En ja hoor, weer de dode IBM

Pagina: 1
Acties:

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
In december 2000 twee 45gb 75GXP IBM hd's gekocht. De ene ging in sept kapot, de ander in okt.
In sept de eerste teruggestuurd naar Gistron en vandaag eindelijk teruggekregen...wat duurt dat lang. Met kloppend hart aangesloten aanzetten en "SSSSKRKRKRKKR" , het meest afschuwelijk en gevreesde geluid van deze aardbol.
Dead on arrival.

Wat zijn mijn opties? Terugsturen naar Gistron, no way..kan ik weer 10 weken wachten.
Opsturen naar IBM, en dan? Wachten tot ik weer een defecte hd terugkrijg?

Het is niet te geloven :(

Verwijderd

yep... het is ook schandalig... ik raad je aan om voorlopig geen ibm meer te kopen, want er is nogal wat mis met die schijven van hun het laatste jaar. Zowel scsi als ide. Aan de andere kant... IBM is zich er terdege van bewust en probeert op alle mogelijke manier om hun naam te redden door de schijven snel te vervangen. Je zal ook zonder meer een andere schijf van IBM krijgen, en van wat ik hoor is IBM er niet langzaam mee, dus waarom het via gistron zolang duurt mag joost weten.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
opsturen naar IBM, gaat iig sneller dan naar Gistron, en IBM maakt helemaal niet zulke slechte schijven, alleen die 75GXP serie is brak, en dat is nou net een heel veel verkochte serie (ik herinner me een test in C'T, waarin deze de hemel in geprezen werd), dus heel veel mensen hebben deze schijven, en dus is absoluut gezien de uitval ook hoger, maar procentueel scheelt het niet zo heel veel, en er zijn zat mensen met een prima werkende IBM (zoals ik 2x 40GB), maar je hoort pas wat als die kaput gaat

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 16:20 schreef Bert-Jan het volgende:
opsturen naar IBM, gaat iig sneller dan naar Gistron, en IBM maakt helemaal niet zulke slechte schijven, alleen die 75GXP serie is brak, en dat is nou net een heel veel verkochte serie (ik herinner me een test in C'T, waarin deze de hemel in geprezen werd), dus heel veel mensen hebben deze schijven, en dus is absoluut gezien de uitval ook hoger, maar procentueel scheelt het niet zo heel veel, en er zijn zat mensen met een prima werkende IBM (zoals ik 2x 40GB), maar je hoort pas wat als die kaput gaat
Bull... geloof mij maar als ik zeg dat IBM dit jaar heel wat gezeik heeft gehad met hun schijven. Zonder meer. Maar dat doet verder natuurlijk niets af aan het feit dat IBM voor de rest een goed merk is.

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Mijn IBM 60GXP 40gig'er had van het weekend een vastloper. Maar tot mijn gtootste verbazing deed hij het weer nadat ik hem in een andere compu had geschroefd. Ik weer terugzetten en ja hoor doet ie het ook weer in mijn nieuwe compu?? Alle programma's die ik kon verzinnen eroverheen laten lopen en geen één die mij maar ook maar iets fouts kon aanwijzen geen badsector niks. Ik heb hem er nu nog inzitten maar ik durf hem niet meer te gebruiken zonder backuppen na ik iets belangrijks heb gedaan. Hij klapte er net na het kijken van een divx uit. Tenminste hij klapte er niet uit, hij ging het volgende geluid maken; zzzzzz klik, zzzzzzz klik, enz. Ik kon windows nog gewoon afsluiten. Maar bij heropstart was mijn ibm niet meer bootable. Hij werd gezien in de bios maar kon niet meer gebruikt worden (en dat geluid steeds doorgaan nog). En dat loste zichzelf op na ombouw. Waarschijnlijk is door het ombouwen ofzo de kop weer los geschten ofzo maar waarom er dan geen één badsector of iets van de klever was terug te vinden weet ik echt niet. Zoals hij er nu uit ziet volgens IBM's eigen software is het een perfecte schijf niks mis mee.

Beetje vaag maar zo gauw hij het nog een keertje doet gaat hij terug. De volgende keer ben ik misschien niet zo gelukkig dat ie nog terugkomt van zo'n fout.

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
Op woensdag 05 december 2001 16:30 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

Bull... geloof mij maar als ik zeg dat IBM dit jaar heel wat gezeik heeft gehad met hun schijven. Zonder meer. Maar dat doet verder natuurlijk niets af aan het feit dat IBM voor de rest een goed merk is.
percies

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Een vriend van me heeft een paar dagen geleden ook een IBM 30GB crash gehad, stonden al z'n opdrachten op (websites, progs ed). Recovery zou 3000-10000 gaan kosten, dus dat vond ie te duur. Garantie was 4 dagen verlopen. Nu gaat ie 2x60GB Fujitsu RAID kopen met 1HDD als backup HDD.

Ik heb met mijn IBM DTLA 40GB trouwens helemaal geen problemen :)

Specs

• MJC
RMA nummer aangevraagd.
Ik heb zo'n drive fitness test gerunned en de technical code opgeschreven en die ingevuld bij de rma aanvraging, bleek die niet correct te zijn...vaag hoor.

Morgen aangetekend op de post en hopen op een betere schijf.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik hoor regelmatig van die enge geluiden, als ik hem opstuur krijg ik dan een nieuwe of worden ze gewoon "gerepareerd"?
Want ik heb geen zin om hele tijd met onzeker gevoel achter mijn pc te zitten :P

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 19:24 schreef O.D.Smolik het volgende:
Ik hoor regelmatig van die enge geluiden, als ik hem opstuur krijg ik dan een nieuwe of worden ze gewoon "gerepareerd"?
Want ik heb geen zin om hele tijd met onzeker gevoel achter mijn pc te zitten :P
Je krijgt gewoon een nieuwe. En omdat die 75GXP zo slecht is, waarschijnlijk een 60GXP met MINSTENS de grootte van je stukke schijf. En heel snel ook. Goede service hoor.

Verwijderd

MAXTOR 740DX LIJN RULES >:)

• MJC
Op woensdag 05 december 2001 19:43 schreef casper21 het volgende:
Je krijgt gewoon een nieuwe. En omdat die 75GXP zo slecht is, waarschijnlijk een 60GXP met MINSTENS de grootte van je stukke schijf. En heel snel ook. Goede service hoor.
Dat wordt dus een 60 gb schijffie :9

Verwijderd

mijn 30gb 7200 toeren is vandaag ook aardig stuk aan het gaan! Partitie C: is gaar! Allemaal bad sectoren! precies 10 maanden oud! #@$@#$@#$@#$^& ding! :(
ik hoef nooit meer een IBM!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik heb zelf ook 2 40 GB schijven van IBM (die Deskstar versie, kweet nie precies het typenummer). Ik heb ze RAID hangen samen met nog een 30 GB IBM schijven (110 GIG), tot nu toe nog geen problemen gehad, terwijl beide slechte series zouden zijn.
Ik hoop dat ik niet dezelfde problemen krijg.
Toch zou ik volgende keer weer een IBM schijfje kiezen (als de kwaliteit niet nog slechter wordt), want al zitten er een paar dooie tussen, die schijffies lopen toch echt SUPER lekker als ze het doen! B-)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Vorkie
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 19:46 schreef MeKnowHow het volgende:
MAXTOR 740DX LIJN RULES >:)
wat een intressante opmerking...NOT...heb je niets normaals te zeggen hou dan je mondje

Maar ik heb hier 1x40Gb 60GPX draaien...Nog steeds goed

*klop* afgeklopt :)

• MJC
Die oudere serie van IBM is wel super!
Ik draai nog met een 20 gb DPTA 7200rpm schijf, die werkt al bijna 2 jaar prima.

Verwijderd

ik heb altijd seagate gehad
en die harden schijfen hebben me nog nooit in de steek gelaten.

ik heb een keer een maxtor gehad en die ging in twee weken kapot .

maar gelijk weer terug naar seagate gegaan .

wel een herrie maar wel betrouw baar

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

hier idem, schijf die eerst brak leek te zijn, zelfs na een complete fdisk en format wilde een win2k install niet afronden. Nu draait ie weer vrolijk mee, heel af en toe een rare piep/kraak eruit, maar IBM's DFT geeft NIETS aan....

Misschien maar een handje helpen, rot gaat ie toch en betrouwbaar is ie niet...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 22:13 schreef GA!S het volgende:
hier idem, schijf die eerst brak leek te zijn, zelfs na een complete fdisk en format wilde een win2k install niet afronden. Nu draait ie weer vrolijk mee, heel af en toe een rare piep/kraak eruit, maar IBM's DFT geeft NIETS aan....

Misschien maar een handje helpen, rot gaat ie toch en betrouwbaar is ie niet...
LOL :D

• Maartz
  • Laatst online: 11-04 13:04
Vorig jaar op HCC 45 GB (75GPX) gehaald. 1/2 jaar later nog zo'n schijf gehaald en beide schijven in raid 0 (striping) gezet. Na 2 maanden craste de eerste schijf (werd niet eens meer herkent na opnieuw opstarten) en 3 weken na de eerste ging ook de tweede (die van de HHC 2000). Zelf ogestuurd (verzekerd tot 1000,-) binnen een week een nieuwe schijf gehad van 60 GB (60GPX -> nieuwe serie; schijf was maand voor opsturen uit de fabriek geproduceert). tweede schijf na 8 dagen teruggehad. Het servicecentrum zit in Nederland dus daarom gaat het lekker snel. RMA online aangevraagd (na draaien van Drive Fitness Test).

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:40
Weird, ik heb 6 IBMmetjes erin liggen, van welke sommige al 2 jaar oud, nog geen enkele bad block.
Ben ik dan zo'n geluksvogel ?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
achja verschilt per serie, ik werk in een computerwinker en de laatste maanden bouwen we alleen met ibm, waarvan we er nog geeneen terug hebben gehad, en eerst hadden we die seagate baraccuda 20gb's en daarvan hebben we er al 10tallen terug moeten sturen.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 22:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb altijd seagate gehad
en die harden schijfen hebben me nog nooit in de steek gelaten.

ik heb een keer een maxtor gehad en die ging in twee weken kapot .

maar gelijk weer terug naar seagate gegaan .

wel een herrie maar wel betrouw baar
dit is harde waarheid, ik heb mijn hele korte leven(ik ben pas 6, bijna) als sinds de XT(!!!, een radio shack tandy 80 was mijn eerst epc, oww nee dat was zo'n oude philips p100 ofzo) met seagate, heb er slechts 2 dood zien gaan(heb er pak em beet 50-60 in bezit gehad) de rest is door te weinig ruimte(in array zouden ze samen een paar gig maken :)) afgedankt/weggegeven/weggegooid, heb slippertje gemaaklt en heb vorig jaar met maxtor gewerkt, was na drie maand al dood(mijn gem. data rate is zo'n 15gig write 25 gig read per dag), maar mijn huidige seagates(15GB,15GB en 20GB, en als ik de juiste verloopplug heb gevonden, ook nog 3x40GB) leven al respectievelijk 2, 2, en 1.5 jaar!!! nog niet een bad sector! en hun support is ook goed, ook goede ontwikkeling van problem solving tools etc. mijn advies jegens alle grootgebruikers, ga seagate gebruiken, of western digital als je weinig schijfgebruik heb(<10 GB w/r) zijn veel stiller en zuiniger

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op donderdag 06 december 2001 00:14 schreef supercows.nl het volgende:

[..]

mijn advies jegens alle grootgebruikers, ga seagate gebruiken, of western digital als je weinig schijfgebruik heb(<10 GB w/r) zijn veel stiller en zuiniger
Seagate maakt de stilste IDE schijf van het moment -> Barracuda IV 1 platter versie (de 40GB versie dus), en ja die is stiller dan welke willekeurige 5400 rpm schijf (ook die van Seagate zelf)

Laat maar.. .

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Lache man als je 45 gig kapot gaat, krijg je een 60 gig terug :). Gewoon opsturen naar ibm, +/- 2 weken en je hebt een nieuwe, ingeseald en al. Heb ergens vernomen dat de volgende serie 40, 80 en 120 gig is, dus als je 60 dan kapot gaat (3jr garantie) krijg je weer een 80 terug, als de 60's op zijn :) Kan niet beter toch. Backup je houden van de belangrijke spullen, en lekker upgraden voor 15 piek verzendkosten..

Verwijderd

Yup,

vandaag dus ook een 60 gb 60gxp terug gekregen van ibm, 45 gig had een paar bad sectors. Dus gewoon opgestuurd 3 weken geleden en vandaag dus gelukkige eigenaar van een 60 gb hdd :D

Verwijderd

ik had nog een oude western digital uit me handen laten vallen doet het niet meer. bleek nog garantie op te zitten tot ergens in 2002 hopen dat ik ook wat beters er voor terug krijg. :)

ibm ja ik koop het niet meer. ooit een ibm 8.4 gb gehad. die beviel goed maar daarna dus nooit meer gekocht en dat ben ik ook niet van plan tot er weer eens een goede lijn komt.
Pagina: 1