Toon posts:

Patch in autorun

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een spel een no-cd-patch gedownload en nu wil ik die samen met het originele spel op een backup cd zetten zodanig dat als ik het spel vanaf deze cd installeer ik automatisch wordt gevraagd om de no-cd-patch te installeren. Bestaan hier handige proggies voor of moet ik mijn autorun gaan aanpassen en zelf een proggie schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Geen tweakers die me een beetje kunnen helpen? :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmmm, lijkt me een beetje warez achtig. Bovendien kun je het beter vragen in het software of programmeer forum.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op woensdag 05 december 2001 18:20 schreef terw_dan het volgende:
Hmmm, lijkt me een beetje warez achtig.
Kan handig zijn voor eigen back-up.
Maar daar kan je ook Clone-cd voor gebruiken.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Clone CD werkt bij mij niet omdat ik een Plextor 8/20 heb van voor februari '99. Die dingen schijnen niet goed genoeg te zijn voor Clone CD....

P.S. Dit is inderdaad zoals ik al zei voor een backup cd en dus geen warez. LEZEN!!!

Verwijderd

Een exacte kopie van een cd kopieert de beveiliging mee.
Als je nu dus de cd-inhoud wijzigt door een patch toe te voegen, en de autorun aanpast, verander je dus de structuur van de cd, en herkent de beveiling de cd niet meer.
Gevolg is dat je t spel waarschijnlijk niet eens meer zal kunnen installeren, laat staan de patch toepassen.

Simpelweg omdat de aanwezige beveiliging ontdekt dat de cd-inhoud niet meer dezelfde is als die van de originele cd.
Pagina: 1