Toon posts:

[php] Cronjobs plaatsen vanuit PHP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om vanuit PHP een cron job te plaatsen?
Dus direct zonder een tussenapplicatie te gebruiken.
Ik heb al gezocht op CHRON en cron job op php.net maar vond niks. Weet iemand hier meer over?

Verwijderd

Kan niet zonder toegang te hebben tot de files waar ze in gedefinieerd worden. Als je daar wel toegang tot hebt kun je ze gewoon editten zoals je normale files kan editten.

Maar over het algemeen heb je niet direct toegang tot die bestanden (ik weet ook niet precies de locatie van die bestanden).

Verwijderd

kan wel echter zitten wat nadeeltjes aan. Je verandert altijd de crontab van de huidige user. Vanuit php/apache zou dat dan /var/spool/cron/crontab/nobody zijn ofzo.

Hoe?

schrijf je zut in een file weg en doe dan:

/usr/bin/crontab </path/to/file>

(bij mij staat ie in /usr/bin jah)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 17:16 schreef fladder het volgende:

/usr/bin/crontab </path/to/file>
Dit kan ik dan gewoon als kill commando in PHP gebruiken?

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 17:22 schreef robbinh het volgende:

[..]

Dit kan ik dan gewoon als kill commando in PHP gebruiken?
Kill commando :?

Verwijderd

Topicstarter
Kill, je weet wel om programma's te starten.
Execute weetje wel.

Verwijderd

Kill om programma's te starten :? Gebruik je ook unlink om bestanden te openen? :D ;) Bedoel je niet system of ``?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, is een oude term, maar kill werd oa bij Commodores gebruikt om troep te starten. Ennuh unlink gebruik ik idd liever niet om bestanden aan te maken.

edit:

FF weer on-topic plz

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 17:45 schreef robbinh het volgende:
Ja, sorry, is een oude term, maar kill werd oa bij Commodores gebruikt om troep te starten. Ennuh unlink gebruik ik idd liever niet om bestanden aan te maken.
Ik zie het verband tussen kill en iets opstarten niet, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte toch echt Kill daarvoor.
En het heet idd execute bij PHP en om het te beëindigen Die.
Pagina: 1