Toon posts:

PCChips mainboard ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor beneden ff een simpel computertje hebben met alles on-board (video,sound,lan) hij is bedoeld voor internet en tekstverwerken.
Hij gaat draaien met een duron 700, 8,4 gb en 128 mbram dat heb ik nog allemaal liggenliggen

Doe ik er dan goed aan om dit moederbord (810LMR) te kopen? :?

Verwijderd

denk het wel, ben het zelf ook al van plan. Echt slechte moederborden bestaan denk ik niet meer.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
PCchips heeft bij menigeen een slechte naam...
Het is de budget-divisie van Elitegroup. Vaak zijn het kopien van ECS-borden. Ik denk dat het prima is. Maar zou je dan niet voor de zekerheid een 133 Mhz bordje kopen? Hoeft niet duurder te zijn denk ik. Met zo'n via-chipset met onboard-video....

Zin.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 05 december 2001 19:31 schreef Redheinz het volgende:
PCchips heeft bij menigeen een slechte naam...
Het is de budget-divisie van Elitegroup. Vaak zijn het kopien van ECS-borden. Ik denk dat het prima is. Maar zou je dan niet voor de zekerheid een 133 Mhz bordje kopen? Hoeft niet duurder te zijn denk ik. Met zo'n via-chipset met onboard-video....
ECS en PCChips zijn idd hetzelfde (de M810LMR is de k7SEM)- ik heb ooit eens toen ECS problemen had met haar site een driver voor m'n K7S5A bij PCChips gedownload (daar heet het M830LMR).

Die 810 is een prima plankje. Het kan overigens best de 133MHz aan- ik heb bij twee vriendinnen dat ding op 100/133 lopen (D700 CPU, vandaar de 100).

De nieuwe (847 d8 ik) met SiS740 chipset (dus DDR en Athlon XP support) zou mooier zijn, maar zoals in een andere thread te zien is zijn die nog nergens gesignaleerd. Dus dan maar de M810LMR

Oslik blyat! Oslik!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

PcChips klinkt zoiezo al |:( ik heb er weinig goede ervaringen met deze B-merk moederbord fabrikant.

van ASUS is er een kast met moederbord compleet met alles onboard... LAN, geluid en video :) voor Intel tot 1.26Ghz PIII Tualatin of AMD Athlon 1.2

http://www.asus.com.tw/desktop/terminator/overview.htm

inclusief kast voor iets van 499,-

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Ik heb een PC Chips M577 gehad, perfect solide bordje, nooit problemen mee gehad, maar áls er dan eens iets aan de hand is, en je komt op die site, dan weet je echt niet hoe snel je je bordje in de verkoop moet gooien.

toendertijd was de NL site van pcchips er nog niet, en moest je via een supertrage taiwan site, alles downloaden.

Misschien is het nu wel veranderd hoor, weet ik niet, maar ik heb na mijn avonturen met PC Chips alleen nog maar MSI gehad, en dat bevalt me toch een stuk beter dan PC Chips.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

PCChips, het is al eens eerder aan bod geweest.

Voor nu een lekker goedkoop bordje met weinig manco's, voor later een no go met upgraden en support.

Tel je zegeningen (en wensen) en kies of je een PCChips wil.

Ik heb er 2 versleten naar volle tevredenheid, gezien de bekende beperkingen...
Pagina: 1