Hercules GF3 Ti200 - memory speed

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:42

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Volgens de FAQ draaien GF3 Ti200 kaartjes met een 400mhz memory clock.

De Hercules-site vermeldt dat het geheugen van de Ti200 "250mhz qualified" is. Betekent dit nou echt dat ik het DDR-geheugen dus op 250mhz en dus 500mhz effectief kan laten draaien??

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:56
Ik denk het wel ja:)

Verwijderd

Ik draai nu op 239 - 489 en kan nog ietske hoger, maar nog niet echt geprobeerd...
hmz, ze zitten hier weer te zagen om results, alleja, ff proberen he :)
let you know...

ohja, ze bedoelen hier idd mee dat het memory 500 aankan, maar 'k heb het in't begin ff geprobeerd maar lukte niet echt...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Toch wel een beetje dom van Hercules... nou kan ik dus het geheugen op normale GeForce3 snelheid laten draaien, of misschien met wat geluk zelfs op Ti500 snelheid... :)

Ach, ik denk dat ik qua core en clock toch wel de normale GeForce3 snelheden zou moeten kunnen halen... >:)

Verwijderd

239 - 501 perfect :)
hoger krijg'k artifacts mem kan tot 529 ma dan enorm wa artifacts in 3dmark, 515 idem
hoger dan 239 kan ook niet...
ohja 8210 3dmarks (2001) op standaard bench (win2k)
windoos staat er wel al enige tijd op, dit weekend doe'k format, en laat dan nog wel wat weten...

heb hier voor iemand nen ti500 liggen van hercules, die ook ff testen sie >:)

Verwijderd

Hetzelfde op de doos van De Prophet II titanium , maar die haalt toch maar 440 Mhz . Laat ons allen tezamen Hercules aanklagen omdat het op z'n dozen een hogere snelheid zet dan het eigenlijk draait . Valse reclame , is vet strafbaar en dat winnen we makkelijk *D
Ja ik ben nogal moreel geschaad meneer de rechter, ik ga toch 2 miljoen Euro moeten eisen >:)

Verwijderd

m'n ti200 doet 501 ze :)
ohja, het geheugen kan 500 aan ze, maar dat wil niet zeggen dat de boardlayout erop voorzien is he... Vriend van me heeft ervoor naar hercules gemaild, en dat hebben ze hem geantwoord. Dus eum schadevergoeding ofzo, i don't think so, want er staat nergens dat de kaart 500 kan doen, wel dat het geheugen 500kan...

Heb die ti500 overclockt en gebencht (is de mijne wel nie lolz) die kan dus 243 - 558 aan, zit aan't einde van het proggie dat door hercules meegeleverd wordt, en daarmee haal'k 8496 3dmarks (standaard geeft de ti500 slechts 236 - 472 weer, vind'k toch heel raar...)

besluit: Waarom 6500fr (325fl) meer uitgeven voor een ti500? Als die ti200 overclockt maar 286 punten minder haalt op 3dmark... En de ti200 kan perfect op de specs van een ti500 draaien.

Ik ben nu wel echt blij met m'n kaartje...

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Flippen flippen flippen,,dit is leuk om te lezen,,
Ik wil nu nog niet echt overklokken, maar zal wel wat gaan testen. Heb 3D mark 2001, maar nog nie ontdekt hoe de resultaten te zien, en hoe dat zit met online resultbrowser enzo.
TV out doet het ook goed trouwens
Let you know

http://picserv.mediamonks.org/pics/EPDSMDODHHE

Verwijderd

zal die beter als de leadtek zijn.
in de zelfde klasse.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58
Die Leadtek GF3 TI200 kaarten schijnen ook op TI 500 snelheid te kunnen lopen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik draai nu core 175@190 en mem 400@450. "Easy does it..."

Verwijderd

zwakjes he, pushen die kaart >:)
239 - 501proberen 8-)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Met de core ben ik altijd voorzichtig...

Gisteravond nog core 175@200 geprobeerd met mem 400@500. No problems!

Maar voordat ik hem standaard op zo'n hogere snelheid zet, wil ik toch eerst wel wat extra cooling...

<edit> Ik ben best wel voorzichtig wat overklokken betreft... m'n oude kaart, een PowerColor GF2GTS, begaf het namelijk na een paar maanden overgeklokt te hebben gedraaid... dat wil zeggen, ik moest 'm underclocken om 'm stabiel te houden. Iets dergelijks wil ik nu dus voorkomen... </edit>

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zo, zojuist core 175@220 en mem 400@500 geprobeerd. Ging erg lekker! Snelheid was fantastisch en de beeldkwaliteit was ook prachtig.

Verder dan deze settings gingen de overklok-instellingen van de Detonator-drivers zelf niet... :)

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
hmmzz zo te lezen is dit een leuk kaartje ;)
heb een radeon 8500 retail besteld maar is nog steeds niet binnen (zie sig). misschien nog niet eens zo slechte keus om deze maar te halen. want een banshee schiet ook niet op :+
Pagina: 1