lekkere warme 1600+

Pagina: 1
Acties:

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
ok, ik heb dus sinds kort een 1600+ maar in me hq08 werd die dus 61 graden :( (met een spire :r )
Nu heb ik al m'n hd gemoved naar een 5.25" rack en me kabels geround, allebei me harddiskbrackets weggehaald en damn nog steeds 56 graden :(
nu heb ik 1 outtake fan (80mm) van just cooler ( :r komt meer herrie uit dan lucht) erin geprakt en komt nog niet onder de 54 graden (en nog niet eens ge-oc'ed :'( )
dus... stap 1 is denk maar een andere cooler met as2 erin prakken >:)
is dan de pal6035mfc (70 pieken valt mee) genoeg om em rond de 40-45 graden (idle) te krijgen of moet ik gaan voor de 8045 (herrie :( )
Alleen ben ik bang dat dat niet helemaal lekker gaat passen op m'n gigabyte GA-7VTXH, rondom die gaten is et wel erg krap ;(
heeft iemand ervaring met dit moederbord of is die 6035 al genoeg voor een redelijke temp? of moet ik er dan ook nog es extra fans in gaan pleuren (wat zuis zeg zuis ie zuis?)
ik vinnet al mooi als ik rond de 45 kan komen met een 1600+@1700+

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:37

Flexx

This side up

Zit je cooler wel goed tegen de core aan ? En heb je wel Cool Pasta gebruikt ?

Verwijderd

Hoe kom je erbij dat een alpha 8045 herrie betekent. :?
Dit licht volledig aan welke fan je er op plaatst. Als je een lekker stille fan wilt is dit zelfs een van de (zoniet de beste) koelers. Als je hem wat duur vind zou ik voor de 6045 nemen die heb ik nu en die houd mijn athlon op 46 graden op 1.90 volt. En de geluid produktie hangt ook hier volledig af van de fan die je kiest.

• Pauwl
Zit standaard coolpasta op (door de computerboer :( ) gen as2 maar zal niet heel veel graden schelen. Coolblok zit goed plak en strak op de proc voor zover ik kan zien/voelen. Wat betreft de herrie van die 8045: dat is natuurlijk alleen het koelblok, maar die word door oc-shop met een delta fan geleverd dus best wel niet heel erg stil :)
Maar ik maak me dus een beetje zorgen om dat gigabyte moederbord om er zoon groot blok op te schroeven aangezien er wat condensators (gloof ik) daar dicht bij zitten :( daarom vroeg ik me af of er iemand was met zoon zelfde moederbord waarbij dat wel/niet kan :)
Als het wel kan zou ik die wel willen halen met een 80mm papst fan ofzo, en 3 of 4 casefans op 7 volt willen zetten zodat me ma beneden nog normaal tv kan kijken >:)
dus is ff de vraag of dat blok er zonder aanpassingen wel op dit bord past. anders wordt het een kleinere met klemmen ben ik bang

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
moet je ff op die alpha site kijken, staat een lijst met welke mobo's wel en niet kunnen met de 8045

• Pauwl
hmmz volgens alpha is dit een "use at your own risk application"

Afbeeldingslocatie: http://www.micforg.co.jp/images/7VTXH_interference.jpg

Dat heb ik dus weer |:(

Enig idee of de pal6035 me voldoende koeling gaat geven als ik op 1700+ wil gaan draaien?? Een 8cm koelblok zit er voor mij dus niet in :(

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op woensdag 05 december 2001 18:41 schreef Pauwl het volgende:
...
is dan de pal6035mfc (70 pieken valt mee) genoeg om em rond de 40-45 graden (idle) te krijgen of moet ik gaan voor de 8045 (herrie :( )
...
ehm... als je de standaard delta HP fans aanhoudt, (FFP80 en FFP60) dan maken allebij de fans heel veel herrie...

zet er dus een stille papst fan op ofzo... lekker rustig... :)

• Pauwl
Nou ja ik denk dat wel mee gaat valleen aangezien ik de gelukkige eigenaar ben van een van de straaljager voedingen van de hq08 :(
Die moet ik ook nog ff stiller maken maar goed.
Ik denk dat ik dan de pal6035 ga bestellen met een delta fan erop van de oc shop en als het echt niet aan te horen is later dan maar een papst erop ;)
Of zijn er nog andere betere (grotere) koelers die wel op dit moederbord gaan passen of heb ik dan dezelfde problemen als met de 8045 :? Ik hoop dat iemand met dit moederbord er ook een grote koeler op gekregen heeft :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op donderdag 06 december 2001 10:28 schreef Pauwl het volgende:
hmmz volgens alpha is dit een "use at your own risk application"

[afbeelding]

Dat heb ik dus weer |:(
onzin, hij past!
Dat verhaaltje staat ook bij mijn mobo en hij past ook, er zijn zat gasten die em op een mobo hebben waar dat verhaaltje bij staat, hij zit misschien 1 mm van een condenster af, boeie! Het past wel of niet, en niet een beetje.

Verder gaat dat verhaal van 'veel herrie' nergens over want er zijn nog meer winkels die de 8045 verkopen, zoals exile voor 135 alleen voor de sink. Heb je dus nog een of andere simpele sunon casefan, prop die er op, dan koelt dat ding al als een beer, iig beter dan een 6035.

Verwijderd

Salvador4, volgens mij past ie echt niet hoor :)

Die condensator is te hoog, dit is vergelijkbaar met de situatie dat deze Alpha PAL8045T ook niet op de A7A266 past *D Dus zonder een stuk weg te dremelen van de heatsink is het niet mogelijk om 'm erop te krijgen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik ben helaas niet thuis anders zou ik het ff kijken.

Maar ook moet je ff wat weg vijlen, de tweaker is niet vies van een soldeerbout of dremel :)

en wat het je nou aan garantie op een blok metaal?

Verwijderd

Mhh,
die elco (=condensator) los solderen en aan de achterkant van het mobo solderen misschien ? Of met draadjes verlengen en verderop het mobo vastplakken met Bisonkit.

Wel effe goed op de plus en min letten.. :+

• wmeester
  • Laatst online: 23:45
"Mhh,
die elco (=condensator) los solderen en aan de achterkant van het mobo solderen misschien ? Of met draadjes verlengen en verderop het mobo vastplakken met Bisonkit.
Wel effe goed op de plus en min letten.. "

Mammabord = multylayer dat werkt dus niet. Solderen op bord is sowieso een linke bezigheid, daar heb je wel een iet wat betere soldeerbout voor nodig. Ik zou het koelblok een stukje uitvijlen. is toch alu dus niet zo hard.

Verwijderd

zit je voeding niet voor de cpu en gooi wat airflow in je kast een amd kan niet zonder

• Pauwl
Ik voel er idd niet veel voor om te gaan solderen op het moederbord, ben niet echt een electronicafriek :P
Vijlen zal nog net wel gaan, ik zal erover nadenken maar t is toch een blok van 150 pieken ;)
Op internet (google search) is ook bijzonder weinig hierover te vinden :( aangezien dit nog een behoorlijk nieuw bord is... Weet dus nog steeds niet precies wat ik nou in het bestelformulier van ocshop in moet vullen >:)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 11:27 schreef Pauwl het volgende:
Ik voel er idd niet veel voor om te gaan solderen op het moederbord, ben niet echt een electronicafriek :P
Vijlen zal nog net wel gaan, ik zal erover nadenken maar t is toch een blok van 150 pieken ;)
OF: Je legt 4 extra tientjes neer en koop de Swiftech MCX-462. Dan heb je 2oC meer performance en je hoeft niet te vijlen of te solderen *D

Verwijderd

Volgens mij levert CompTechWorld de Alpha 8045 heatsink ook gewoon zonder fan.
Want ik kreeg bij hun een los doosje met de 8045 heatsink, en een losse fan erbij, geleverd.
Dus ze zullen hem vast ook wel los verkopen?

edit:
Ik heb ff gekeken, en ze leveren hem inderdaad ook zonder fan :). Alleen istie nu niet leverbaar...

Verwijderd

Zo te zien heb dat bord 4 gaten voor bevestiging. Gebruik deze dus zoek koeling die hiervoor is geschikt, er zijn een aantal luchtkoelers die dat doen. AL eens gedacht aan waterkoeling? >:) Is beter voor je cpu en je loopt geen risico dat je socket aansluiting afbreekt.

Succes.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 11:15 schreef Overdrive_AMD het volgende:
Zo te zien heb dat bord 4 gaten voor bevestiging. Gebruik deze dus zoek koeling die hiervoor is geschikt, er zijn een aantal luchtkoelers die dat doen. AL eens gedacht aan waterkoeling? >:) Is beter voor je cpu en je loopt geen risico dat je socket aansluiting afbreekt.

Succes.
lees jij het topic wel voordat je reageert? :?

hij zit al te denken aan de alpha pal8045 die dus die 4 gaten gebruikt maar waarschijnlijk past die niet op zijn mobo vanwege omliggende componenten.

• Pauwl
klopt.
Als iemand me met zekerheid kan zeggen dat die 8045 gaat passen haal ik die gewoon (ziet er ook erg stoer uit >:) )
Anders wordt het er 1tje met klemmen 6035 ofzo... hopelijk krijg ik em dan nog wel op 1700+ ofzo, dat zal wel moeten lukken lijkt me. En ik moet die klote aopen voeding nog stiller zien te maken maar das een ander probleem ;)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
off topic:

voor aopen voeding: haal die fan van die temp. control af en sluit hem handmatig aan op 7 volt: heb je geen gezeur meer dat hij op 12 volt gaat lopen :)
zelf heb ik er maar een temp. gestuurde fan ingezet die zichzelf geleidelijk harder laat lopen :)

en er zwerft hier ergens een lijst rond met moederborden waar die alpha wel op past.. misschien dat je hem kan vinden met de search (als die het doet tenminste)

• Pauwl
Ja die staan op de site van alpha... daar heb ik dat plaatje ook vandaan. Dat gaat dus niet lukken zonder in dat blok te gaan vijlen schijnt :'(

offtopic:
waarschijnlijk zaag ik dat rooster weg bij die voeding en zet ik er een fingerguard op, kijken wat dat scheelt :)
Ook ga ik nog 2x 8cm sunons halen en 1 12cm (op 7 volt) moet nog flink in me hq08 gaan zagen >:)
Pagina: 1