Toon posts:

Beginnend netwerk vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allo mede tweakers,

Nu dat ik eindelijk een pc over heb thuis nl een:

P 2 400mh
256mb ram
Voodoo banshee

Wil ik graag deze pc tot server omtoveren :)
Ik ga hier op win2k server zetten. Ik heb een kcma premium verbinding tot mijn beschikking en na het installeren van de server(incl. firewall) moeten de volgende dingen over het netwerk werken:

1. Iedereen moet met netmeeting kunnen voice-chatten op het internet.
2. Msn voice-chat moet werken voor iedereen.
3. Icq File transfer moet werken
4. Ik wil een soort zwevend profiel voor iedereen op de server aanmaken zodat alle instellingen (mail,msn etc etc) daar bewaard blijven voor het geval dat ik een reinstall moet op een van de workstations.
6. Alle games moeten hun weg naar buiten kunne vinden.

Mijn vraag aan jullie hoe krijg ik dit allemaal voor elkaar?

P.s de specs van de workstations zijn:
Mijn pc:
AmD 1ghz thunderbird
gf2mx
256mbsd

Mijn broertje's pc:
AmD 1600xp+ (bastard had meer monay als ik)
Gf2mx
256mbsd

Mijn lappie:
P 3 800mhz

Ik dank u allen voor de medewerking :)
mvg nabeel

Verwijderd

Wil ik graag deze pc tot server omtoveren
Ik ga hier op win2k server zetten. Ik heb een kcma premium verbinding tot mijn beschikking en na het installeren van de server(incl. firewall) moeten de volgende dingen over het netwerk werken:

1. Iedereen moet met netmeeting kunnen voice-chatten op het internet.
2. Msn voice-chat moet werken voor iedereen.
3. Icq File transfer moet werken
4. Ik wil een soort zwevend profiel voor iedereen op de server aanmaken zodat alle instellingen (mail,msn etc etc) daar bewaard blijven voor het geval dat ik een reinstall moet op een van de workstations.
6. Alle games moeten hun weg naar buiten kunne vinden.
1: ICS
2: ICS
3: ICS
4: Ik vraag me af of dat kan, aangezien je een client installatie moet gaan uitvoeren voor deze programma's en ik betwjfel of dat uberhaupt bestaat. Zou kunnen, maar ik werk met geen van deze programma's
5: Waar is punt 5 gebleven?? ;)
6: ICS

M.a.w.: ICS (= Internet Connection Sharing) moet dit aankunnen.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:28

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 05 december 2001 20:36 schreef Snuffie het volgende:

4: Ik vraag me af of dat kan, aangezien je een client installatie moet gaan uitvoeren voor deze programma's en ik betwjfel of dat uberhaupt bestaat. Zou kunnen, maar ik werk met geen van deze programma's
Oftwel; Zelf klooien (wordt ook wel tweaken genoemd *D)

Als je bij (bijvoorbeeld) mIRC je mirc.ini 'om weet te routen' ben je al een eind, Start in:... (snelkoppeling) is dan iets om te proberen; of App Paths (in je register, maar dan moet je wel weten wat je doet... :))

Succes iig :)

Verwijderd

Topicstarter
dank u danku allen!...een vraagje....dus gewoon met ics poorten openzetten en that's it?