onboard sound?

Pagina: 1
Acties:

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08
beetje domme vraag misschien , maar wat heb je psies aan onboard sound ?

Verwijderd

heb je geluid zonder een geluid kaart te moeten kopen.
Zit kei mooi geluis op beter dan al die creative live en platium dingen (8>
Valt wel mee hoor ja het is wel handig alleen het klinkt voor geen meter als je het hoort en vergelijkt met een live.
Maar het kan handig zijn voor mensen die ff niks anders hebben.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Op woensdag 05 december 2001 15:32 schreef bopitje het volgende:
Valt wel mee hoor ja het is wel handig alleen het klinkt voor geen meter als je het hoort en vergelijkt met een live.
Ben ik het niet mee eens. Ik heb sindskort een nieuw mobo met onboard sound, en dat klinkt net zo goed als mn voormalige Creative (ee of andere soundsblaster).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Voor:

- arme mensen (ik) die nog even wachten tot ze vanavond een SbAudigy hebben ;)
- budget systemen
- mensen die het niets kan schelen

You can't have everything. Where would you put it?

• Houston3
  • Laatst online: 14:08
maar je kan er wel gewoon een soundcard bij doen ?

Verwijderd

ah die bij mij er op zit weet ik niet hoe die klinkt msi266pro2-ru omdat ik nog geen cpu heb maar die mijn vriens had geloof een asus die klonk voor geen meter.
maar ja maarzoals ik al zei het kan een handig ding zijn!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 15:54 schreef Houston3 het volgende:
maar je kan er wel gewoon een soundcard bij doen ?
ja, en dan kun je de onboard uitschakelen want je hebt (meestal) maar 1 geluidskaart nodig.

ik gebruik nu zelf ook nog de onboard sound van mn k7t turbo.. er komt best redelijk geluid uit en ik heb er qua drivers en installatie geen enkel probleem mee gehad; hij werkt gewoon goed. Maar ik wil binnenkort toch een 'echte' geluidskaart kopen (sb live ofzo) omdat dat toch mooier klinkt en meer mogelijkheden biedt. Ook omdat ik mn stereo dr op heb aangesloten zal een sblive oid toch beter klinken.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb ook die msi mobo en bij mij heb ik in de bios de onboard sound disabled en er een Terratec DMX X-Fire 1024 in gezet 8-)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Onboard sound schijnt een lagere kwaliteit te hebben als, een echte geluidskaart duz een van Teratec , Creative etc. Want meestal is onboard sound gemaakt voor af en toe een mp3tje en windows geluiden :).

Verwijderd

is een ripof okee maar het is een geintergreerde geluidskaart op je mobo gebruikt dus de recources van je mobo zoals je ram je proc en deregelijk geld precies hetzelfde als voor onboard video maar erg lullig is dat want je geheugen van een onboard videokaart is natuurlijk naar alle waarschijnlijkheid 133 mhz tegen bijvoorbeeld 250 van je videoplank ook je proc word dan belast. Bij het laden van RA2 krijg ik dan ook ff een vreselijke dip in mijn geluid totdat ie klaar is een onboard geluidskaart is nog wel te doen dus maar video niet doen echt niet

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 16:59 schreef jurian het volgende:
is een ripof okee maar het is een geintergreerde geluidskaart op je mobo gebruikt dus de recources van je mobo zoals je ram je proc en deregelijk geld precies hetzelfde als voor onboard video maar erg lullig is dat want je geheugen van een onboard videokaart is natuurlijk naar alle waarschijnlijkheid 133 mhz tegen bijvoorbeeld 250 van je videoplank ook je proc word dan belast.
Wow, wat een zin zeg! Alleen begrijp ik het niet zo goed, omdat er geen leestekens in de zin staan :P

Verwijderd

Je moet er geen wonderen van verwachten, maar als je er gewoon een cheapo of normaal pc speakersetje op zet, is het prima! Sommige moederborden, zoals de soyo Dragon Plus, hebben zelfs onboard 5.1 sound :9~

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Onboard sound is prima voormensen die af en toe een game spelen en geen behoefte aan eax e.d. hebben, mp3 luisteren e.d. Je kunt vaak alleen niet de bass en treble e.d. bijstellen.
Ik heb een ECS met onboard en kan er prima mee gamen en mp3 luisteren (op versterker)

Verwijderd

wat dacht je van een laptop?
die moeten wel onboard sound hebben.

Verwijderd

MSI 6330 mainboard met VIA soundchip + HL/CounterS....crash and burn, blue screen met nvidia.dll of mixer.dll problemen. BIOS upgrade hielp ook niet, maandenlang MSI vervloeken, en toen een Terratec Sixpack gekocht, noooit meer problemen.

Punt, uit.

ps. geluid onder windows niks aan de hand btw, super sterk geluidproduce ook, terwijl bij Terratec zowat op max moet zetten.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Sjesus wat een onderwaarding betreffende onboard sound.

Veel borden maken gebruik van Creative SB16 of SB128 chips welke net zo goed zijn als de gelijknamige kaartjes, het grootste voordeel van sound onboard is dat het geen slot in beslag neemt (vooral bij kleine kastjes zoals MATX handig).

Natuurlijk moet je sound onboard welke stereo is niet vergelijken met de huidige 4sp/5.1sp kaarten maar voor veel users is stereo meer dan voldoende.

Kwaliteit slecht :?
De ene chip ruist wat meer dan de ander maar dat de ruis nu duidelijk hoorbaar is.... nee !
ESS, Chrystal maar ook AMD zijn naast creative veel gebruikte chips voor onboard.
Waar wel verschillen in de horen zijn is het afspelen van Midi, Creative heeft daar zo zijn eigen soundbanken voor maar andere chips gebruiken de OPL chip of een andere softwarematige wavetable. Daartegen wordt MIDI in de huidige software amper gebruikt :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1