Toon posts:

Asus A7V-E en nieuwe Live Update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje aan mensen met ASUS moederborden...

Ik heb een Asus A7V-E en ik ben er opzich tevreden mee, alles werkt lekker en er is niks mis mee, maar toch wil ik eens een nieuwe bios proberen.

Nou heb ik voorheen het asus flash programmaatje + de bios rom file specifiek voor A7V-E gedownload en het handmatig geprobeerd. Het flash programmaatje gaf aan dat er een onbekende of niet ondersteunde PCB of EPROM ofzow erop zat en dat dat mogelijk voor problemen zou zorgen.

Opzich bootte het systeem wel, alleen was de performance drastisch verminderd. Gelukkig had ik een backup van mijn rommetje dus heb ik teruggeflasht en sindsdien is alles weer als vanouds.

Nou heb ik vandaag de nieuwe LiveUpdate gebruikt, omdat ze nu passive mode gebruiken voor het ophalen van de roms en nu ook onder windows xp kunnen flashen dacht ik, kom, laten we het maar weer eens een keer proberen.

Nou krijg ik met live update inderdaad een lijstje met 1 rom voor de A7V-E: de 1003 van 08/23/2001 met Palomino en Morgan CPU support. Alleen kan ik in liveupdate niet op 'next' duwen zodat hij daadwerkelijk gaat flashen. En ik denk dat dat te maken heeft met de melding die dat aflash.exe programmaatje ook al aangaf: dat er geen goede/gesupporte PCB aanwezig is.

Nou weet ik niet hoe of wat er nou precies mis is, maar het gaat er bij mij niet in dat mijn Asus plank opeens anders is dan alle andere borden. En ik vind het een beetje raar dat de update tools van Asus van die meldingen geven aangezien ik een Asus product heb. En nee, ik heb niet zelf zitten stunten met die hardware of dingen lopen veranderen en het product kwam destijds vers uit het plastic en was voor zover ik kon zien nog nooit gebruikt, althans, ik zag nergens geen plekken waar schroefjes hadden gezeten.

Nou boeit het me persoonlijk niet zoveel dat ik die BIOS niet kan updaten, want alles gaat goed en ik weet dat het indien je systeem het gewoon goed doet je niet per se hoeft te updaten.

Maar tegelijkertijd ben ik mans genoeg om toe te geven dat ik gewoon versie-geil ben en dat ik altijd de laatste drivers/versies van software wil hebben :) :9~

Huidige Situatie:
BIOS ROM INFO
A7V-E
ASUS A7V-E ACPI BIOS Revision 1002A
VIA-KT133
01-19-2001

Iemand enige suggesties op deze vrolijke sinterklaasavond?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb 1 tip voor je: flash nooit een bios vanuit je os (zeker niet van microsoft). Flash altijd vanuit DOS. Ik heb het 1 keer gehad dat windows crashte tijdens het flashen onder windhoos. Niet doen dus. En zorg ervoor dat je echt de goede bios hebt voor jou mainboard.
Download aflash.exe en de nieuwste bios update van www.asus.com start op met een win98 bootflop en voer aflash uit. Veel suc6.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Dat liveupdate programmaatje heeft het bij mij altijd prima gedaan :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:35

Wildfire

Joy to the world!

BIOS Flashen onder Windows... yikes, ik heb het nooit gedurfd en zal het ook nooit durven ook.

Gewoon onder pure DOS doen. Is véééééééééééééééééél veiliger...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
onder dos _deed_ hij het ook wel, dat is het probleem niet. maar hij gaf dus wel een rare warning over dat ik iets op m'n moederbord had wat niet 100% in de haak was.. volgens mij de eeprom of de pcb of whatever. ik weet het niet meer precies wat het was..

en hij deed ook daarna goed booten enzow, en het was ook niet onstabiel, maar de performance ging wel achteruit, bijvoorbeeld kwam 3dmark 2001 niet verder dan 1500 3dmarks terwijl ik met de oude bios 3404 haalde.

maar het kan toch niet zo zijn dat de pcb of eeprom waar je op flasht daar van invloed op kan zijn?!

beetje vaag dus.