Toon posts:

wat doe ik fout??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart en die wilde ik overclocken. Eerst even mijn systeem:

PIII 800
Jetway J994AN ATX moederbord
pine gf2 64mb pro videokaart
256 mb 133 geheugen.

Eerst heb ik geprobeerd met die nvidia setup de frequenties te verhogen van org 200/400 naar 210/420.
De mark2001 liep vast.
Nog hoger ging ook niet. Aleen met org waarden liep mark2001.
Volgens pchardware die mijn kaart getest hebben is deze perfect over te clocken naar 240/475.
Hoe komt dit?

Ok, na deze site uitvoerig gelezen te hebben dacht ik dat ik mijn systeem wel over zou kunnen clocken.
Met mijn nieuw vergaarde kennis heb ik in de bios de waarden van CPU Host/PCI clock (is toch de goede?) verhoogd van orgineel 133/33 naar de volgende stap 140/35.
Tijdens het booten liep hij al vast.:?
Op het moederbord is die waarde maar tot 133 in te stellen met jumpers en als je meer wil moet je dat volgens het boekje in de bios veranderen.

Nu heb ik ook gelezen dat de vcore, die bij mij volgens pchealth op 1.7v ong staat, te verhogen is waardoor hij misschien wel loopt.
Ik heb het boekje van het moederbord doorgelezen, maar er staat niets in vermeld over jumpers o.i.d. om het voltage te verhogen.
Hoe moet ik dit doen??

Nog iets, met de driver versies 2183 van nvidia loopt de pc goed, maar nu heb ik de 2250 en de 2280 en ook de officiele 2311 van nvidia geprobeerd en de mark2001 gaat van ong 2800 naar 3100. Het probleem is alleen dat opperation flashpoint helemaal niet meer loopt.
Moet ik nu wachten totdat pine de 2311 op hun site hebben staan en die downloaden? Ik dacht dat normaal bij deze kaart de standaard nvidia drivers goed waren.

Alvast bedankt, René

Verwijderd

-vraag de PChardware :?
-lees de FAQ
-kijk op de site van je mobo fabrikant
-TEMPS

nou dat was et wel weer voor nu

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
tja misschien kan hij dat stapje wel niet hebben he, wat jij een stapJE noemt is toch per 10 mhz fsb, das best veel. Als je el-cheapo ram heb verklaart dat ook wel wat, en natuurlijk die 35 mhz pci. Sommige (vaak vooral goedkopere, met uitzondering van realtek kaartjes) kunnen daar niet echt tegen.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik zou hier even kijken als ik jou was....

[topic=324186/1/25]

aangezien je nieuw bent, kun je hier waarschijnlijk alles vinden om mee van start te gaan.
Tis geen flame of zo, maar als je je nieuwe kaartje niet over de rooie wil helpen , vindt je hier misschien nog wat nuttige dingen.

Met die Nvidea drivers heb ik zelf ook een beetje lopen proberen ...
Ik heb er een stuk of 9, of zo, geprobeerd tot ik eindelijk de driver vond waar ik tevreden mee was

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

FAQ lezen is idd wel handig.. enne welkom op GoT! :)