Toon posts:

Oude Sun, de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De kans bestaat dat ik van mijn papa's werk een Sun workstation kan krijgen. Lijkt mij wel handig, aangezien we die dingen ook op de uni gebruiken. Maar nou vroeg ik mij af, of het een beetje de moeite waard is. Ze zijn 5 jaar oud, en in die 5 jaar zijn ze maar 1 x reboot. Knap, maar lijkt me dat er risico aan vast zitten, als je ze wat vaker gaat booten, als ik um als workstation gebruik.

Wat voor sparcje zou het zijn, gezien de leeftijd? En is het uberhaupt interessant om erachteraan te gaan?

BVD

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

TeeDee

CQB 241

Het blijft altijd leuk om er op te spelen natuurlijk.

Je hebt niet meer info over dat beestje?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Als je het leuk vindt om er mee te spelen zou ik er zeker achteraan gaan, vooral als het niet teveel kost.

Het zal waarschijnlijk een Sparcstation 4 of 5 zijn...
Een Sparcstation 4 of 5 heeft meestal 1 cpu tussen de 40 en de 170 mhz, 32 of 64 MB ram, 1 gig scsi en een 17" monitor.
Waarschijnlijk staat er dan Solaris 7 op. GNU/Linux draait op die bakkies ook heel aardig.

Anders houdt ik me wel aanbevolen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 19:06 schreef deadinspace het volgende:
Als je het leuk vindt om er mee te spelen zou ik er zeker achteraan gaan, vooral als het niet teveel kost.

Het zal waarschijnlijk een Sparcstation 4 of 5 zijn...
Een Sparcstation 4 of 5 heeft meestal 1 cpu tussen de 40 en de 170 mhz, 32 of 64 MB ram, 1 gig scsi en een 17" monitor.
Waarschijnlijk staat er dan Solaris 7 op. GNU/Linux draait op die bakkies ook heel aardig.

Anders houdt ik me wel aanbevolen :)
Aan de software die erop staat heb ik waarschijnlijk niks. Ze zijn gebruikt voor ATC (Air Traffic Control), dus met erg specifieke software. Niet als workstations dus. Maar met zo'n sparc 4/5 is wel goed te werken, hij's toch alleen voor erbij...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Zijn leuke bakjes om mee te spelen ja... Ik heb zelf ook een oud workstation staan (HP 9000 712 - 60 MHz gevalletje), en gebruik hem op het moment om mee te MOO-en. Das niet echt CPU-intensief, maar wel lekker mijn MOO client op een aparte monitor...

Verwijderd

Het is vooral leuk om mee te spelen. Erg leuk. Ik heb zelf een computer met 64-bits RISC procje, en je komt van de ene uitdaging in de andere. Je moet er wel van houden, natuurlijk.

Verwijderd

Als ie 5 jaar oud is, dan zal het waarschijnlijk of een Sparc station 5 op 170 Mhz zijn of een Ultra 1 of Ultra 5, beginnend vanaf 170 Mhz.

Ik heb zelf 2 Sparc station 5's met OpenBSD, en dat is fantastisch... sshd compilen en de key's berekenen is niet zo snel als op een p3 500 maar het is wel goed te doen...

Veel succes
Pagina: 1