Toon posts:

Is dit een goede configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe rekenmachine :+ en wil dus het volgende aanschaffen:

Asus P4B266
Intel Pentium 4 1,7GHz (Socket 478)
2x 512MB PC2100 DDR SDRAM
Asus V8200 GeForce3 Ti500
Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm)
Plextor UltraPlex 40x (SCSI)
Creative DVD 16/48
Floppy Drive 1,44MB
Creative Labs SB Audigy Player
Koolance 431W + GPU cooler + Chipset cooler

Ik wil het spul tot het uiterst gaan overclocken :9. Nu hoor ik steeds gemengde (positieve en negatieve) verhalen over de AMD Athlon XP CPU. Is deze CPU sneller/beter dan de Intel P4??? Kan ik dus bijvoorbeeld niet beter een AMD Athlon XP 1800+ CPU met een ASUS A7V266-E moederbord aanschaffen??? Mischien de vk vervangen door de ATi Radeon 8500 (Retail)????

Kortom, ik heb er net zoveel verstand van als Sinterklaas van kerstbomen, dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren.

Please help me!!!

Walter

Verwijderd

hmm, denk dat dit topic zo dicht zal zijn. Gebruik de search eens...

http://gathering.tweakers.net/forum/find

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Koop een AMD, die zijn over het algemeen beter over te clocken dan Intel, omdat Intel's altijd multiplier locked zijn. Sommige AMD's ook wel, maar die kan je unlocken, en Intel's niet.

Verwijderd

Topicstarter
heb de search gebruikt en heb gezien wat je bedoelt Limited. Sorry maar dit wist ik niet. Dit is de eerste keer dat ik dit forum bezoek en hier een topic plaats. Mijn bedoeling is ook niet het verschil te vragen tussen Intel en AMD, maar gewoon om te weten te komen of ik het juiste spul koop (het is voor behoorlijk wat geld he).

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Redaon is/wordt sneler want het heeft hoger mem speeds en core is d8 ik ook wat hoger maar de driver's van nVdia zijn
Extreem (lees ERRRGG VEEL) beter daarom haalt die GF 3 in tests hoger scores maar als de driver's van redaon worden verbeterd ( max payane werkt niet) dan zou ik voor redaon gaan GREETZ

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

max werkt hier wel. Gebruik de alternate drivers anders eens.... of gebruik een andere windows versie.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Koolance kastjes geven condens aan de binnenkant , je bent beter af met een Chieftec + Z4 kit .
Heb het zelf gezien , en het is niet mooi :(

Verwijderd

Topicstarter
Das dan niet zo fraai voor een kast van 1100 piek real_raichu70. Ik heb voor de Koolance gekozen vanwege de mooie waterkoeling, maar ik zal eens gaan kijken naar de Chieftec kast.
Waterkoeling is naar mijn idee goed om flink over te clocken.

groetjes

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
is de asus p4b266 er al dan?
het is een veel belovend bordje.
intel 845 DDR...

Verwijderd

Topicstarter
De asus p4b266 bordjes zijn de 16e van deze maand beschikbaar. Asus heeft ze al klaar liggen, maar mag de borjes pas de 16e verschepen.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
[aap]
Nee het is een kut PC, baggertraag. Superlage benchmark scores. Echt niet aan te raden.
[/aap]
Tuurlijk is dit een goeie PC! Dat ziet een blinde nog wel. Een GeForce 3 Ti 500, dan is de rest al haast niet belangrijk meer.

Wat voor apen topics komen de laatste tijd toch langs :'(

Verwijderd

Topicstarter
Enne, RS_003, ben ook ontzettend aan het twijfelen tussen de Ati en de Asus vk hoor. Heb al van alles gelezen over de Ati hier op Tweakers. Hij komt kwa performance aardig in de buurt van de Asus vk en is een stuk goedkoper. Al heb ik het liefst net dat stukje meer snelheid. Maar ja als binnen een korte termijn de Ati sneller is doormiddel van de juiste driver...

Verwijderd

AMD RULES }:O

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op woensdag 05 december 2001 21:54 schreef DMC het volgende:
AMD RULES }:O
ja voor koe wel ja, hier mijn p4 2,0 draait langzamer dan me Tb 1,0

maar voor de rest wel me p4 'tje hoor
leuke bak

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

[topic=218256/1/150]

Als antwoord op je vraag: De AMD is sneller en goedkoper.

In mijn ervaring hebben meer mensen problemen met AMD's, maar er zullen nu ongetwijfeld 100 reacties komen dat ik gek ben en AMD cool.

Verwijderd

een amd pc maakt wel lawaai

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op woensdag 05 december 2001 21:59 schreef MASTER_M het volgende:
een amd pc maakt wel lawaai
|:( een cooler maakt veel lawaai

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Hoi Waltertje, leuke configuratie. Ben zelf ook van plan om een dezer dagen hetzelfde te kopen. Maar hier een paar aanraders.

I.p.v. de Asus P4B266 zou ik een Abit TH7-II nemen. Is een betere kaart, niet dat de Asus P4T slecht is, maar vooral qua overclock mogelijkheden loopt deze achter. Naast een flinke lading FSB snelheden zijn er ook uitgebreide mogelijkheden om het core voltage op te voeren voor de Abit TH7-II.

En dan het geheugen,ik zou toch maar gaan voor RDRAM geheugenmodules omdat daar de Pentium 4 met mobo speciaal voor gemaakt en afgestemt zijn. Heb in een revieuw gelezen dat met gebruik van DDRAM geheugenmodules de snelheid beduidend minder is dan bij gebruik van RDRAM.

Tja, en dan die videokaart. Als je het toch goed wil doen, doe het dan ook ! Gooi er geen Asus V8200 GeForce3 Ti500 in. Doe dan gewoon meteen een Hercules GeForce3 Ti500 of neem die Ati RaDeon 8500, ook een hele goeie en inderdaad een paar honderd gulden goedkoper dan die van Hercules. Maar een het voordeel van GeForce3 is dat de drivers altijd Up To Date zijn :)

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02

Termy

valt er nog wat te fragge?

toevallig, hier komt januari ook een nieuwe (P4) comp:

Intel D850GB Pentium IV board
p4 2.0 GHZ
512 MB RDRAM pc 800
asus V8200 GF3 Ti500
HDD 100 Gb 7200 rpm IDE ATA100
Plextor 24/10/40 IDE Rewriter
Creative live! player 5.1
Desktop theatre dtt 3500 digital
floppy 1.44 standaard
dvd 16x 52x

leek mij ook wel ok, tis wel vaag dat er niet bij staat wat voor merk HD het is... hij kost 694.98 min 5% (pc prive projectje) dus zal wel iets in de geest van IBM of zo zijn...

der zullen ook wel coolers bij zitten denk ik, zal me aan me reet roeste welke, toch een p4 :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Een floppy drive?

waarvoor?

lang leve de bootable CD's :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Niet gek, maar wat betreft je mobo lees dit maar eens na.

http://www.tweakers.net/reviews/247

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:50

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=218256/1/150]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.