Toon posts:

Laptop; HP is het iets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laptop gaan aanschaffen en wil dit doen via mijn school (rare leraar), een par vragen:

1. de school bied alleen HP laptops aan omnibook 6000, ik ken het merk wel maar ik wil weten of het ook goede dingen zijn.

2. onder ons heerst de angst dat deze laptops niet helemaal "clean" zijn, en daarom wil hij niet dat we er mee gaan internetten omdat HP er dan achter kan komen wie hem bezit? kan dit?

3. kan ik hem verzekeren, ook als hij onverwachts toch gejat mocht zijn? Hoe duur wordt dit?

Alvast bedankt voor beantwoorden van mijn vragen,
en kom aub niet aan met het evt. gejat zijn van de laptop, wij (ik spreek namens ca. 25 studenten) zijn niet in de financiele staat om een ding van 5000,- piek aan te schaffen en als je op een school zit met 13.000 studenten waar er slechts 2500 computers zijn en elke dag zowat moet vechten voor een PC dan piep je wel anders.
En als je leraar het aanbied dan mag je er toch wel vanuit gaan dat het zuiver spul is??? :? Anders mogen ze hem vandaag nog ontslaan.....

maar goed, alvast bedankt!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

1) worden door mijn klanten ook gebruikt.
Alleen zijn er veel problemen met de PS/2 poorten.
Nu gaan zij niet al te netjes om met hun machines.
Maar de ps/2 poort is zelf niet erg netjes gesoldeerd.
Dit probleem deed zich vaak voor bij de eerste generatie.
Voor de rest geen problemen en zijn het leuke LT's.

2) Lijkt me sterk dat HP er achter kan komen wie er internet met hun spullen. Wel denk ik dat ze niet helemaal clean zijn. Ik denk dat een school best PC's of LT's aan studenten aan kan bieden voor een gereduceerde prijs. Ik denk alleen niet dat 1 leraar dit kan doen. Houdt er dus rekening mee dat ze ergens anders vandaan komen. Vraag ook om bon en ze moeten wel compleet geleverd worden in org. doos etc.

3) Kan je altijd doen. Houdt wel je aankoop bewijs bij de hand. Dit bewijst dat jij de eigenaar bent en dat de laptop clean is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

1)
Ik vind HP een van de fijnere notebooks ..iig niet kut laat ik het zo zeggen. Zie ze bijna nooit terugkomen van klanten (zoals Toshiba :r ).
Vind het beeld een beetje minder (niet zo mooi als IBM notebook-schermpjes) maar verder weinig problemen en de drivers ervoor zijn makkelijk te vinden dus een schone install is zo gedaan. Soms wel kleine probleempjes die meestal met een BIOS update zo gefixed zijn (opstarten en afsluiten ..dat soort shit).

2.
Ff schone install en klaar is kees.

3.
zie darkside's reactie.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Omnibook 6000 voor FL 5000,-? Zeker weten niet clean, hijs om en na bij de 10 mille, maar wat zijn precies de specs?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:06
Op woensdag 05 december 2001 16:35 schreef Chimera2k2 het volgende:
Omnibook 6000 voor FL 5000,-? Zeker weten niet clean, hijs om en na bij de 10 mille, maar wat zijn precies de specs?
als ik hem goed begrijp kost ie dat ook niet!

Verwijderd

Topicstarter
Hij kost, bij afname van minimaal 40 stuks 4100,- per stuk.
Misschien kwantiteitsaantallen?

En dan moet ik al een lening gaan aanvragen :( arme student :)

Verwijderd

Hoi

Bij mijn weten zijn laptops NIET te verzekeren. Ik heb voor mijn eigen laptop (IBM ThinkPad A20p a 11 ruggen) hiervoor rondgevraagd, en er is bij mijn weten geen enkele maatschappij die het mobiele gebruik van een laptop dekt. Maar:
Binnenshuis vallen ze gewoon onder je inboedelverzekering. Hierbij moet je rekening houden met de maximaal verzekerde waarde die doorgaans op fl 5000,- ligt voor ALLE audiovisuele en computerapparatuur. Oftewel: iemand met een beetje stereo, tv en pc zit al snel aan deze waarde, en ik moest mijn verzekering dan ook opwaarderen.

Buitenshuis kan de laptop wellicht onder een reisverzekering vallen, maar ook hier is een redelijk lage waarde aan verbonden.

De postbank biedt een losse computerverzekering, maar die biedt alleen dekking binnenshuis!

Kortom: als ie gejat wordt ben je de sigaar... |:(

Nog een kleine algemene tip voor mijn mobiele medegebruikers: Bij de dunne LT's met grotere schermen buigt het "deksel" gemakkelijk door tijdens het vervoer. Hierdoor onstaat na verloop van tijd slijtage aan je scherm doordat de toetsen hier lekker overheen liggen te raggen. Mijn tip: knip een zachte doek op maat en leg deze tussen je toetsenbord en je scherm voordat je het deksel sluit voor transport.

Succes!

Oh, ja...mocht je besluiten om ook voor IBM te kiezen...Don't -> ik heb veel problemen gehad, slechte service, en een lange levertijd

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
http://www.hp.com/notebooks/us/eng/products/omnibook_6000/omnibook_6000_specifications.htm

Hier staat alles wat je wil weten! :)

Ik zou alleen geen 64MB aanraden, dat draait super traag!

Voor de rest is mijn ervaring zeer positief!

Verwijderd

Als je 4100,- wilt besteden aan een laptop.. En je bent een arme student.. Koop dan een normale laptop, ik heb een hp gehad, werkt echt fijn. Maar ik heb nu een 2dehandse Dell (clean) voor weinig geld (voor 2000,- koop al echt iets leuks) en ik heb een Toshiba van school (het werkt..)

Ga je zelf niet in schulden steken voor een laptop. Spendeer dan gewoon 2000 gulden aan een goede 2dehandse, daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Overigens zijn de verzekeringen voor laptops zeeeeer brak (binnenhuis geld je inboedelverzekering, op de zaak geld de verzekering van de zaak, in de auto zeggen zij dat je dat ding niet in de auto moet laten liggen en zo hebben ze nog wel 1000 smoesjes).. Ik raad je aan om geen verzekering er voor af te sluiten en er gewoon voorzichtig mee zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hartstikke bedankt voor de reacties!

Ik denk toch dat ik deze laptop maar links laat liggen, en ergens een andere laptop opdoe.
Heel misschien kan ik mijn oude IBM Thinkpad (die compleet dood is) wel ergens laten maken, voor weinig geld.

Verwijderd

[b]

Heel misschien kan ik mijn oude IBM Thinkpad (die compleet dood is) wel ergens laten maken, voor weinig geld.
Ah nee...nog een IBM victim! Wat voor stinkpad heb je?

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Dat schone install hoeft niet te werken. Elke Modem heeft namelijk een Mac adress (geen Macintosh, maar een netwerk adres) dat alleen die modem heeft. Netwerkkaartjes dus. Omdat deze waarschijnlijk ingebakken zit kan je daardoor achterhaald worden. Echter kan je dit nummer veranderen (...) weet alleen ff niet hoe, als je wilt ga ik wel ff zoeken.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel heel fijn zijn aangezien, er steeds meer mensen mee willen doen, en dan gaat de prijs weer omlaag >:)

Welk type stinkpad :) ik heb moet ik even nakijken, het is in iig een MMX266 geloof ik :?
Pagina: 1