"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Water naar de zee dragen?Op woensdag 05 december 2001 19:35 schreef PCdude2000 het volgende:
Je kan met winE Windows Commander gebruiken onder Linux.
If it's just us, it seems like an awful waste of space
Verwijderd
Kijk:Op woensdag 05 december 2001 19:41 schreef HurrI het volgende:
[..]
Water naar de zee dragen?
(of beter nog Windows Commander)
Ik gebruikte altijd XWC (X Windows Commander).
De URL is http://study.haifa.ac.il/~mbaranov/xwc.html maar die werkt vreemd genoeg niet.
De URL is http://study.haifa.ac.il/~mbaranov/xwc.html maar die werkt vreemd genoeg niet.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
kijk jij nu eens:Op woensdag 05 december 2001 19:41 schreef PCdude2000 het volgende:
[..]
Kijk:
[..]
Wel ALLES lezen wat er staat...ik zoek juist een X versie van mc (of beter nog Windows Commander),
If it's just us, it seems like an awful waste of space
ik heb het zelf niet geprobeerd maar Nautilus ziet er erg geil uit
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik ben sinds kort ook aan het spelen met linux en dat is toch een van de tools die ze missen: Windows Commander.
in de console vensters raad ik je midnight commander aan typ MC[enter] et voila
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Maar dan met kleine letters, niet met hoofdletters.
Midnight Commander is idd een vrijwel 1:1 kloon van Norton Commander - het heeft zelfs (veel) meer functionaliteit dan NC.
Midnight Commander is idd een vrijwel 1:1 kloon van Norton Commander - het heeft zelfs (veel) meer functionaliteit dan NC.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
kcommander komt een heel eind in de buurt... maar sommige dingen vind ik er nog wel vaag aan:
-sta je op een dir, en je drukt op 'enter', gebeurt er niets... je moet echt met je muis er op klikken
-viewen van een file gaat lang niet altijd goed
-tab werkt een beetje ondoorzichtig
Maar voorlopig is dit het beste alternatief wat mij betreft! Thanks...
-sta je op een dir, en je drukt op 'enter', gebeurt er niets... je moet echt met je muis er op klikken
-viewen van een file gaat lang niet altijd goed
-tab werkt een beetje ondoorzichtig
Maar voorlopig is dit het beste alternatief wat mij betreft! Thanks...
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Krusader heb ik ook tijd gebruikt... werkt ook erg fijn
http://krusader.sourceforge.net/
http://krusader.sourceforge.net/
Farting is Futile
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, ik heb er een heleboel geprobeerd, en geen een voldoet echt aan mijn eisen. Ik zit er een beetje over te denken om er zelf een te gaan schrijven. Maar daar heb ik niet zo veel tijd voor, ik ben namelijk bezig met afstuderen (moet ook gebeuren).
Het probleem is dat ik vind dat het voor gnome gemaakt moet zij, het valt zo uit de toom as het dat niet is, en dat simpele toets-combinaties als ctrl -> enzo moeten werken of in te stellen zijn. En ik ben nog geen programma tegen gekomen die dat kan. Wat nog het meest in de buurt komt zijn emelfm en gentoo, maar die programma's zijn alleen maar voor gtk, niet voor gnome. Bovendien is de ontwikkeling van emelfm dood, en gentoo is HEEEEEEEL traag of ook dood. Verder moet het natuurlijk de standaard mime-types kennen (liefst die van gnome, niet weer apart in te stellen mime-types).
Ik was er laatst een beetje aan begonnen zo'n programma te schrijven, maar ik stuitte meteen alweer op een probleem. Ik programmeer in C++ gebruik makend van gtkmm en gnomemm, niet in C want daar heb ik een hekel aan. Maar gnome-vfsmm (ofzoiets) bestaat nog niet, en dat heb ik nodig om de mime-types van gnome te kunnen ondersteunen. Of ik moet de C routines gebruiken, maar dat vind ik redelijk brak.
Dus... Als je een windows commander kloon voor linux wil, en je kan C++ programmeren zou je er over na kunnen denken om die gnome-vfs library te gaan wrappen, dan schrijf ik de file-manager. Okee, ambitieus project dus daar kan ik ook wel hulp bij gebruiken, maar zonder die gnome-vfs wrapper begin ik er denk ik niet aan. En nee, die ga ik niet zelf maken, dat gaat echt te veel tijd kosten.
Het probleem is dat ik vind dat het voor gnome gemaakt moet zij, het valt zo uit de toom as het dat niet is, en dat simpele toets-combinaties als ctrl -> enzo moeten werken of in te stellen zijn. En ik ben nog geen programma tegen gekomen die dat kan. Wat nog het meest in de buurt komt zijn emelfm en gentoo, maar die programma's zijn alleen maar voor gtk, niet voor gnome. Bovendien is de ontwikkeling van emelfm dood, en gentoo is HEEEEEEEL traag of ook dood. Verder moet het natuurlijk de standaard mime-types kennen (liefst die van gnome, niet weer apart in te stellen mime-types).
Ik was er laatst een beetje aan begonnen zo'n programma te schrijven, maar ik stuitte meteen alweer op een probleem. Ik programmeer in C++ gebruik makend van gtkmm en gnomemm, niet in C want daar heb ik een hekel aan. Maar gnome-vfsmm (ofzoiets) bestaat nog niet, en dat heb ik nodig om de mime-types van gnome te kunnen ondersteunen. Of ik moet de C routines gebruiken, maar dat vind ik redelijk brak.
Dus... Als je een windows commander kloon voor linux wil, en je kan C++ programmeren zou je er over na kunnen denken om die gnome-vfs library te gaan wrappen, dan schrijf ik de file-manager. Okee, ambitieus project dus daar kan ik ook wel hulp bij gebruiken, maar zonder die gnome-vfs wrapper begin ik er denk ik niet aan. En nee, die ga ik niet zelf maken, dat gaat echt te veel tijd kosten.
Verwijderd
beetje fake allemaal hoor die windows commander freaks. 
linux unix : diehard die windows commander gebruikt mist naar mijn mening een paar

maar ja dat heb je volgens mij als je het systeem niet kent en meedoet met de rest.
Wat leer je nu van Windows commander
maar ja ben een beetje flauw bezig sorry.
Als jij windows commander wilt gebruiken.
DAN gebruik jij windows commander.
maar ja je leert geen moer.
cya
linux unix : diehard die windows commander gebruikt mist naar mijn mening een paar
maar ja dat heb je volgens mij als je het systeem niet kent en meedoet met de rest.
Wat leer je nu van Windows commander
maar ja ben een beetje flauw bezig sorry.
Als jij windows commander wilt gebruiken.
cya
Wat een ontzettende onzin. Laten we hier ff op door gaan. We willen over alles wat leren, ten koste van gebruikers gemak. Laten we dan allemaal in assembler (of beter nog: machinecode) gaan programmeren en een shell schrijven waarmee we direct deze codes mee in het geheugen kunnen schrijven. Zo leren we tenmiste hoe de computer van binnen werkt.Als jij windows commander wilt gebruiken.
Als ik dingen wil leren dan doe ik dat, maar dat hoef ik niet bij alles wat ik doe te gebeuren. Als ik windows commander wil gebruiken wil ik dat niet om te leren, maar om snel en efficient te kunnen werken. Bovendien gaat leren maar tot een bepaald moment. Daarna weet je alles. Nou wil ik absoluut niet beweren dat ik alles weet over linux, maar ik gebruik linux al sinds 1993 en ik heb mijn eigen volledig van source gebouwde linux distributie, dus ik zou zeggen dat ik wel genoeg weet van linux om niet veel meer te kunnen leren van het gebruik van een andere file-manager. Bij gebrek aan een goede windows commander kloon gebruik ik trouwens gewoon de command prompt. Leer ik dan genoeg naar jou mening?
Verwijderd
XWC is al een tijdje uit en wordt verder niks meer aan gedaan (zover ik weet). XWC maakt gebruik van FOX voor z'n GUI. Bij de FOX distributie (www.fox-toolkit.org) wordt de "opvolger" van XWC geleverd: PathFinder.Op woensdag 05 december 2001 19:43 schreef The_Surfer het volgende:
Ik gebruikte altijd XWC (X Windows Commander).
Mist nog een paar feautures om het als alleenstaand produkt te releasen (werkt wel overigens).
Pagina: 1