Toon posts:

heeft meer geheugen zin bij deze config???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een server( gewoon workstation win2000 met winroute daarop) met drie harde schijven.

het betreft een p100 32 mb met daarop een de HD's
WD 1000 mb(caviar)
WD 1000 mb(caviar)
?? 2000 mb(5,12, ben even het merk kwijt) maar ze zijn allemaal denk ik gem zo'n 5 jaar oud.

nu zie ik in Taskmanager dat hij gem op 45 Mb geheugengebruik zit. Er zit 32 MB in, nu vroeg ik me af of het netwerk tussen de server en onze pc's(allemaal zware workstations, AMD 1400, Celeron 700) ook sneller wordt wanneer ik er 64 mb edo ram inzet(ipv 32).

alle netwerkkaarten zijn 100 Mbps en zo ook het het hub.

Ik haal een gemiddelde downloadsnelheid van 1,1 mb sec vanaf de server(dit moet volgens mij sneller kunnen)..

Heeft een geheugenupgrade zin???

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die server wordt ook als fileserver gebruikt? of puur en alleen voor het routeren?

als het alleen voor het routeren is dan heeft het weinig zin om geheugen bij te prikken, echter gebruik je hem ook als fileserver dan kan het zekers geen kwaad om meer ram te hebben (meer ram=grotere filecache=snellere performance)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt voor alletwee functies gebruikt (fileserver en router).

• Zwelgje
dan zou ik er zekers meer geheugen in doen (als je het voor weinig kan krijgen, want het zal wel SIMM geheugen zijn (duur!)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

markvt

Peppi Cola

als ie meer gebruikt dan erin zit, extra erbij hij swapt nu dus .

En met meer geheugen minder swappen is minder disk acces > sneller :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

Op woensdag 05 december 2001 20:00 schreef zwelgje2 het volgende:
dan zou ik er zekers meer geheugen in doen (als je het voor weinig kan krijgen, want het zal wel SIMM geheugen zijn (duur!)
vorige week 4x 32 Mb EDO 72 pins gekocht bij : www.mti.nl

binnen 3 dagen in huis voor totaal 130 piek.

de moeite zeker waard, nu is het nog te krijgen, volgend jaar waarschijnlijk minder goed.

check de pricewatch

specs : wil je niet weten

• mhr-zip
  • Laatst online: 17:40
wat dacht je er van om win 2000 er af te halen en er een normaal OS op te zetten? Van mij apart NT ofzo

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• BoerHarm
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Ik denk dat het zeker zin heeft om in jouw geval ffies wat meer geheugen erin te knallen.

Ps. een andere club kiezen is ook geen slecht idee ;) voor jou

• Zwelgje
Op woensdag 05 december 2001 20:24 schreef mhr-zip het volgende:
wat dacht je er van om win 2000 er af te halen en er een normaal OS op te zetten? Van mij apart NT ofzo
wat is een normaal OS? en wat is er niet normaal aan 2000?

ben benieuwd naar je motivatie, aangezien 2000 op de NT kernel is gebaseerd.

• mhr-zip
  • Laatst online: 17:40
Nou ja owkee w2k is wel redelijk normaal, maar niet op een p100 met 32 mb snappie. Zoek iets dat draait met 32 mb ipv minimaal 64 mb

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo dat ik Win2000 heb en nt 4.0 niet. Ik kan er ook wel weer win98 opzetten. Dit werkt op zich ook wel maar ja je wilt toch wel wat meer(permissions enzo). En ik ben me er ook wel van bewust dat wanneer ik het geheugen heb vermeerderd er wel weer wat anders de bottleneck is.

Maar ik gebruik deze server alleen voor fileserver en route en misschien nog wat geezel en gekazaa(for the time being)... maar hij moet nu steeds naar de harde schijf(virtual memory)...

En 130 gulden voor 128 mb is niet duur...(relatief)...

• Zwelgje
dat geheugen is dan aan de goedkope kant,

tis wel SIMM geheugen en geen DIMM?
wist niet eens dat er 128mb modules waren in simm formaat, overigens moet je simms per 2 plaatsen, tis maar dat je het weet

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn 4 repen van 32 mb edo ram...
Pagina: 1