Toon posts:

digitaal in, wat is het nut?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te tweifelen tussen de aanschaf van een Hercules Fortissimo II en een Terratec DMX XFire 1024. Beide kaarten zijn redelijk vergelijkbaar, de hercules heeft alleen een optische ingang, de XFire heeft dat niet.

Maar wat voor nut heeft zo'n optische ingang. Misschien voor het digitaal opnemen van muziek? Dit zou ik gewoon via mijn CDROM speler kunnen doen met DAE. Als de digitale ingang namelijk verder weinig nut heeft, dan ga ik liever voor de Terratec i.v.m. driver ondersteuning op de langere termijn.

Heeft iemand ook enig idee of deze kaartjes gaan werken in Linux?

Verwijderd

Het nut van een digitale ingang is inderdaad het zonder kwaliteitsverlies overzetten van geluid/muziek van een ander medium. Als je ergens op locatie een opname hebt gemaakt op DAT of op MD wat je wilt bewerken (of wat dan ook), is het superhandig om het digitaal je computer in te kunnen zetten...

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

DJTimo

Cuyoapart.mza

Het is inderdaad handig voor apparaten als MD/DAT recorders. Een MDtje/DATje past immers niet in je CD ROM speler...

Maar dan moet je wel persé een digitale input willen, want als je wel een MD/DAT recorder hebt, maar hem niet zo vaak gebruikt, kun je voor de 1e keer dat je hem gebruikt best wel je "gewone" line-in gebruiken.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza