Toon posts:

Aarding moederbord aan case?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je je moederbord in je case monteert, dan is het bord dmv de schroefjes 'in contact' met je case. Is dit van belang voor de aarding of iets dergelijks? Ik wil namelijk rubber tussen mijn bord en de kast en de schroefkop en het bord doen, waardoor dat contact waarschijnlijk weg is...

(mijn koeler trilt nogal)

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Tubby

or not to be

Het wordt _ook_ geaard via die busjes ja. Maar het moederboard wordt gelukkig nog op andere manieren geaard.

Via de slotplaatjes van je insteekkaarten
Via de 0 draden in je atx connector
Via de 0 draden in je data connectoren (ide e.d.) en dan..
Via je hd/cdrom naar je kast.

En vast nog wel op meerdere manieren.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bij hardware sites als hardocp leggen ze een test mobo meestal gewoon op tafel. dit gaat goed. dan kun jij ook wel zonder die schroefjes.

Verwijderd

Als ik een mobo moet testen sjaak ik hem ook altijd op tafel en gaat altijd goed

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 17:32 schreef casper21 het volgende:
Als je je moederbord in je case monteert, dan is het bord dmv de schroefjes 'in contact' met je case. Is dit van belang voor de aarding of iets dergelijks? Ik wil namelijk rubber tussen mijn bord en de kast en de schroefkop en het bord doen, waardoor dat contact waarschijnlijk weg is...

(mijn koeler trilt nogal)
Wprd het trillen daardoor niet erger? ik denk dat als alle schroeven van je mobo goed vastzitten dat tie dan zobiezo niet hoort te trillen

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik zou zeggen: probeer het uit!
D'r zijn vast wel moederborden op de markt welke afhankelijk zijn van deze aarde, gewoon omdat het in 99% van de PC configuraties ook keurige aardpunten zijn, maar je mobo gaat er vast niet stuk van.

Waar het wel van stuk kan gaan is het omgekeerde: als jouw mobo juist op de plek waar je een koperen staanderdje van je kast zit geen aardpunt hebt: "kaboom", korsluiting en RMA maar. ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1