[linux] Suse 7.2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb net suse 7.2 geinstaleerd
alleen hij doet niets

Give root pasword to login:
geef ik mijn wachtwoord
krijg ik
(repair filesystem) #

nu weet niet wak moet doen

kan iemand helpen
ik heb via zo'n diskette opgestart
moet ik hier
linux ?
suse aanklikken ?

ik heb namelijk allebei al geprobeerd
maar krijg bij allebij hetzelfde
ik heb wel qui geinstaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hoe heb je de laatste keer gereboot ?
Heb je gewoon je machine uit gezet, of heb je 'shutdown -h now' o.i.d. gebruikt ?

Voor deze foutmeldig staan n.l. wat je hiertegen moet doen, waarschijnlijk 'fsck /dev/hda1' of iets in die trant.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 19:16 schreef moto-moi het volgende:
Hoe heb je de laatste keer gereboot ?
Heb je gewoon je machine uit gezet, of heb je 'shutdown -h now' o.i.d. gebruikt ?

Voor deze foutmeldig staan n.l. wat je hiertegen moet doen, waarschijnlijk 'fsck /dev/hda1' of iets in die trant.
liep vast dus resetten dan maar

maar ik heb ook geen qui maar gewoon zo'n promt

ik weet niet of dit zo hoort (weet niets van linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op woensdag 05 december 2001 19:18 schreef sjakievandeboomhut het volgende:
liep vast dus resetten dan maar
maar ik heb ook geen qui maar gewoon zo'n promt
ik weet niet of dit zo hoort (weet niets van linux)
Dat hoort dus zo :)

Je moet even dat commando even draaien wat erboven staan, dan 'scandisked' 'ie je linux-schijf, daarna type je in 'exit', en gaat 'ie verder met booten..

Kijk ook eens in de FAQ van Jotti, en zoek eens naar de 'Howto's ', daar staat een handleiding tussen die heet 'Win-dos to Linux-howto', die zal vast wel handig voor jou zijn denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 19:26 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Dat hoort dus zo :)

Je moet even dat commando even draaien wat erboven staan, dan 'scandisked' 'ie je linux-schijf, daarna type je in 'exit', en gaat 'ie verder met booten..

Kijk ook eens in de FAQ van Jotti, en zoek eens naar de 'Howto's ', daar staat een handleiding tussen die heet 'Win-dos to Linux-howto', die zal vast wel handig voor jou zijn denk ik..
keb het al geprobeerd maar nee hoor :r hij doet niets
hij geeft aan even rebooten...... en dan zie je een kruisje in beeld (cursor) en dan nokt die der mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Op woensdag 05 december 2001 20:50 schreef sjakievandeboomhut het volgende:
keb het al geprobeerd maar nee hoor :r hij doet niets
hij geeft aan even rebooten...... en dan zie je een kruisje in beeld (cursor) en dan nokt die der mee :?
En die cursor, die zie je op een grijs-gerasterde achtergrond ? In dat geval doet X het niet, en zal je dat in moeten stellen, waarschijnlijk gaat dat met Sax2 o.i.d... maar daarvoor zal je de echte SuSE adepten aan hun jasje moeten trekken vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 20:52 schreef moto-moi het volgende:

[..]

En die cursor, die zie je op een grijs-gerasterde achtergrond ? In dat geval doet X het niet, en zal je dat in moeten stellen, waarschijnlijk gaat dat met Sax2 o.i.d... maar daarvoor zal je de echte SuSE adepten aan hun jasje moeten trekken vrees ik :)
ja ik heb SAX2 geinstalleerd alleen dan krijg ik het en als ik mijn beeldscherm wil activeren (met de goede drivers) loopt hij soms goed maar de andere keer krijg ik rare kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu kan ik wel inloggen alleen ik weet niet hoe ik de GUI ik moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
xstart of startx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

startx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 01:06 schreef Donkey het volgende:
startx
nee kan niet hij geeft aan dat hij iets mist

ach, ik installeer hem vanmiddag nog wel een keertje opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 09:25 schreef sjakievandeboomhut het volgende:

[..]

nee kan niet hij geeft aan dat hij iets mist

ach, ik installeer hem vanmiddag nog wel een keertje opnieuw
hehe dat wil ook wel eens helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_6
  • Laatst online: 02-06-2023

Raging_6

Mainframe voor thuis?? Hmmm...

Goeie oplossing. Tipje je moet proberen een linuxbak zo min mogenlijk af te sluiten door hem te resetten. Het probleem is namelijk dat hij dan de kans niet krijgt om di info in z'n geheugen en de info op schijf met elkaar te synchroniseren.

Asus P4p800 + p4 3ghz@3,2 + 1 Gig Corsair XMS and a Sapphire Atlantis Radeon 9800 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 19:22 schreef Wild_Bill het volgende:
Goeie oplossing. Tipje je moet proberen een linuxbak zo min mogenlijk af te sluiten door hem te resetten. Het probleem is namelijk dat hij dan de kans niet krijgt om di info in z'n geheugen en de info op schijf met elkaar te synchroniseren.
ja maar het ligt volgens mij aan mijn beeldscherm want als ik die wil instaleren dan stopr mijn systeem ermee (krijg allemaal rare kleuren) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 20:16 schreef sjakievandeboomhut het volgende:

[..]

ja maar het ligt volgens mij aan mijn beeldscherm want als ik die wil instaleren dan stopr mijn systeem ermee (krijg allemaal rare kleuren) :?
sax2 intypen (deed je waarschijnlijk). En in je monitorboekje kijken hoeveel Hz ie kan, en dat handmatig invullen. Zo is het mij vanavond ook gelukt!

Overigens kun je dat soort rare schermen wel afsluiten met <ctrl> + <alt> + <backspace>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 20:57 schreef banaan-X het volgende:

[..]

sax2 intypen (deed je waarschijnlijk). En in je monitorboekje kijken hoeveel Hz ie kan, en dat handmatig invullen. Zo is het mij vanavond ook gelukt!

Overigens kun je dat soort rare schermen wel afsluiten met <ctrl> + <alt> + <backspace>.
nee, ik heb het al handmatig ingesteld de ene keer krijg ik een geleurd scherm maar de andere keer krijg ik een zwart scherm en doet die niets meer (en nog erger cnt alt backspace ) werkt niet :r

kword er echt gek van
ben al 2 dagen bezig
Pagina: 1