Toon posts:

117/39 of 117/29.75????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ik heb mn PII 400 nu draaien op 448 mhz.
4*112
Nu wil ik em nog wat hoger zetten, had em al op 4*124, maar dan liep ie op een gegeven moment vast.
Ik kan in mn bios kiezen uit 117/39 en 117/29.75.
Wat houdt dit precies in???

Moederbord is A-open ax6bc mocht dit relevante info zijn.

Thnx anyway!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Ik denk dat daarmee de PCI bus snelheid bedoeld word (117/3 = 39, 117/4 = 29) het kan zijn dat sommige PCI (of AGP) apparaten geen 39 mhz trekken, maar 29 mhz is weer minder dan de standaard 33.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik em dan het beste op zetten???

Verwijderd

nou. wat ie zegt, hoger = sneller maar onstabieler, kijk dus of je pci hardware et aankan.......

Verwijderd

post ff wat voor PCI-kaarten je hebt.. en kies volgende keer een beetje duidelijker topic-titel!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry mensen, wist eigenlijk niet echt wat voor titel ik voor deze zaak kon maken! :)
Maar ik heb alleen een SB128 pci erin,
een diamond viper 550, maar die is AGP
en zo'n netwerkkaart 3com etherlink volgens mij???

Verwijderd

gewoon proberen zou ik zeggen.. voordeeltje is dat je een 3com NIC hebt, en die kunnen iets beter tegen hoge bussnelheden dan de Realtek kaartjes..

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Gewoon die 39MHz proberen idd.
Denk dat het niet zoveel probs opleverd, ik heb zelf nog een tijdje op 44MHz PCI gedraait, geen problemen mee... Maar ja, kan natuurlijk zo zijn dat jouw hardware daar wel wat probs mee heeft...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu op 117/39 draaien en gaat perfect. Heel stabiel ook. Wel jammer dat ie op 4*124 blijft hangen maar ja.
Ik heb verder nog wel 1 ander probleem, weet neit of iemand van jullie dat weet.
Ik heb de detonater drivers van Nvidia erop staan 23.10 en daar heb ik een vaag probleem mee.
Als ik mijn pc reboot nadat ik de drivers geinstalleerd heb, dan blijft ie hangen laat maar zeggen.
Hij pakt nog wel een aantal schermpjes mee, maar zodra je dat windows teken in beeld moet krijgen, dan wordt mn hele beeld zwart en knippert er linksboven een klein wit streepje.
Dan kan ik windows vervolgens in veilige modus opstarten en het probleem wel weer herstellen.
Dan gaat het vaak een paar keer goed, en op een gegeven moment heb ik weer dat zwarte beeld.
Kan dit wellicht te maken hebben met het feit dat ik mn cpu overklokt heb?
EN zo niet, hoe kan ik dit dan fixen, het is heel hinderlijk! Zelfs als ik mn originele drivers install heb ik dit

Verwijderd

boot op je orginele kloksnelheid zou ik zeggen.. dan weet je of het aan de eventueel te hoge agp-bus snelheid ligt .. 2/3 * 117 = 78, en ik weet niet of je viper'tje daar van houd..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 20:08 schreef n0va^ het volgende:
boot op je orginele kloksnelheid zou ik zeggen.. dan weet je of het aan de eventueel te hoge agp-bus snelheid ligt .. 2/3 * 117 = 78, en ik weet niet of je viper'tje daar van houd..
Bedoel je dat als ik weer dit probleem heb, dat ik em dan weer gewoon op 400Mhz. terug moet zetten?
Pagina: 1