Toon posts:

Netwerk problems, chello+router+switch PC+Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een Chello thuisabbonement op werk, met een Netgear RT314 (router+4 poorts switch) en een uplink naar een HP 24 poorts switch, met daaraan 7 Pc's en 9 Mac's... Eerder had ik het probleem dat het internet er af en toe uit lag, dacht dat dit aan chello lag, maar blijkbaar niet... :(

Ik heb een IP van Chello, het hele netwerk draait DHCP van 100.100.100.1 (router) en omhoog. Als het internet het niet meer doet, blijven ICQ, messenger en al die andere troep het wel doen! En ik kan ook pingen+gasten kunnen bij mij op m'n hotline server komen :? :?

Nu is het helemaal einde verhaal, alleen nog instant messenger's en ping...

Komt m'n baas naar me toe zegt ie dat ie gewoon z'n mail kan ophalen! :? :? Ik mijn PC op de poort van de switch aangesloten waar zijn Mac op zit, kan ik wel internetten, maar geen mail ophalen. :( Dus nu ben ik helemaal gek aan het worden, snap d'r helemaal geen fuck meer van!

Iemand een idee? (en kom niet met netwerk instellingen aan, alles staat goed op de PC's en Mac's)

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ja, kan dus gewoon elke computer pingen en bestanden verzenden, alles hangt aan de switch, dus ik heb niet de poorten van de router gebruikt.

• Menblack
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 20:10
Ligt het ook niet aan het dns want die apps zoals gebruiken 1 keer dns en dan alleen ip gericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nergens DNS'en ingestelt... Werkte altijd goed...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, werkt weer, kwam erachter dat de DNS servers bij Chello platliggen, FF een paar andere ingevult. :( :(