Toon posts:

casemod: tapijttegels (+ pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n nieuwe kast (Chieftec DX-01-BD) dan eindelijk bekleed met tapijt tegels. Na lang zoeken eindelijk de juiste tegels gevonden met bitumen onderkant tegen de resonantie en een dikke bovenkant tegen de echo. Ook net weer niet te dik zodat het nog precies in de randjes van de kast pastte. In totaal heb ik 5 tegels gebruikt waarvan 1tje verneukt is doordat ik vergeten was een uitsparing te maken voor het bevestigingssysteem van de drivebays :D

Het resultaat?
De hd's zijn vrijwel niet meer te horen en ik heb bij beide hd's (maxtor D540X, IBM 60GXP) AM dan ook weer uitgeschakeld. Het fangeluid is ook ietsje minder geworden, maar dat zijn geen echte spectaculaire verbeteringen. Verder is de kast temperatuur ietsje gestegen van idle 30 naar 31 en stressed van 32 naar 33. De processortemperatuur is echter weer 8 graden gedaald omdat deze kast een stuk ruimer is dan m'n krappe Aopen HQ45.

Er moet echter ook nog een heleboel gebeuren: de voeding word vervangen door een Zalman ST-300BLP (waar ik al 2 weken op zit te wachten). Volgende week komen er nog twee temperatuur gestuurde Papst 8412NGLV outtake fans bij de processor en twee Papst 8412NGL fans intake bij de hd's. Als die erin zitten ga ik ook stof filters plaatsen en m'n Zalman ZM17CU op m'n nieuwe videokaart lijmen (leadtek geforce2 pro).

En tenslotte nog de pics (met dank aan Banaan-X):

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EASAPPODHHE

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ETORPPODHHE

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ESMRPPODHHE

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ETHTPPODHHE

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/ESETPPODHHE

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EPRTPPODHHE

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Mooi gedaan. :)

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
nijs

ik hoop dat het wel slijtvaste tegels zijn :P

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Very nice! >:)

• Vorkie
  • Niet online
Tis mooi

maar vraagje hoe zit je mobo nu vast?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36
Lijkt me leuk, maar heb je ook plaatjes die wel zichtbaar zijn?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

kewl:)

waar haal je die tappijttegels? Ik heb die kast nl ook dus kan hetzelfde aanschaffen als wat jij hebt gekocht en was l op zoek naar dergelijk spul.

I'm not as think as you stoned I am

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

Ik hoop dat je die twee fan gaten aan de achterkant ook heb aangepakt, als deze nog openstaan is het werk voor zo goed als niks geweest.
Kierfactor bij geluid geeft een 30dB reductie op je aangebrachte isolatie......Dat is wat de theorie zegt .. :?

ik bedenk me net dat wat wel werkt, dat als er een staande geluidsgolf ontstaat tussen de twee zijwanden van de kast dat deze nu wel wordt (of gedeeltelijk) geabsorbeerd. Tevens wordt een deel ontdreunt, maar of dat nu zoveel is?

Ach ja heb bij een akoestisch ingenieursburo gewerkt...

Voor de rest ziet het er wel koel uit, kan je ook met je blote voeten in de kast staan, niet koud :7

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Mooi voorbeeld voor de Silence Promo Crew ;)
Wel jammer dat je die voeding enzo nog niet binnen hebt, ik vraag me af hoeveel geluid hij daarna nog maakt.
Werken die tapijttegels nou echt beter dan noppenschuim? Want je zegt dat het fangeluid niet heel veel minder is geworden. Verder ziet het er erg goed uit hoor :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 15:44 schreef THEF_Pino het volgende:
Lijkt me leuk, maar heb je ook plaatjes die wel zichtbaar zijn?
Nou geen commentaat op mijn mooie plaatjes he! :+ ;)

Maar zit alles er dan nu al in? Naja, ik vind t nog steeds stoer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 15:43 schreef ThaNetRunner het volgende:
Tis mooi

maar vraagje hoe zit je mobo nu vast?
ik zat er op te wachten :P
Als je goed kijkt (1e en 2e plaatje bijv.) zie je dat de afstandsbusjes gewoon door de vloerbedekking heen zitten. Ik heb op alle plaatsen waar een schroefdraad in die bevestigingsplaat zit ook een gaatje geboord in de vloertegel. Ideaal, want het hele mobo heeft nu ook ondersteuning op de vloerbedekking zodat ik die stukjes kurk van m'n Silverado niet meer hoef te gebruiken.
Op woensdag 05 december 2001 15:46 schreef WooK het volgende:
kewl:)

waar haal je die tappijttegels? Ik heb die kast nl ook dus kan hetzelfde aanschaffen als wat jij hebt gekocht en was l op zoek naar dergelijk spul.
Gewoon tapijt zaken afgegaan en bij de restpartijtjes gekeken... er waren nog een stuk of 15 van deze tegels en daar heb ik er 6 van gekocht voor een tientje per stuk (normaal gesproken 15 piek).
Op woensdag 05 december 2001 15:46 schreef RD het volgende:
Ik hoop dat je die twee fan gaten aan de achterkant ook heb aangepakt, als deze nog openstaan is het werk voor zo goed als niks geweest.
Kierfactor bij geluid geeft een 30dB reductie op je aangebrachte isolatie......Dat is wat de theorie zegt .. :?
Daar komen nog stof filters... en tsja, een kast moet wel open blijven he, anders heb je weinig airflow meer :P

Verwijderd

Het lijkt mij wel zo handig om extra gat voor afvoer van warme lucht te maken, want op deze manier stijgt je case-temp enorm lijkt mij..

Verwijderd

PsyFlux, mooi gedaan... een echte SPC member :P :+

Ik benieuwd hoe je systeem eruit gaat zien als je alles ingebouwd hebt en natuurlijk willen we allemaal van je weten hoeveel "herrie" je overhoudt na deze mod :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Denk je niet dat geluidabsorberende tegels beter werken? Dus van die matten zeg maar. Werkt bij mij prima, je moet alleen ALLE oppervlakken bekleden, dan hoor je echt bijna nix meer :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• AP3X
  • Niet online
wordt tapijt niet snel statisch ?

• Pino
Ben ik dan de enige die geen plaatjes ziet?

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Waarmee heb je de tegels vastgezet ? heb je de voorzijde en achterzijde van de kast ook gedaan ?
Ziet er netjes uit zo... is wel een goed idee...
pa's voorraadje reserve tegels maar eens ff aanspreken >:)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:53 schreef THEF_Pino het volgende:
LOL :P , kennelijk :+

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik zie helaas ook niks :(

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik zie ook niets.. ik zit op mn werk achter een firewall die het meeste tegenhoudt eigenlijk

(tweakers.net hebben ze nog niet afgesloten, en dat moet toch echt de meest bezochte niet zakelijke site in hun lijst zijn... dat betekent dat de manager van systeembeheer ook een tweaker is ?!? YEAH!)

• chromeeh
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Argh... Z'n staan op een Chello account :r

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Kzie ook niets!
Zorg s voor bij iedereen werkende plaatjes!

(Bij andere host dus)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 15:49 schreef n0va^ het volgende:
Het lijkt mij wel zo handig om extra gat voor afvoer van warme lucht te maken, want op deze manier stijgt je case-temp enorm lijkt mij..
hm, nog meer open gaten?
Aan de achterkant komen strax al twee papst fans die direct warme lucht van de processor wegzuigen. En vooronder heb je nog een HUGE rooster bij deze kast waar zelfs plaats is voor 3 fans (waar ik er nog twee ga plaatsen).
Op woensdag 05 december 2001 15:51 schreef nigelator het volgende:
Denk je niet dat geluidabsorberende tegels beter werken? Dus van die matten zeg maar. Werkt bij mij prima, je moet alleen ALLE oppervlakken bekleden, dan hoor je echt bijna nix meer :)
Ten 1e vind ik het te dik... mensen die het bij deze kast hebben gedaan konden de deurtjes nog maar met moeite sluiten en dan kan ik het ook niet onder het mobo kwijt bijvoorbeeld. Ten 2e helpt het nix tegen resonanties omdat het vrijwel geen massa heeft. En met tapijt tegels hoopte ik dus een ideale tussenweg tussen noppenschuim en bijvoorbeeld dynamatten te krijgen voor een redelijk prijsje. En ik heb zowat alle oppervlaktes al gedaan hoor: onderkant, bovenkant, de twee zijkanten, een stukje van de voorkant (waar dan geen roosters zitten), de bevestigingsplaat voor het mobo.
Op woensdag 05 december 2001 15:51 schreef Chaser2600 het volgende:
wordt tapijt niet snel statisch ?
Ik hoop het niet :P
Maar ik denk dat het nog wel meevalt omdat het geen twee verschillende stoffen zijn die tegen elkaar aanwrijven zoals je bijvoorbeeld krijgt als je met sokken over vloerbedekking loopt. Er gaat alleen maar een beetje lucht doorheen.
Op woensdag 05 december 2001 15:53 schreef LoneWolf het volgende:
Waarmee heb je de tegels vastgezet ? heb je de voorzijde en achterzijde van de kast ook gedaan ?
Ziet er netjes uit zo... is wel een goed idee...
pa's voorraadje reserve tegels maar eens ff aanspreken >:)
Dubbelzijdige TESA tape... 25 meter lang, en 5CM breed.
Bijna de hele rol gebruikt en dat spul zit muurvast zoals ik wel gemerkt heb toen ik het weer los moest trekken toen ik dat vergissinkje had gemaakt :D
Op woensdag 05 december 2001 15:58 schreef crashoverride het volgende:
Argh... Z'n staan op een Chello account :r
hm, ik heb ff geen andere webspace. Maar ik wist niet dat sommige mensen problemen hebben met het bekijken van chello homepages :? Zolang ze het doen waren ze nog best wel goed d8 ik...

Verwijderd

Ziet er wel geinig uit, maar blijft de warmte nou niet meer hangen.
Oftewijl is het er nou warmer geworden in die kast?

Verwijderd

ehm dat zegt ie toch?

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Nope ik zie oook niX

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Gaaf gedaan,,Mooi ,,
Btw ik zie wel plaatjes

Verwijderd

ziet er goed uit, en heb je hem al getest scheelt het veel in herrie? enne btw mooie plaatjes ;) ik zie ze ook gewoon

Verwijderd

ik zie niks......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze dan maar bij media monks neergeknald...
Nu moeten ze wel te zien zijn!
Op woensdag 05 december 2001 16:16 schreef jv777 het volgende:
ziet er goed uit, en heb je hem al getest scheelt het veel in herrie?
Tsja, het scheelt wel behoorlijk wat.
Zoals ik al zei vooral het ratelen van de hd's is vrijwel niet meer te horen. En zowiezo alle contact geluiden, trillingen van fans zijn een stuk minder geworden. Het meeste lawaai komt nu nog van m'n voeding en m'n Silverado. Ik denk dat ik komende week wanneer die papst fans erin zitten ik m'n Zalman CNPS3100G er ook weer opzet. Die is namelijk wel stiller dan m'n Silverado, alleen koelde hij te slecht in m'n vorige miditowertje.

• chromeeh
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

Ah nu doen de pics het wel :)
Ziet er goed uit :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Pino
Chello DNS is weer in de lucht! ik zie ze nu wel. Cool gedaan!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20

botoo

💀 too old to die young

Je kan de roostertjes er ook beter uitknippen/zagen, het verbeterd de airflow (een beetje), en het verminderd het luchtgeruis (ook een beetje, maar alle beetjes helpen (een beetje...).

btw, ik ben met bijna dezelfde kast bezig (de blauwe versie), die mag ook stil, maar moet ook mooi, ben dus nog aan het zoeken naar de juiste verhouding.
Als ik zover ben om 'm te showen, merk je het wel *D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 16:41 schreef botoo het volgende:
Je kan de roostertjes er ook beter uitknippen/zagen, het verbeterd de airflow (een beetje), en het verminderd het luchtgeruis (ook een beetje, maar alle beetjes helpen (een beetje...).

btw, ik ben met bijna dezelfde kast bezig (de blauwe versie), die mag ook stil, maar moet ook mooi, ben dus nog aan het zoeken naar de juiste verhouding.
Als ik zover ben om 'm te showen, merk je het wel *D
kan idd, maar die roostertjes zijn al naar buiten gebogen en hebben lekker grote gaatjes. Bovendien komen er niet hard blazende fans achter die gelijk voor dikke fluittonen zorgen langs dat metaal maar de langzaamst draaiendte 80mm fans die je kunt kopen :)

Ik ga in elk geval wel nog kijken als die Papst fans uit Duitsland binnen zijn of die roostertjes nog voor extra lawaai zorgen. Misschien doe ik er dan nog chromen fingerguards voor, want ik heb ongeveer dezelfde eisen als jou: alleen bij mij moet het stil en mooi :P

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

leuk gedaan, hoelang ben je er nou mee bezig geweest om al die tegeltjes erin te prutsen?

Localhost is where the heart is

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Heb je nu een chieftec voeding? De 340 watt?
Is die een beetje stil, wou het effe weten, ga er ook zo een kopen soon

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 16:48 schreef SilentStorm het volgende:
leuk gedaan, hoelang ben je er nou mee bezig geweest om al die tegeltjes erin te prutsen?
een uur of 12 denk ik in totaal...
Best wel een klotewerk. Dat bitumen is net teer en dus bijzonder moeilijk te snijden, en dan moet je ook nog eens allemaal inhammen maken voor uitsteekseltjes/riggeltjes. Die afstandsbusjes op de juiste plaats door de vloerbedekking heen. En het is erg moeilijk om die tegels in zo'n kleine ruimte op de goede plaats te krijgen zonder te schuiven (kan niet met dubbelzijdige tape) dus dan moet je bijvoorbeeld 1 kant vastplakken en dan de andere kant op de juiste plaats buigen.
Op woensdag 05 december 2001 16:49 schreef -hfl-xenon het volgende:
Heb je nu een chieftec voeding? De 340 watt?
Is die een beetje stil, wou het effe weten, ga er ook zo een kopen soon
Nope, ik heb 'm helemaal kaal bij tweakshop gekocht. Er zit nu een 250watt voeding uit m'n oude Aopen HQ45 kast in totdat ik m'n 300watt superstille Zalman voeding binnen krijg :)

• Flappie
  • Laatst online: 22:02
wat is het nut?

• Xandrios
  • Laatst online: 21:58
hmz..hoe heb je het mobo zitten? direct tegen het taijt achterin?

'k zou oppassen met statische electriciteit van deze tegels bij je mobo hoor....

[edit]

ziet er verder wel 8-) uit hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 17:57 schreef maartenb het volgende:
wat is het nut?
sweeet silence natuurlijk!
Vooral minder resonanties door de massa van het bitumen.
Op woensdag 05 december 2001 18:00 schreef Cutebritney het volgende:
hmz..hoe heb je het mobo zitten? direct tegen het taijt achterin?

'k zou oppassen met statische electriciteit van deze tegels bij je mobo hoor....
Het zit idd tegen elkaar aan... maar ik denk (en hoop maar) dat het wel mee zal vallen met statische elektriciteit. Tis niet zo dat die kast een windtunnel is ofzo en voor de rest heb je geen stoffen die langs elkaar wrijven dus is er ook nix dat statische elektriciteit op kan wekken.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20

botoo

💀 too old to die young

sneakpeak van mijn 'project'

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/copy.gifAfbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/DSC01180.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• superboer
  • Laatst online: 15-08 23:39
Ziet er leuk uit maar krijg je nu niet ongelofelijk veel last van stof ?

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 19:47 schreef botoo het volgende:
sneakpeak van mijn 'project'

[afbeelding][afbeelding]
Ziet er wel heel kewl uit... al vind ik windows niet echt mooi meestal. Is ook niet echt handig voor een stil systeem, je verzwakt er de kast mee.
Op woensdag 05 december 2001 19:49 schreef superboer het volgende:
Ziet er leuk uit maar krijg je nu niet ongelofelijk veel last van stof ?
Lijkt me niet meer als anders... die draadjes zitten verder echt wel goed vast in het bitumen en ik heb wel nog expres geen goedkope tegels genomen die zijn verzwaard met zand. Verder komen er trouwes ook nog stof filters in zodra die Papst fans er zijn.

Verwijderd

Nice!!

(ps. wel goed blijven stofzuigen he :) )

Verwijderd

Maareh, zorg je nu ook niet een beetje voor isolering, waardoor de handel allemaal weer warmer word?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 21:10 schreef pcvanvliet het volgende:
Maareh, zorg je nu ook niet een beetje voor isolering, waardoor de handel allemaal weer warmer word?
zoals al gezegd: kast temperatuur is slechts 1 graadje warmer geworden. En de processor temperatuur is zelfs 8 graden gedaald omdat dit een veel ruimere kast is dan m'n vorige kast. Er word dan normaal gesproken ook vrijwel geen warmte via de wanden van de kast afgevoerd (daarom zijn ze ook koud en niet warm) dus een beetje vloerbedekking eroverheen maakt niet uit. De airflow blijft hetzelfde, en dat is vooral van belang bij het afvoeren van warmte.

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

wat is het nut eigenlijk hiervan ?
wordt toch alleen maar warmer :?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 22:08 schreef Firecow het volgende:
wat is het nut eigenlijk hiervan ?
wordt toch alleen maar warmer :?
Heb je het topic wel gelezen :? Het is de bedoeling dat het systeem van PsyFlux stiller word en dat het ten koste gaat van enkele graden verschil maakt niet uit 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Sterker nog: zoals het er nu naar uitziet word hij zowel stiller als koeler!
Komt gewoon doordat ik er nu echt heel veel research naar heb gedaan en het van de grond af aan goed aanpak, beginnende bij de basics: een goede kast.
Pagina: 1