[ADSL] Basic Share

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb het nu thuis zo:
Straight kabel van ADSL naar uplink Switch (10.0.0.138)
PC1 straight naar Switch (10.0.0.150)
PC2 straight naar Switch (10.0.0.151)

Als ik een VPN connectie aanmaak op PC1 kan ik internetten. Als ik op PC1 de connectie met MxStream uitzet, kan ik met PC2 inbellen en internetten :) . Ik kan ook bij de andere PC op de shares komen.

Het enige probleem is dat ik niet tegelijkertijd kan internetten (PC1 en PC2). Ik heb het met de modem (vroeger, inbelding) zo gedaan dat PC1 inbelde en die connectie dan sharede naar PC2. Werkte goed. Ik wou dat nu ook doen met ADSL maar het wil niet lukken. Ik denk omdat ik nu een IP adres heb gegeven aan PC2, vroeger was dat automatic. Hoe kan ik het wel doen?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tweaken dat modem!!!

Verwijderd

ga naar je netwerk opties (win9x) op je pc1
hier moet ergens de optie internetverbinding delen staan.

Verwijderd

http://adsltweak.iscool.nl

als aanvulling The_bbk

heb ik ook gedaan en nog tig andere tweakers erg makkelijk

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Sorry, maar dat ga ik niet doen. Ik heb het al een keer geprobeerd, toen is het misgegaan (firmware flashen) en ik heb 2 weken moeten wachten. Dus als iemand een idee heeft anders dan tweaken.

P.S. Ik heb Win2k op beide machines en de share aanzetten voor de mxstream connectie werkte niet :(

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
kom op! niemand?

• Wupsje
  • Laatst online: 13-11-2024
Met basic share bedoel je, je hebt het goedkopere abbonement?
Want volgens mij kan je alleen bij het dure abbonement met 4 users tegelijk een VPN verbinding maken (dmv 10.0.0.138 pc1, pc2 etc)

Wupsje

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 20:17 schreef Darkvater het volgende:
Sorry, maar dat ga ik niet doen. Ik heb het al een keer geprobeerd, toen is het misgegaan (firmware flashen) en ik heb 2 weken moeten wachten. Dus als iemand een idee heeft anders dan tweaken.

P.S. Ik heb Win2k op beide machines en de share aanzetten voor de mxstream connectie werkte niet :(
tweaken <=> firmware flashen

Volgens mij kun je met elke SW versie het modem tweaken (ook de tweak ongedaan maken is geen probleem en volgens mij een minimaal risico)

Wie is zijn modem verloren met de tweak ? (dus niet FW-flash) ??

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Nou kijk. Er staat op de tweak dat je minimaal 2.6 nodig hebt. Mijn modem heeft 2.53 en die is misgegaan. Ik heb nu gelukkig gratis een nieuwe maar ga niet nog een keer mijn geluk testen.

Ik wou gewoon de connectie sharen zoals ik dat vroeger ook met mijn modem deed: bij de connectie "sharing for this connection" enablen.

Alleen het probleem is nu dat dan de pc die op de share moet, dynamisch zijn ip adres moet verkrijgen. Maar als ik mijn tweede pc een ip adres wil toewijzen van pc1 (10.0.0.150 255.255.255.0) dan doet ie dat niet.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
niemand :( ?

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 10:36 schreef Darkvater het volgende:
Nou kijk. Er staat op de tweak dat je minimaal 2.6 nodig hebt. Mijn modem heeft 2.53 en die is misgegaan. Ik heb nu gelukkig gratis een nieuwe maar ga niet nog een keer mijn geluk testen.

*KNIP*
Ehm waar staat dat? Toen ik mijn modem tweakte had deze ook 2.53 ofzo... En dat loopt gewoon goed. Werkte perfect, totdat ik specifieke incoming poorten wou directen naar specifieke IP's via ">nat>create"... DAT wou niet op mijn versie (maar dit is toch alleen nodig als je ICQ filetransfer aan wil krijgen enzo op alle PC's, meestal is defserver=10.0.0.x al voldoende om 1 PC te kiezen die alle inbound rommel krijgt). Dus daarna heb ik pas naar 2.6 geflashed... En ben ik helemaaaaal happy *D
Pagina: 1