Ik heb de volgende situatie :
WebServer 1 met een lijst met namen in 'semi' XML.
WebServer 2 die de lijst van WS1 ophaald en de 'semi' XML schoonmaakt.
Deze code moet met de voorbeeld data het volgende opleveren :
xStart = 15
xEnd = 24
xVar = "Lukáa"
Het probleem is dat de XML parser de naam 'Lukáa' niet goed kan interpreteren en vertaalt naar 'luk?', maar wél de juiste posities in de variabele 'xmlHTTPResult' teruggeeft.
Zodoende wordt xVar 'Luk?<'. Het '<' teken is dus het begin van de tag '</sn>'.
Eigenlijk ligt het echte probleem aan de WS1 zijde, waar in de gegenereerde HTML het volgende had moeten staan :
In plaats van :
Maar WS1 bestaat uit een applicatie (Microsoft Meta Directory Services, voorheen ZoomIt) die toevallig ook zelf de html genereert. Daar is dus niets te wijzigen.
Nu is dus de vraag of iemand een truuk kent om de speciale tekens te 'behouden'. Ik heb het bijvoorbeeld al met 'Server.HTMLEncode' geprobeerd (zelfde resultaat). Geprobeerd om verschillende 'Content-Type' request headers mee te sturen.
Ik weet geen work-arounds/oplossingen meer. Help!
WebServer 1 met een lijst met namen in 'semi' XML.
code:
1
| onzinnige HTML<sn>Lukáa</sn>bla bla |
WebServer 2 die de lijst van WS1 ophaald en de 'semi' XML schoonmaakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Set xmlHTTP = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0")
xmlHTTP.Open "GET", "http://WS1/data.html", False
xmlHTTP.Send ""
xmlHTTPResult = xmlHTTP.ResponseText
xStart = InStr(xmlHTTPResult,"<sn>") + 4
xEnd = InStr(xmlHTTPResult,"</sn>")
If xStart < xEnd Then xVar = Mid(xmlHTTPResult, xStart, (xEnd - xStart)) Else xVar = ""
Response.Write xVar |
Deze code moet met de voorbeeld data het volgende opleveren :
xStart = 15
xEnd = 24
xVar = "Lukáa"
Het probleem is dat de XML parser de naam 'Lukáa' niet goed kan interpreteren en vertaalt naar 'luk?', maar wél de juiste posities in de variabele 'xmlHTTPResult' teruggeeft.
Zodoende wordt xVar 'Luk?<'. Het '<' teken is dus het begin van de tag '</sn>'.
Eigenlijk ligt het echte probleem aan de WS1 zijde, waar in de gegenereerde HTML het volgende had moeten staan :
code:
1
| <sn>Lukáa</sn> |
In plaats van :
code:
1
| <sn>Lukáa</sn> |
Maar WS1 bestaat uit een applicatie (Microsoft Meta Directory Services, voorheen ZoomIt) die toevallig ook zelf de html genereert. Daar is dus niets te wijzigen.
Nu is dus de vraag of iemand een truuk kent om de speciale tekens te 'behouden'. Ik heb het bijvoorbeeld al met 'Server.HTMLEncode' geprobeerd (zelfde resultaat). Geprobeerd om verschillende 'Content-Type' request headers mee te sturen.
Ik weet geen work-arounds/oplossingen meer. Help!