Camera + NiMH penlite = NoGo. Oplossingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb (mijn vader heeft :P) een Canon Powershot A20 camera, waar 4 penlites ingaan. Alkalinebatterijen is geen probleem.

NiMH gekocht, met lader, en goed opgeladen. (dwz: volgens gebruiksaanwijzing) maar camera geeft alleen maar: low battery.

Is dit nu een slechte NiMH battery, een slecht fototoestel en wat te doen om de boel op te lossen.

Zijn er Powershot bezitters die wel met succes oplaadbare batterijen gebruiken? Of hetzelfde hebben meegemaakt?

Verwijderd

NiMH batterijen geven gewoon een minder hoog voltage (1.24 volt ipv 1.5 volt).
En als je ze in serie schakelt word het verschil alleen nog maar groter dan met gewone 1.5 volt batterijen. Zo leveren 4 NiMH batterijen in serie slechts 4.96 volt in plaats van de benodigde 6 volt. Met een beetje geluk werkt het apparaat nog wel, maar de indicator blijft wel aanduiden dat de batterijen bijna leeg zijn door het lage voltage.

Je hebt dus wel meer kans dat NiMH batterijen voldoende zijn in apparaten waar geen of weinig batterijen in serie worden geschakeld. M'n mp3-speler die slechts 1 penlite nodig heeft draait er bijvoorbeeld perfect op. Al zie ik bijna nooit op het display dat de batterij vol is, al is hij dat wel.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Rayovac produceert oplaadbare batterijen met een spanning van 1.5V ipv de gebuikelijke 1.2V. Deze batterijen gaan door de capaciteit van 1900mAh bovendien wel een tijdje mee.

Je kunt ze oa bij Conrad krijgen.

PS. Je hebt wel een apparte lader nodig voor deze batterijen.

Verwijderd

ik heb ook een canon powershot a20 en die werkt perfect met nimh batterijen
ik heb er GP batterijen inzitten en die doen het perfect!
zijn 1600mAh (heb er 12 in totaal)

kijk hier even...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoort niet in HA.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.