[Debian] Installeren met ADSL

Pagina: 1
Acties:

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik zou dus graag Debian Potato r4 installeren. Ik heb redelijk veel ervaring met linux, mijn probleem is als volgt: hoe moet je met enkel de tools op de bootdisk een pppoe verbinding maken ?
Ik heb dus de module geladen van mijn netwerkkaart, maar dan ? Ik heb al vele malen ADSL gedaan onder linux, maar dat wes steeds al op een geinstalleerd systeem, waar ik of de rcpppoed deamon kon gebruiken of de pppoe driver van roaring penguin. Nu heb ik echter geen van beiden, ik kan nog niets compileren en geen rpm's installeren...
Hebben die bootdisks support voor pppoe of moet ik mijn modem tweaken zodat ik via hem als gateway op internet kan ? Als dat de engige oplossing is zal ik dat doen, (heb het al gedaan trouwens, maar ik vond het sucky).

Bij voorbaat dank

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Misschien heb je hier wat aan: http://www.xs4all.nl/~metamorf/adsl-debian-howto/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• XTerm
Die howto had ik in de search gevonden :)
Maar die gaat ook uit van een geinstalleerd systeem, en de auteur gebruikt een nogal omslachtige manier ...
No flame intended ik gebruik liever de rcpppoed zonder 3de party software.

Maareh, tja ik heb dus enkel een super minimum systeem en daar moet ik die ADSL op laten werken

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 17:06 schreef XTerm89D het volgende:
Maar die gaat ook uit van een geinstalleerd systeem, en de auteur gebruikt een nogal omslachtige manier ...
No flame intended ik gebruik liever de rcpppoed zonder 3de party software.
De auteur (c'est moi) gebruikt een manier om het zo min mogelijk te laten afwijken van de debian standaarden. De stappen in de howto zijn echt niet omslachtig, en ja, ik ga er van uit dat je een reeds geinstalleerd systeem hebt, en ook mxstream. Je kunt natuurlijk adsl4linux gebruiken, maar daar ben ik geen fan van. Ik wil graag weten wat er gebeurt met mijn systeem. Succes!

• XTerm
Ik wil nogmaals benadrukken :) no flame intended, ik heb Skynet adsl en dat gaat veel simpeler dan MXStream.
Mar nog steeds... hoe krijg ik het aan de praat bij installatie over ftp ?

Verwijderd

Ik deed de installaties altijd op basis van de 6 installatie-diskettes (root/rescue/driver1-4) en heb adsl4linux op een aparte flop staan. Pas na de herstart wijzigde ik de sources.list en installeerde ik a4l om de rest van de pakketten vanaf het net te installeren.

Tegenwoordig heb ik een router, en installeer ik alleen nog maar Woody, dus verloopt het allemaal wat vlotter. :)

edit:
Typo

• XTerm
Moh, ik kreeg het op mijn heupen, modem moest eraan geloven. Nu nog kwestie van gateway en DNS in te stellen en gefixt.
Thx tweakers:)
Pagina: 1