mij kan je hier alleen dingen instellen voor binnenkomend verkeer (port doorlussen), ik kan het mis hebben maar kan het niet vinden.

• koekoek
lukt dus echt niet, welke firewall raden de tweakers aan het mag geen zwaar progje zijn ?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Als je de route table aanpast zodat het gewenste ip-adres verkeerd wordt gerouteerd heb je het zelfde effect.

op de command prompt type in:
route help

http://www.hroling.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer Sygate Firewall, is niet zo'n zwaar spul. Je kunt daarmee alles openlaten. Dus gewoon even invoeren dat die ene IP wordt geblokkeerd.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 21:10 schreef koekoek het volgende:
een host name is ook goed

ik heb nu in mijn hosts file dit staan:
0.0.0.0 blahblahblah.com

en dat werkt niet, weet jij hoe het dan wel moet?
Misschien werkt het wel als je dit doet:

127.0.0.1 hier.wegblijven.com

op die manier kun je geloof ik ook reclamebanners en zo tegengaan (:))en 127.0.0.1 is in ieder geval een ip dat je compu kent.

• koekoek
Misschien werkt het wel als je dit doet:

127.0.0.1 hier.wegblijven.com

op die manier kun je geloof ik ook reclamebanners en zo tegengaan (:))en 127.0.0.1 is in ieder geval een ip dat je compu kent.
heb ik net geprobeerd maar werkt niet :'(

denk ook niet dat het kan via m'n route tabel, misschien is het eerlijker om te zeggen dat ik niet weet hoe :), kan je me helpen met de precieze regel die ik dan moet toevoegen?

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 05 december 2001 19:40 schreef koekoek het volgende:
Op mijn systeem draait Windows XP en nu zit ik met een vraagje. Ik wil dat een IP adres (op het Internet)niet te bereiken is van af mijn computer. Nou kan ik hier een firewall voor installeren maar dat zijn vaak van die logge applicaties en ik wil helemaal geen firewall. Weet iemand een manier om 1 ip adres te blocken? misschien is er wel een heel klein firewalletje die alleen dat kan?

iemand ?

Het gaat om een website maar er mag geen enkel programma naar connecten (dus het is niet de bedoeling om in Internet explorer een setting te doen)
Bij geavanceerde instellingen van je tcp/ip protocol kun je ook ip's blokken als het goed is .. moet je ff zoeken :)

• koekoek
Bij geavanceerde instellingen van je tcp/ip protocol kun je ook ip's blokken als het goed is .. moet je ff zoeken :)
Gezocht en niet gevonden :'(

Verwijderd

stel je wilt 195.1.1.1 blocken dan doe je gewoon:

route add 195.1.1.1 195.1.1.1

(er van uitgaande dat je niet 195.1.1.0/24 zit ofzo)

dan wil ie 195.1.1.1 naar 195.1.1.1 routeren :) en dat kannie dan nie :7

• koekoek
Op vrijdag 07 december 2001 21:10 schreef Arendje het volgende:
stel je wilt 195.1.1.1 blocken dan doe je gewoon:

route add 195.1.1.1 195.1.1.1

(er van uitgaande dat je niet 195.1.1.0/24 zit ofzo)

dan wil ie 195.1.1.1 naar 195.1.1.1 routeren :) en dat kannie dan nie :7
helaas ,ik krijg deze foutmelding:
The route addition failed: Either the interface index is wrong or the gateway do
es not lie on the same network as the interface. Check the IP Address Table for
the machine.

heb je hier een oplossing voor ?

• koekoek
in de hosts file werkt toch!!

Spijt me vreselijk maar het werkt toch!!!!!!!!! Je hebt me heel erg blij gemaakt!
Pagina: 1