Ik kan met netwerkomgeving, via we linux bak met nbfw wel alle werkgroepen in het netwerk zien, maar niet de computers erin. Maar als ik gewoon naar een computer toega met de verkenner kan ik er wel op. Wie heeft hier een oplossing voor?
Verwijderd
Pobeer eens de "remote anounce" en "remote browse sync" (beiden uit mijn hoofd, dus kunnen fout zijn) parameters in te stellen. De eerste is overigens niet strikt noodzakelijk 
Het moet dan gewoon werken. Zie de directivelijst op www.samba.org
Werkt nietOp woensdag 05 december 2001 20:33 schreef nelske het volgende:
Pobeer eens de "remote anounce" en "remote browse sync" (beiden uit mijn hoofd, dus kunnen fout zijn) parameters in te stellen. De eerste is overigens niet strikt noodzakelijk
Niemand?Op woensdag 05 december 2001 23:05 schreef Blubber het volgende:
[..]
Werkt niet. Het heeft trouwens wel gewerkt. Maar vanaf het moment dat ik de share heb toegevoegd doet hij het niet meer. Maakt het nog uit hoe ik ze opstart? En welke proggies moet ik starten. Ik start nu alles: smbd, nmbd, smbdnbfw, nmbdnbfw. In die volgorde
Verwijderd
Zo snel omhoogschoppen is nergens voor nodig. Je topic wordt echt wel gelezenOp donderdag 06 december 2001 00:26 schreef Blubber het volgende:
[..]
Niemand?
Werkt die remote browse sync niet
Hiermee, kan je aan de local master zijn browselijsten opvragen. Je kan zelfs gewoon een heel subnet erin opgeven, zodat alle computers opgevraagd worden.
Verder lijkt het me sterk, dat het toevoegen van een share hier invloed op kan hebben (gehad).
Dit heeft volgens mij te maken met het updaten van de browse master. Deze maakt namelijk de lijst en dit kan even duren voordat die goed is. Dit kun je ook lezen op de faq van http://nbfw.sourceforge.net
Voor snelle reacties over nbfw patch en campus is het misschien wat makelijker om in de utwente.os.linux newsgroep te posten.
Als je de enige linux gebruiker bent in je werkgroep is het misschien wel verstandig om zelf browse master te worden. Als dit niet zo is, spreek dan af met de andere persoon wie browse master is. Dit is een deel van mijn config file:
zet de juiste namen in lmhost file.
check ook even met ps -ax of nmbdnbfw aanstaat (als er alleen nmbd staat heb je nog niet alles goed gestart)
Voor snelle reacties over nbfw patch en campus is het misschien wat makelijker om in de utwente.os.linux newsgroep te posten.
Als je de enige linux gebruiker bent in je werkgroep is het misschien wel verstandig om zelf browse master te worden. Als dit niet zo is, spreek dan af met de andere persoon wie browse master is. Dit is een deel van mijn config file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| netbios name = Coolzero workgroup = "Bikini 2990" server string = %h server (Samba %v) name resolve order = lmhosts bcast bind interfaces only = yes interfaces = 130.89.234.153/16 192.168.1.1/24 nbfw backend hosts = 192.168.1.2 ; nbfw deny hosts = nbfw netbios names = Ferry "Bikini 2990" os level = 75 local master = yes preferred master = yes lm announce = false lm interval = 0 domain master = no wins support = no wins proxy = no dns proxy = no |
zet de juiste namen in lmhost file.
check ook even met ps -ax of nmbdnbfw aanstaat (als er alleen nmbd staat heb je nog niet alles goed gestart)
Pagina: 1